AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Heia, jeg har nå hatt min første dag med en Fitbit Alta HR rundt håndleddet. Er kanonfornøyd. Har tidligere hatt en som var svært unøyaktig ifht skritt, aktiviteter og det var irriterende. Nå lurer jeg bare på noe.... I dag har den målt meg til (så langt ) at jeg har brukt 2500 kalorier. Er dette totalforbruket mitt? dvs altså min bmr pluss det jeg bruker i aktivitet/trening etc? (jeg har altså forbrent ved aktivitet 900 kalorier?) Og hvordan finner jeg ut hva slags kalorimål jeg bør ligge på, ikke ifht spising men ifht hvor mye jeg bør satse på å brenne ved trening? Og når det står 1650 kalorier på dager tilbake i tid (som jeg naturlig nok ikke har brukt den), er det da slik at den viser min bmr? Skjønte ikke helt hvorfor det lå inne tall liksom....men det ligger jo 1650 ukesvis tilbake. Og kun det. Tenker det er min bmr, for i følge bmr kalkulatorer så er den nettopp rundt der.....og det står at jeg trenger 2200 kalorier for å beholde min vekt. Men for å ned i vekt bør jeg ligge på et matinntak på rundt 1200 sier fitbit. Vil det da si at når jeg forbrenner 2500 daglig, og spiser 1200, så har jeg et underskudd på 1300 daglig? vennligst forklar dersom du kan dette. ble rotete, men jeg trenger å lære dette....Takk Anonymkode: 549f7...3ee
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Ja, antall kalorier forbrent når det ikke er noe annet der er bmr. Anonymkode: 7a434...6d9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Ja, 1650 er bmr. 1200 henger ikke helt på greip. Kanskje du har for lite data til at den klarer å beregne det? Så den tar utgangspunkt i bmr her? Anonymkode: 73a01...3e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå