AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Vet ikke hvor jeg skal starte. Har vært samboer i 15 år, sammen har vi 2 barn på 10 og 4. Forholdet har skranglet, men nå er det over. Vi har eid hus i 13 år. Har jeg trodd. Jeg er kun medlåntaker og har ikke krav på noen ting. Huset har tilhørt familien hans. Jeg står helt på bar bakke. Er livredd. Hva gjør jeg nå? Må jeg finne meg en utleie leilighet? Kan jeg søke på startlån hos kommunen? Hva mer kan jeg gjøre? Jeg er så redd :(:( har selv ingen å støtte meg til. Har ei god venninne som bor et stykke unna. Stemningen i huset er helt grusom. Han ser ikke på meg, og ingnorer meg totalt. Vil ikke spise middag/mat med oss. Så ikke for meg dette nå. Håper noen har noen gode råd. Mest redd for det økonomiske. Har 100% jobb og tjener 400000. Ikke noe annen gjeld. Anonymkode: e2d9a...891 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Når du har 100% jobb og ingen gjeld så vil jg si du er ganske heldig. Har du noen oppsparte midler? Begynn først med å få svar på om du kan få lån til å kjøpe noe. Men selv om du får gjort det kan det ta lang tid før du faktisk får noe, så jeg ville startet med å se etter en leilighet. Det klarer seg med to soverom. Et til deg og minsten, og et til eldste som snart er tenåring og får større behov for privatliv. Anonymkode: 29305...319 9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 du trenger å klenge deg til noen som bryr seg om deg og er viktig for deg, som du sier din venninne. Dessuten tror jeg det er noen regler som forteller lang avstand man kan ha til barna når man velger å flytte fra hverandre. Men det viktigste er at du ikke skal klare dette alene, du skal ikke tillate at du blir knekt. Det er viktig å bli elsket, det er viktig at du kan kjenne deg verdifull, det er viktig at du med dine ressurser ikke skal bli tilbake med det. Du kan lett kjøpe ny bolig 5 ganger din inntekt, samt at du har 15% egenkapital. Anonymkode: fc059...7e7 2
Populært innlegg Jentadi Skrevet 1. mai 2018 Populært innlegg #5 Skrevet 1. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor jeg skal starte. Har vært samboer i 15 år, sammen har vi 2 barn på 10 og 4. Forholdet har skranglet, men nå er det over. Vi har eid hus i 13 år. Har jeg trodd. Jeg er kun medlåntaker og har ikke krav på noen ting. Huset har tilhørt familien hans. Jeg står helt på bar bakke. Er livredd. Hva gjør jeg nå? Må jeg finne meg en utleie leilighet? Kan jeg søke på startlån hos kommunen? Hva mer kan jeg gjøre? Jeg er så redd :(:( har selv ingen å støtte meg til. Har ei god venninne som bor et stykke unna. Stemningen i huset er helt grusom. Han ser ikke på meg, og ingnorer meg totalt. Vil ikke spise middag/mat med oss. Så ikke for meg dette nå. Håper noen har noen gode råd. Mest redd for det økonomiske. Har 100% jobb og tjener 400000. Ikke noe annen gjeld. Anonymkode: e2d9a...891 Jeg forstår at han eier huset, om det er familien han sitt. Likevel har du vært med på å betale ned på et lån som gjør at egenkapitalen som ligger i huset har økt. Han burde betale ut deler av dette til deg. 66
Lauv Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor jeg skal starte. Har vært samboer i 15 år, sammen har vi 2 barn på 10 og 4. Forholdet har skranglet, men nå er det over. Vi har eid hus i 13 år. Har jeg trodd. Jeg er kun medlåntaker og har ikke krav på noen ting. Huset har tilhørt familien hans. Jeg står helt på bar bakke. Er livredd. Hva gjør jeg nå? Må jeg finne meg en utleie leilighet? Kan jeg søke på startlån hos kommunen? Hva mer kan jeg gjøre? Jeg er så redd :(:( har selv ingen å støtte meg til. Har ei god venninne som bor et stykke unna. Stemningen i huset er helt grusom. Han ser ikke på meg, og ingnorer meg totalt. Vil ikke spise middag/mat med oss. Så ikke for meg dette nå. Håper noen har noen gode råd. Mest redd for det økonomiske. Har 100% jobb og tjener 400000. Ikke noe annen gjeld. Anonymkode: e2d9a...891 Dette høres ikke riktig ut. Kan du utdype litt? 15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Hvis du har betalt på lånet skal du selvsagt ha igjen de pengene. Pluss verdistigning av pengene, muligens. Anonymkode: 3d558...1c3 34
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke hvor jeg skal starte. Har vært samboer i 15 år, sammen har vi 2 barn på 10 og 4. Forholdet har skranglet, men nå er det over. Vi har eid hus i 13 år. Har jeg trodd. Jeg er kun medlåntaker og har ikke krav på noen ting. Huset har tilhørt familien hans. Jeg står helt på bar bakke. Er livredd. Hva gjør jeg nå? Må jeg finne meg en utleie leilighet? Kan jeg søke på startlån hos kommunen? Hva mer kan jeg gjøre? Jeg er så redd :(:( har selv ingen å støtte meg til. Har ei god venninne som bor et stykke unna. Stemningen i huset er helt grusom. Han ser ikke på meg, og ingnorer meg totalt. Vil ikke spise middag/mat med oss. Så ikke for meg dette nå. Håper noen har noen gode råd. Mest redd for det økonomiske. Har 100% jobb og tjener 400000. Ikke noe annen gjeld. Anonymkode: e2d9a...891 Dersom du er medlåntaker så har du vel vært med på å betale ned gjeld? Sjekk alt rundt det økonomiske med en advokat, og ikke bare godta uten videre at du ikke får noen ting. Flere ting som kan spille inn, og jeg vet om trodde han kunne kaste ut dama uten videre. Der gikk han fem på..... Anonymkode: cff52...55a 39
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Vi kjøpte huset for 1200000 og har økt til ca 5000000. Hadde vurdering av huset i fjor. Jeg har betalt måndentlig samme sum som han. Han visste meg må er brev fra banken hvor jeg ikke har krav på noen ting pga særeie. Jeg kom i sjokk. På alle disse årene har jeg betalte masse både i lån og oppussing. Han sier jeg står på bar bakke. Jeg har ikke oppsparte penger sa alle disse pengene har gått til oppussing Anonymkode: e2d9a...891
ViljaH Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Hvis du har navnet ditt på et lån og kan vise at du har betalt avdrag, så stiller du sterkere. Er huset tinglyst bare på ham? 20
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, Jentadi skrev: Jeg forstår at han eier huset, om det er familien han sitt. Likevel har du vært med på å betale ned på et lån som gjør at egenkapitalen som ligger i huset har økt. Han burde betale ut deler av dette til deg. Han skal betale henne det hun har investert inn i boligen i form av nedbetaling av boliglån. Anonymkode: cb797...20a 26
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, Lauv skrev: Dette høres ikke riktig ut. Kan du utdype litt? Hva mener du ikke er riktig? Hva skal jeg utdype? Anonymkode: e2d9a...891
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 Populært innlegg #13 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi kjøpte huset for 1200000 og har økt til ca 5000000. Hadde vurdering av huset i fjor. Jeg har betalt måndentlig samme sum som han. Han visste meg må er brev fra banken hvor jeg ikke har krav på noen ting pga særeie. Jeg kom i sjokk. På alle disse årene har jeg betalte masse både i lån og oppussing. Han sier jeg står på bar bakke. Jeg har ikke oppsparte penger sa alle disse pengene har gått til oppussing Anonymkode: e2d9a...891 Han prøver å rundlure deg. Kontakt advokat så fort som mulig! Anonymkode: cb797...20a 114
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 Kanskje det et andre muligheter? Kan jeg kontakte advokat? Det sto tidlig i kontrakten jeg ikke hadde krav på noe. Er ikke gift Anonymkode: e2d9a...891
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #15 Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han prøver å rundlure deg. Kontakt advokat så fort som mulig! Anonymkode: cb797...20a Tror du jeg har mulighet å komme noe vei med det???? Anonymkode: e2d9a...891
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #16 Skrevet 1. mai 2018 Jeg ville kontaktet advokat fort som fy! Det er ikke riktig at du skal så på bar bakke etter å ha betalt ned så mye på et boliglån, selv om det måtte være særeie. Anonymkode: 29305...319 30
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje det et andre muligheter? Kan jeg kontakte advokat? Det sto tidlig i kontrakten jeg ikke hadde krav på noe. Er ikke gift Anonymkode: e2d9a...891 Ja, du må kontakte advokat så fort som overhodet mulig. Du har krav på veldig mye penger her, og eksen din prøver faktisk å svindle deg økonomisk. Fatter ikke at en mann kan være så skakkjørt emosjonelt sett at han prøver å gjøre dette mot moren til sine barn. Søk juridisk hjelp! Føler med deg. Anonymkode: cb797...20a 46
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #18 Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tror du jeg har mulighet å komme noe vei med det???? Anonymkode: e2d9a...891 Ja! Anonymkode: cb797...20a 14
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #19 Skrevet 1. mai 2018 4 minutter siden, ViljaH skrev: Hvis du har navnet ditt på et lån og kan vise at du har betalt avdrag, så stiller du sterkere. Er huset tinglyst bare på ham? Jeg er medlåntaker. Den gangen vi tok opp lånet gikk alt så fort. Så jeg vet faktisk ikke hva han gjorde. Jeg visste jeg var medlåntaker. Jeg har betalt fast sum inn på hans konto og han har betalt hele lånet den faste trekk dagen Anonymkode: e2d9a...891
Lauv Skrevet 1. mai 2018 #20 Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du ikke er riktig? Hva skal jeg utdype? Anonymkode: e2d9a...891 Det jeg hadde uthevet i teksten din, og det har du forsåvidt gjort nå. Jeg sier som de andre her, han forsøker å lure deg. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå