Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Regner med det er mange som har skrevet under arbeidsavtale der du har fått en stillingsbeskrivelse på hva din arbeid inneholder. 

Hvis du er murer, og det kun står timeslønn på kontrakt. Da betyr det vel ikke at du skal gjøre noe utenom det? personlig synes jeg er stillingsbeskrivelse er veldig vagt. Hva kan man forvente i en arbeidsavtale kontrakt, bør man ha en advokat med som kan ren skrive en arbeidsavtale såpass korrekt at det ikke blir noe uten  det som egentlig er din stillingsbeskrivelse?

Anonymkode: 25844...152

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet

I stillingsbeskrivelsen til mine ansatte har jeg skrevet hva jobben går ut på, og lagt til alt annet forefallende arbeid som hører til for at arbeidsplassen skal se bra ut for alle. Dette innebærer alt fra salg til feiing av gulvet. De får selvsat betalt for hvert minutt de jobber, uansett hva de gjør. Som eier gjør jeg nøyaktig det samme om det trengs. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Dævendøtte skrev:

I stillingsbeskrivelsen til mine ansatte har jeg skrevet hva jobben går ut på, og lagt til alt annet forefallende arbeid som hører til for at arbeidsplassen skal se bra ut for alle. Dette innebærer alt fra salg til feiing av gulvet. De får selvsat betalt for hvert minutt de jobber, uansett hva de gjør. Som eier gjør jeg nøyaktig det samme om det trengs. 

er du en snill sjef, og ser du at dine ansatte blomstrer og trives i sitt fag dem jobber med.

Jeg personlig synes mine arbeidskontrakter har vært dårlige, og arbeidsforholdene har ikke vært etter forventning i det hele tatt. 

Gjest Dævendøtte
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

er du en snill sjef, og ser du at dine ansatte blomstrer og trives i sitt fag dem jobber med.

Jeg personlig synes mine arbeidskontrakter har vært dårlige, og arbeidsforholdene har ikke vært etter forventning i det hele tatt. 

Så kjedelig at det er sånn. Skjønner da at du stiller krav. Stusselig at ikke en sjef forstår viktigheten av fornøyde ansatte. Alt går så mye lettere hvis det funker fra gulv til tak i en bedrift. 

AnonymBruker
Skrevet

I min gamle stillingsbeskrivelse sto det at jeg skulle «gjøre som Marianne sier». Og Marianne, hun sa og gjorde mye rart som ikke passet seg for jobben. Slå den!

Anonymkode: b1e5b...62a

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min gamle stillingsbeskrivelse sto det at jeg skulle «gjøre som Marianne sier». Og Marianne, hun sa og gjorde mye rart som ikke passet seg for jobben. Slå den!

Anonymkode: b1e5b...62a

Ja. Nettopp. Men om jeg er murer, så er det som jeg vil fokusere på. Derfor hva som til sjefer når dager kan inneholde noe annet?

AnonymBruker
Skrevet

Forefallende arbeid hører alltid til. Man skal rydde opp etter seg etc. Skulle ønske det stod i alle arbeidskontrakten da noen tror alt rydder seg selv. For å ikke glemme den kaffekoppen veldig mange arbeidere tror går til oppvaskmaskin på kontoret helt av seg selv.

Anonymkode: ddd09...c01

AnonymBruker
Skrevet

Men jeg mener kontrakt er kontrakt. Derfor er det der jeg prioritere. Det som står i teksten.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg mener kontrakt er kontrakt. Derfor er det der jeg prioritere. Det som står i teksten.

Så andre skal rydde opp etter deg? Er visse ting som er en selvfølge. Du rydder opp etter deg selv, ute på oppdrag, i bilen og på kontoret. 

Du gjør faktisk ikke din jobb ved å ikke ordne opp i eget rot. 

Hadde faktisk klaget på en murer som var i mitt hjem og ikke ryddet etter seg. Vanlig folkeskikk ør de fleste ha.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så andre skal rydde opp etter deg? Er visse ting som er en selvfølge. Du rydder opp etter deg selv, ute på oppdrag, i bilen og på kontoret. 

Du gjør faktisk ikke din jobb ved å ikke ordne opp i eget rot. 

Hadde faktisk klaget på en murer som var i mitt hjem og ikke ryddet etter seg. Vanlig folkeskikk ør de fleste ha.

Tror vi snakker to forskjellige ting. Spørsmålet er helt annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...