Gå til innhold

Er det best å trene på fastedag eller spisedag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oprettet en tråd i stad angående every other day diet. Spise annen hver dag.

Jeg glemte å spørre om dette med trening. 

Kan man trene når man faster, jeg tenker på fastedagene? Jeg er veldig redd for å miste muskelmasse, og man mister visst ikke noe selvom at man faster. Men vil man det om man trener på fastedager? Jeg vil helst trene på fastedager siden da kan jeg kanskje gå raskere ned. 

Det står at man går ned 3,5 kilo ved å faste annen hver dag( spise 500 kalorier) Men jeg har forbrenning på 1300. Så det skal mye for meg å gå ned. For å gå ned 2kg i måneden, må jeg faste helt på faste dager, hvis ikke vil dette ta veldig lang tid. Derfor trenger jeg å få litt fart på dette. Når man går ned så lite vil jo dette ta evigheter.

Og, et spm for dere somkan mye om trening. Jeg har joggettidligere mye i runder rundt en innsjø. Det er 3 km rundt. Om jeg løper, si 10 runder. Hvor mye tror du man cirka forbrenner, snakker om kalorier. Vet det er individuelt, men sånn cirka. Jeg er 57 kilo. Tenkte å dele dette opp i å løpe 5 runder, for så å ta pause og løpe fem runder til. 5 runder tilsvarer da 15 km. Jeg er dårlig trent, men veldig flink til å oushe meg selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, hei.

Skrevet

Høres ut som en diett som kommer til å feile etterhvert. Du bør fokusere på livsstilsendring om du vil få varige resultater og ha det gøy på veien. 

MEN for å svare på spørsmålet ditt bør du trene på spisedager. Du vil antagelig ikke gå fortere ned ved å trene på fastedagene da du ikke vil ha energi nok til å kjøre like hardt. Du får også bedre resultater om du inntar protein rett etter trening, noe jeg regner med at du ikke vil bruke dine 500 kalorier på. 

Ikke kjør så hardt som du har tenkt med joggingen heller. Du kommer til å møte veggen når du spiser så lite og trener så hardt. Jeg ville faktisk latt hver å trene generelt om jeg valgte en sånn diett.

Skrevet

Hvis du ikke vil miste muskelmasse så er det helt feil å faste annenhver dag og løpe 15 km. Tren styrke, spis godt og tren cardio moderat. Du går ned i fett, får mer muskler og blir strammere og mer fit, samtidig som kroppen har det bra og du får i deg nok energi.

AnonymBruker
Skrevet

Ville spurt et annet sted, jeg. Tror ikke det er så mange her som har peiling på faste og trening :) Jeg faster jevnlig, men trener ikke noe særlig per dags dato så har ikke så mye konkret å komme med.

Anonymkode: 9ca18...6e0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...