Gå til innhold

Er C en dårlig karakter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle skjønner at det er politisk korrekt, for å si det sånn. Det er jo ikke 'nokså godt' om skalaen er fra F -> A. 'Nokså dårlig' kunne den blitt beskrevet som.

Anonymkode: 78bf8...6fa

Det er ikke «politisk korrekt» at D er «nokså godt». Det er «korrekt». Har du ikke sett skolen? Absolutt alt under «tilstrekkelig» er stryk. «Dårlig» eller «nokså dårlig» er i alle tilfeller under «tilstrekkelig», og altså F eller stryk. 

Anonymkode: 4724a...105

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
8 timer siden, s65 skrev:

Jeg fikk D i snitt på BI og fikk relevant jobb et halv før jeg avsluttet studiet. Skal nevne at jeg hadde deltidsjobb og familie ved siden av studiet. Man kan alltid forbedre karakterene etterhvert. Mitt råd til deg er du må ha relevant jobb ved siden av studiet, da stiller du sterkere. 

Nei, mange studier har begrensninger. Ved juridisk fakultet på UiT kan man ikke ta opp igjen en eksamen dersom man har bestått året etter. Så i praksis har man bare en mulighet til å ta den opp. Med mindre man stryker og kan konte da, da har man to.

Anonymkode: fa327...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.5.2018 den 19.00, AnonymBruker skrev:

C er ikke en bra karakter, men det er ikke en dårlig karakter heller. Det tilsvarer jo på en måte 4 på vgs, som er en brukbar karakter. Det er forøvrig bare tull at de med C-er på vitnemålet ikke får jobb. 

Anonymkode: 12170...b64

Ikke rart dagens unge sliter og blir utbrent. C er en bra karakter. Alle vet at  A og B er fremragende men det er ikke oppnåelig for alle, i alle fag. C er jo gjenomsnittskarakter og de fleste er gjennomsnittlige😉

Anonymkode: 4c5d0...4f8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk C på masteroppgaven min i dag og jeg er veldig fornøyd! 😃🥳 Jeg har for det meste A og B, men masteroppgaven var en stor utfordring, selv om jeg har jobbet med den hele veien. Jeg er så lykkelig for at jeg fullførte!! Jeg vurderte å utsette, men heldigvis holdt jeg ut. Så til alle dere andre som har fullført bachelor- eller mastergraden sin: gratulerer! 😃

Anonymkode: 0076f...582

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...