AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Del Skrevet 1. mai 2018 Hei! Jeg går første året på markedsføring på BI og har eksamensperiode nå, også bare lurte jeg på om det virkelig er sånn at C er så dårlig? Jeg blir helt utslitt av det karakterpresset jeg føler det er rundt meg, og det virker som at man ikke får jobb om man ikke bare har A og B. Jeg gjør det bra i de fagene som er mer rettet mot markedsføring, der kan jeg få A og B, men så er det de økonomifagene som er så utrolig vanskelig for meg og jeg føler meg heldig om jeg får C Føler jeg sliter meg helt ut akkurat nå Anonymkode: 4930a...858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Del Skrevet 1. mai 2018 Karakteren C er helt normalt og bra karakter, og det er ingenting å være skuffet over. Det er også ingenting galt i å ha toppkarakterer i noen fag, og få middels karakter i andre fag. Angående jobbansettelse vil de jo vektlegge deg som person og din kompetanse, men er det veldig mange arbeidssøkere til stillingen kan det hende rekruttere vil se på karakter. Men er det en ting som trumfer karakterer så er det relevant jobberfaring/verv. Fortsett å fokusere på din egen læring i utdanningen, så du får mest mulig forståelse for fagene. Selv opplever jeg også karakterpress i klassen, fordi en spesiell master etter bacheloren har høy opptakskrav med B-snitt. Jeg stiller meg fornøyd med karakteren C, man får bare tenke at det er bedre enn D, E og stryk. Man må sette sine forventninger ut fra hvor mye man jobber med faget. Det kommer andre fag som skal settes karakter for også... Anonymkode: 78687...489 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Del Skrevet 1. mai 2018 C, er det det samme som M på 90-tallet? Anonymkode: a1bd7...12b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Del Skrevet 1. mai 2018 Når jeg studerte 2010-2017, rundt ca 2013/2014 ble karakterene justert. C er nå den nye B. C er en god karakter er det nye mottoet. A skal være nesten helt umulig, B skal være vanskelig å få, C er en god karakter, og ... videre C er en god karakter. Jeg stilte opp på jobbintervjuer og hadde karakterer over hele fjøla, fikk høre at dette var jo ikke dårlig Fortsett det gode arbeidet, og ikke heng deg alt for mye opp i karakterer. Anonymkode: 6bed9...329 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Del Skrevet 1. mai 2018 C er ikke en bra karakter, men det er ikke en dårlig karakter heller. Det tilsvarer jo på en måte 4 på vgs, som er en brukbar karakter. Det er forøvrig bare tull at de med C-er på vitnemålet ikke får jobb. Anonymkode: 12170...b64 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Del Skrevet 1. mai 2018 C er midt på treet og jeg blir fornøyd så lenge jeg får en C. B og A er jo bare for de superflinke! Får jeg D så griner jeg ikke av den grunn heller. Anonymkode: 4ae6a...154 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Del Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når jeg studerte 2010-2017, rundt ca 2013/2014 ble karakterene justert. C er nå den nye B. C er en god karakter er det nye mottoet. A skal være nesten helt umulig, B skal være vanskelig å få, C er en god karakter, og ... videre C er en god karakter. Jeg stilte opp på jobbintervjuer og hadde karakterer over hele fjøla, fikk høre at dette var jo ikke dårlig Fortsett det gode arbeidet, og ikke heng deg alt for mye opp i karakterer. Anonymkode: 6bed9...329 Dette er delvis bullshit. Det er ikke nesten umulig å få A. Selv har jeg et snitt mellom A og B, og jeg kan få A på en semesteroppgave selv om jeg gjør den helt i siste liten. Jeg tar en master på universitetet. Ikke er jeg et geni heller. Men C er fortsatt en god karakter Anonymkode: a0e95...27d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 1. mai 2018 #8 Del Skrevet 1. mai 2018 C er en helt gjennomsnittlig karakter, verken god eller dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Del Skrevet 1. mai 2018 https://blogg.torvund.net/2017/10/18/er-en-a-en-a-om-karakterer-ved-universiteter-og-hogskoler/ Anonymkode: e007b...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Del Skrevet 1. mai 2018 C er veldig dårlig. Får man C i høyere utdanning viser det at man har valgt feil retning. Anonymkode: 9878e...204 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Del Skrevet 1. mai 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: B og A er jo bare for de superflinke! Nei, det er karakterer for de normalt oppegående. C burde man skamme seg over. Anonymkode: 9878e...204 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Del Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: C er veldig dårlig. Får man C i høyere utdanning viser det at man har valgt feil retning. Anonymkode: 9878e...204 Da er vel D, E og F grunn nok til å gå opp på livet? Anonymkode: ea55c...62d 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #13 Del Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: C er veldig dårlig. Får man C i høyere utdanning viser det at man har valgt feil retning. Anonymkode: 9878e...204 C er dårlig, D er veldig dårlig Er ikke D den dårligste karakteren man kan ha for å få bestått? Anonymkode: cdf12...199 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #14 Del Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: C er dårlig, D er veldig dårlig Er ikke D den dårligste karakteren man kan ha for å få bestått? Anonymkode: cdf12...199 Det er E. F er stryk. Anonymkode: be32f...5ae 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #15 Del Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er vel D, E og F grunn nok til å gå opp på livet? Anonymkode: ea55c...62d Hva betyr det å gå opp på livet?? Anonymkode: cdf12...199 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #16 Del Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: C er dårlig, D er veldig dårlig Er ikke D den dårligste karakteren man kan ha for å få bestått? Anonymkode: cdf12...199 A, B, C, D, E, F. F er styrk, mens E er den dårligste karakteren. Anonymkode: ea55c...62d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #17 Del Skrevet 1. mai 2018 Er ikke C det samme som en firer da?? Det er jo ikke ille?? Anonymkode: cee3c...e8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #18 Del Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: C er dårlig, D er veldig dårlig Er ikke D den dårligste karakteren man kan ha for å få bestått? Anonymkode: cdf12...199 Faktisk er D "nokså god" Anonymkode: a0e95...27d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #19 Del Skrevet 1. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, det er karakterer for de normalt oppegående. C burde man skamme seg over. Anonymkode: 9878e...204 Du burde skamme deg over å snakke så nedlatende. Anonymkode: 60c22...4d2 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #20 Del Skrevet 1. mai 2018 På ekte studier med signifikante inntakskrav og utgangskrav... er 3 (C) gjennomsnittelig karakter. ALtså, ikke bra, eller dårlig, men gjennomsnittelig På mer jalla studier med lave/ingen inntakskrav / utgangskrav er 3.5 (B/C) gjennomsnittelig karakter. En C er dermed litt dårligere en snittet der. Du finner karakterstatistikk for dine studier på https://at.bi.no/NO/Pages/Exa_Eksamensstatistikk.aspx virker det som, de skjuler statistikken for meg siden jeg ikke er student (hva har de å skjule) men du finner nok der og kan sammenligne med andre Alle kan ikke være best, i gjennomsnitt er folk gjennomsnittlige (MERKELIG NOK), selv om en leser mest om suksesshistoriene Lykke til Anonymkode: 0a5b9...007 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå