Mari Y Skrevet 3. mai 2018 #21 Del Skrevet 3. mai 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ble det bare en setning som var klønete skrevet eller mente du at det er tvil om ABB er skyldig? Anonymkode: 6164e...54e Nei. Hvor fikk du fra? Jeg mener selvsagt Viggo Kristiansen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #22 Del Skrevet 3. mai 2018 23 minutter siden, Mari Y skrev: Jeg skulle tro at de har nok taushetsplikt til at de ikke legger ut slikt for allmennheten? Men det var et intervju med et av barna i Alvdal-saken forleden, der det kom ut mer detaljert informasjon om overgrepene. Og hva som skjedde, tror jeg. Norske saker som interresserer meg er faktisk Baneheia, fordi det er noe tvil om hvorvidt Viggo Kristiansen er skyldig. I tillegg til Anders Behring Breivik. Så kan man kanskje inkludere Thomas Quick, men jeg er usikker på om han ble doemt i Norge eller Sverige. Mye av rettssaker er tilgjengelig på lovdata, også av denne typen. De er selvsagt anonymisert, men kjenner man fakta helt eller delvis er det ikke vanskelig å forstå hva som er hva. Anonymkode: c2241...972 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hobbykokken Skrevet 25. juli 2018 #23 Del Skrevet 25. juli 2018 På 3.5.2018 den 18.06, AnonymBruker skrev: Mye av rettssaker er tilgjengelig på lovdata, også av denne typen. De er selvsagt anonymisert, men kjenner man fakta helt eller delvis er det ikke vanskelig å forstå hva som er hva. Anonymkode: c2241...972 Hva søker man på? Stedsnavn ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 25. juli 2018 #24 Del Skrevet 25. juli 2018 (endret) På 3.5.2018 den 17.41, Mari Y skrev: Norske saker som interresserer meg er faktisk Baneheia, fordi det er noe tvil om hvorvidt Viggo Kristiansen er skyldig. Hadde ikke trodd det før jeg leste skikkelig om saken, men det er ikke tvil i den saken overhodet. Det er rett og slett umulig at Viggo Kristiansen var skyldig, selv om vi alle "visste" at det var slik den gangen saken pågikk. Og det tror jeg nok alle som setter seg skikkelig inn i saken, som ikke har hatt noen befatning med saken fra før av, også vil komme fram til. Rett og slett hårreisende av alle involverte i politi og rettsvesen å prestere å tabbe seg så vanvittig ut. Så får vi se om de til slutt klarer å innrømme at de tok feil, blir jo interessant å se, men det sitter utrolig langt inne å skulle innrømme feil, selv om det er så åpenbart som i den saken. Endret 25. juli 2018 av Leifern 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kardinal Skrevet 26. juli 2018 #25 Del Skrevet 26. juli 2018 8 timer siden, Leifern skrev: Hadde ikke trodd det før jeg leste skikkelig om saken, men det er ikke tvil i den saken overhodet. Det er rett og slett umulig at Viggo Kristiansen var skyldig, selv om vi alle "visste" at det var slik den gangen saken pågikk. Og det tror jeg nok alle som setter seg skikkelig inn i saken, som ikke har hatt noen befatning med saken fra før av, også vil komme fram til. Rett og slett hårreisende av alle involverte i politi og rettsvesen å prestere å tabbe seg så vanvittig ut. Så får vi se om de til slutt klarer å innrømme at de tok feil, blir jo interessant å se, men det sitter utrolig langt inne å skulle innrømme feil, selv om det er så åpenbart som i den saken. Visst det stemmer det du sier, så har saken likhetstrekk med Birgitte Tengs saken. Er det Bjørn Olav Jahr sin bok du har lest? Jeg har fått med meg at Viggo er dømt pga det kompisen sier(?) og at de faktisk ikke har bevis på det, annet enn kompisens vitnemål. Det er ganske skummelt visst det stemmer. I straffesaker skal tvil komme tiltalte til gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leifern Skrevet 26. juli 2018 #26 Del Skrevet 26. juli 2018 (endret) 20 minutter siden, Kardinal skrev: Visst det stemmer det du sier, så har saken likhetstrekk med Birgitte Tengs saken. Er det Bjørn Olav Jahr sin bok du har lest? Jeg har fått med meg at Viggo er dømt pga det kompisen sier(?) og at de faktisk ikke har bevis på det, annet enn kompisens vitnemål. Det er ganske skummelt visst det stemmer. I straffesaker skal tvil komme tiltalte til gode. Jeg har lest mye, mye mer enn boken. Det jeg derimot har til gode å lese, er at noen av Jahrs kritikere faktisk forklarer hvorfor han tar feil, med noe annet enn «Viggo ble dømt i to rettsinstanser» og andre uvesentligheter. Ja, men faktisk var det politiet som overfor han andre lanserte teorien om at Viggo var med på det, og han andre jattet bare med. Her snakker vi virkelig om «making a murderer». Uansett er det gode beviser for at Viggo var hjemme da det hele skjedde, noe retten bare avviste fordi RMI feilaktig slo fast det var sikkert at det var to gjerningsmenn. Likhetstrekk har den, på den måten at politiet tabbet seg ut. Forskjellen er at juryen skjønte det i Birgitte-saken. Men det skal sies at det ikke var like lett i Baneheia-saken, siden juryen ble villedet til å tro det var sikkert at det var to gjerningsmenn. Endret 26. juli 2018 av Leifern 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2018 #27 Del Skrevet 26. juli 2018 Artige svar i denne tråden. Det sitter altså folk rundt om i landet og tror de skal bestemme hva TS skal få lese av dommer og ikke. Må være forferdelig å skulle mene at de har rett til å bestemme hva andre skal få lese eller ikke. Tullinger er et altfor snilt uttrykk. Anonymkode: 24fc2...f7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå