Gå til innhold

Alvdal-saken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om dommen for Alvdal og Gjerdrum-sakene kan leses på nett?

Anonymkode: a4233...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fant en på lovdata, men vet ikke om det var den riktige. Om noen kan linke eller gi henvisning til lovdata hadde jeg også satt pris på det (har mulighet for innlogging). 

Anonymkode: ebb2d...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor i all verdens navn har dere lyst til å lese denne dommen? Selv erfarende jurister som har lest dommen har blitt kvalm og opplevd at det var strevsomt psykisk. 

Anonymkode: 5c84f...59b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg studerer til å bli advokat og derfor ønsker jeg å lese dommen. Men det er ikke det denne tråden handler om så alle dere som sitter klar til å diskutere mot å lese dommen kan lage deres egen tråd. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg studerer til å bli advokat og derfor ønsker jeg å lese dommen. Men det er ikke det denne tråden handler om så alle dere som sitter klar til å diskutere mot å lese dommen kan lage deres egen tråd. 

Du studere til å bli jurist, ikke advokat. Og hadde det faktisk vært jursstudent hadde du for lengst lært hvordan du får tilgang til dommer som ligger offentlig.

Anonymkode: 7b710...8c7

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du studere til å bli jurist, ikke advokat. Og hadde det faktisk vært jursstudent hadde du for lengst lært hvordan du får tilgang til dommer som ligger offentlig.

Studere du til å bli jurist kanskje? Og hvis du har svar på spørsmål, hvorfor svarer du da ikke? 

Anonymkode: f6bfb...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg går fortsatt på videregående der jeg studerer rettslære for så å gå videre fra det. Jeg har ikke tilgang til lovdata pro. Du trenger ikke å kommentere mer, er det mulig å være mer kverulant?☺️ Gå å ødelegg en annen tråd 😂

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går fortsatt på videregående der jeg studerer rettslære for så å gå videre fra det. Jeg har ikke tilgang til lovdata pro. Du trenger ikke å kommentere mer, er det mulig å være mer kverulant?☺️ Gå å ødelegg en annen tråd 😂

Om du går på videregående studerer du i hvert fall ikke :edie:

Anonymkode: b9397...35b

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På grunn av denne grusomme sakens handlinger tror jeg du bør snakke med læreren først om dette er noe du bør lese overhodet.

Det er forbi fatteevne, og media skriver ikke engang om det. 

Anonymkode: 91104...90d

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør på et annet forum, her får du jo kun idiotsvar. 

Anonymkode: 0969d...f83

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om du går på videregående studerer du i hvert fall ikke :edie:

Anonymkode: b9397...35b

Shiiit dette bruker du søndagskvelden din på?😅 Stakkars mannen din som må være sammen med en så kverulant kjerring, ikke rart du sitter inne på kg å ødelegger tråder med kranglingen din, sikkert ingen andre som orker masingen din😜

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler heller at du leser feks «Mammas svik» og andre bøker som er gitt ut - hvertfall først - om det er Alvdalssaken konkret du vil vite mer om.

Om du trenger veiledning rundt hvordan overgrepssaker håndteres i domstolene ville jeg satt meg ned med veileder / lærer og fått informasjon om dette.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Studerer til å bli advokat 😂 Så søtt.

Men litt alvorlig; nei, jeg kommer ikke til å hjelpe deg eller gi deg tips til å finne frem noe som helst av dommer på denne. Det er en særdeles alvorlig og stygg sak. Du får i så fall snakke med læreren din, og be han/hun hjelpe deg i så fall

Ett tips kan jeg gi deg; NRK radiodok har en podcast serie som heter «hele historien». Den siste historien der er Alvdal saken. Den er i 2 deler a ca 40min hver. Hør på den du.

Anonymkode: dfa9f...e2e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shiiit dette bruker du søndagskvelden din på?😅 Stakkars mannen din som må være sammen med en så kverulant kjerring, ikke rart du sitter inne på kg å ødelegger tråder med kranglingen din, sikkert ingen andre som orker masingen din😜

Det er tirsdag idag.

Du er elev, ikke student.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Haha Ok du skal få at det er tirsdag. Men du er fortsatt en kverulant kjerring. 

Jeg har lest alle bøkene og hørt podkasten. Vi har oppgave om forvaringsdommer for kvinner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha Ok du skal få at det er tirsdag. Men du er fortsatt en kverulant kjerring. 

Jeg har lest alle bøkene og hørt podkasten. Vi har oppgave om forvaringsdommer for kvinner.

Skal også ha for at du er elev, ikke student, selv om du gjerne vil være så voksen ;)

Anonymkode: 463a9...a31

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal også ha for at du er elev, ikke student, selv om du gjerne vil være så voksen ;)

Anonymkode: 463a9...a31

Ok hvis det er så viktig for deg så skal du få den også. Men fortsatt er jeg ikke kranglete gammel røy som deg😼 Ha en fin dag, og hyggelig at du holder liv i tråden!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 1.5.2018 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Selvsagt lærer man hvordan man får tilgang til dommer, men man lærer jo ikke henvisningen på alle dommer for det. Det er ikke akkurat noe man bare regner seg frem til. 

Anonymkode: c2241...972

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle tro at de har nok taushetsplikt til at de ikke legger ut slikt for allmennheten? Men det var et intervju med et av barna i Alvdal-saken forleden, der det kom ut mer detaljert informasjon om overgrepene. Og hva som skjedde, tror jeg. 

Norske saker som interresserer meg er faktisk Baneheia, fordi det er noe tvil om hvorvidt Viggo Kristiansen er skyldig. I tillegg til Anders Behring Breivik. Så kan man kanskje inkludere Thomas Quick, men jeg er usikker på om han ble doemt i Norge eller Sverige. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Mari Y skrev:

Jeg skulle tro at de har nok taushetsplikt til at de ikke legger ut slikt for allmennheten? Men det var et intervju med et av barna i Alvdal-saken forleden, der det kom ut mer detaljert informasjon om overgrepene. Og hva som skjedde, tror jeg. 

Norske saker som interresserer meg er faktisk Baneheia, fordi det er noe tvil om hvorvidt Viggo Kristiansen er skyldig. I tillegg til Anders Behring Breivik. Så kan man kanskje inkludere Thomas Quick, men jeg er usikker på om han ble doemt i Norge eller Sverige. 

Ble det bare en setning som var klønete skrevet eller mente du at det er tvil om ABB er skyldig? 

Anonymkode: 6164e...54e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...