AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Er ganske sjokkert nå. Prøvde å få adoptert en katt etter at min skjønne venn døde, men har aldri før følt meg så ydmyket som da jeg var innom DOOA i Mosseveien i Oslo. Der fikk jeg høre at jeg ikke fikk adoptere pga min alder, siden jeg er 60, og kan dø når som helst. Begrunnelsen var at en katt kan leve i ca 20 år og mest sannsynlig dør jeg først. Tenk å si noe slikt? Hva er galt med disse menneskene? Heldigvis ordnet det seg med katt, og jeg fikk kjøpt en kattunge via en bekjent. Opplevde de i DOOA som fryktelig arrogante og følte meg ikke veldig bra da jeg dro derfra. Anonymkode: 44ef5...e51 11
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Var du ikke egnet for voksne katter heller? - finnes det voksne katter der ute lenger? Anonymkode: 65283...8fd 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var du ikke egnet for voksne katter heller? - finnes det voksne katter der ute lenger? Anonymkode: 65283...8fd De sa at de av prinsipp ikke adopterer bort katter til oss over 60, hverken kattunger eller voksne. Forøvrig er jeg frisk og har både naboer og barn i nærheten, så ingen fare for at en katt skal lide noen nød her. Syns de i DOOA er utrulig strenge. Anonymkode: 44ef5...e51 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: De sa at de av prinsipp ikke adopterer bort katter til oss over 60, hverken kattunger eller voksne. Forøvrig er jeg frisk og har både naboer og barn i nærheten, så ingen fare for at en katt skal lide noen nød her. Syns de i DOOA er utrulig strenge. Anonymkode: 44ef5...e51 De lar det jo gå ut over kattene de har inne. Hvis det er så forbanna krise så er det rart det er vanskeligere å adoptere en katt enn et barn omtrent. Anonymkode: 876b1...665 9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #5 Skrevet 2. mai 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: De sa at de av prinsipp ikke adopterer bort katter til oss over 60, hverken kattunger eller voksne. Forøvrig er jeg frisk og har både naboer og barn i nærheten, så ingen fare for at en katt skal lide noen nød her. Syns de i DOOA er utrulig strenge. Anonymkode: 44ef5...e51 Det tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 325bf...7e9 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #6 Skrevet 2. mai 2018 Dette leste jeg i en artikkel i en av de større nettavisene for flere uker siden, at de over 60 ikke får adoptere katt hos DOOA. Tror de i artikkelen skrev noe om krevende kattunger i den forbindelse. Synes likevel det var spesielt! 60 er vel ingen alder! En 60-åring kan vel leke med en kattunge, og hvor lenge er katten en kattunge? Men så kan ikke en på 60+ adoptere en voksen katt heller? Hårreisende, da er det noe riv ruskende galt et sted. Anonymkode: 952b1...03a 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #7 Skrevet 2. mai 2018 Tja, det burde jo være krav for å skaffe katt og kattunge. Tror du at alle og enhver kan møte opp på døra til en med arapapegøye og ta den med seg? Nei, for de er krevende dyr som krever mye. Katter er også dyr som krever en del, men de blir ofte ignorert mer enn de burde. Jeg kan godt forstå at de over 60 sjeldnere kasterer kattene og har mer gammeldagse syn på kattehold der katten risikerer få for salt og dårlig mat og får kattunger flere ganger fordi eier er for uvitende til å kastrere Anonymkode: 6fdaf...415
Gjest hind Skrevet 2. mai 2018 #8 Skrevet 2. mai 2018 Jøsses. Menn har lov til å få barn når de er 75+, men de får altså ikke lov å adoptere en katt etter at de har passert 60? Det er passe sprøtt. Dyrevernere er en merkelig art. Noen ganger virker det som de lever i en annen virkelighet enn oss andre.
Kontormus Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 Jøss, det var rart! Har jobbet frivillig for en annen organisasjon, og har aldri hørt at 60 er for gammelt. Tvert imot, unge pensjonister var jo drømmen. Rolige, hjemmeværende og er gjerne ferdig med flytting. 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #10 Skrevet 2. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det tror jeg ikke noe på. Anonymkode: 325bf...7e9 Fra Facebooksida til Bjarne Braastad tidligere i år, han er professor i etologi, og er en av norges fremste eksperter på katteadferd: Sitat Dyrebeskyttelsen Norge avd. Oslo og Akershus forteller i Aftenposten i dag at de ikke gir kattunger til folk over 60 år. Kattungene trenger nemlig aktivisering, og det tror de ikke 60-åringer greier. Helt på trynet av Dyrebeskyttelsen! Utrolig arrogant og kunnskapsløst. Jeg er snart 64, men altså inkompetent til å ha en kattunge. Men jeg skriver bøker om hvordan folk skal håndtere kattene sine…. Dyrebeskyttelsen Norge Oslo og Akershus er også kjent for å ha nektet Hans Halden å få overta en katt, en av de mest kompetente kattepersonene i Norge, eier av den kjente og nå avdøde Huskatta Pusur. Tror Dyrebeskyttelsen at 60-70-åringer sitter i en sofa og er tiltaksløse og helt uvitende om hva en kattunge trenger? Det er tvert imot 40- og 50-åringene man bør være skeptiske til, om noen. De er så travle med yrkesaktiviteter og organisasjonsliv at de har mye mindre tid til en kattunge enn 60-70-åringene. Jeg er glad jeg ikke er medlem av Dyrebeskyttelsen Norge lenger. Det er desverre mye rart hos DB, og jeg kjenner til mange gode katteiere som har gitt dem opp og går andre steder. Det er helt i orden at de siler folk, og at de har sett mye lidelse, men det er forskjell på å barbere seg og skjære av seg hue. Forventet levealder i Norge i dag er også 80/84 år, og hva slags nettverk man har utgjør stor forskjell når man nærmer seg denne alderen. Så å sette 60 år som aldersgrense er helt latterlig. De har da også mange voksne katter som trenger hjem. Anonymkode: b27c3...164 5
Kalevala Skrevet 2. mai 2018 #11 Skrevet 2. mai 2018 Jøsses. Men jeg er ikke så overrasket egentlig. En venninne med familie ville adoptere katt fra Redd Dyra her i distriktet, og ble veiet og funnet for lett av grunner ingen som kjenner familien skjønner noe av.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #12 Skrevet 2. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tja, det burde jo være krav for å skaffe katt og kattunge. Tror du at alle og enhver kan møte opp på døra til en med arapapegøye og ta den med seg? Nei, for de er krevende dyr som krever mye. Katter er også dyr som krever en del, men de blir ofte ignorert mer enn de burde. Jeg kan godt forstå at de over 60 sjeldnere kasterer kattene og har mer gammeldagse syn på kattehold der katten risikerer få for salt og dårlig mat og får kattunger flere ganger fordi eier er for uvitende til å kastrere Anonymkode: 6fdaf...415 Det var da et fryktelig trangsynt syn på de over 60. Tror du ikke de klarer å lære nye ting? Som viktigheten av kastrering og riktig mat? Anonymkode: 876b1...665
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #13 Skrevet 2. mai 2018 2 timer siden, hind skrev: Jøsses. Menn har lov til å få barn når de er 75+, men de får altså ikke lov å adoptere en katt etter at de har passert 60? Det er passe sprøtt. Dyrevernere er en merkelig art. Noen ganger virker det som de lever i en annen virkelighet enn oss andre. Dyrevernere er ofte så ekstreme at de gjør vondt verre for dyrene. Skulle min katt komme bort håper jeg den blir funnet av vanlige folk og levert rett til dyrlege. Anonymkode: 97783...1ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå