Gå til innhold

Skilsmisse....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen skal flytte fra hverandre, han blir boende med barna mens jeg skal finne et annet sted og bo. Barna går på mellomtrinnet og på ungdomsskolen. Det jeg ser er jeg ikke har råd til noe større enn max 1 soverom i begynnelsen. Noen som har bodd med to barn annenhver helg i leilighet med 1 soverom?

Anonymkode: 66e40...5ed

Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og mannen skal flytte fra hverandre, han blir boende med barna mens jeg skal finne et annet sted og bo. Barna går på mellomtrinnet og på ungdomsskolen. Det jeg ser er jeg ikke har råd til noe større enn max 1 soverom i begynnelsen. Noen som har bodd med to barn annenhver helg i leilighet med 1 soverom?

Jeg har. Hadde riktignok kun ett barn, og det var et bittelite soverom som egentlig ikke var et rom, men et "hull i veggen". Selv bodde jeg i stua den uken barnet mitt var hos meg. Funket fint en stund, heldigvis fikk jeg en venninne jeg kunne leie et stort hus sammen med. Tror det kan bli tøft, spesielt når barna er såpass gamle som dine. Skal du kjøpe eller leie? Kan du flytte litt lengre unna og finne noe billigere? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Dævendøtte skrev:

Jeg har. Hadde riktignok kun ett barn, og det var et bittelite soverom som egentlig ikke var et rom, men et "hull i veggen". Selv bodde jeg i stua den uken barnet mitt var hos meg. Funket fint en stund, heldigvis fikk jeg en venninne jeg kunne leie et stort hus sammen med. Tror det kan bli tøft, spesielt når barna er såpass gamle som dine. Skal du kjøpe eller leie? Kan du flytte litt lengre unna og finne noe billigere? 

Kan bli litt vanskelig å flytte lenger unna - for at det skal bli billigere må jeg et godt stykke bort fra sentrum. Det er dårlig med kollektivtilbud og vinningen vil nok gå opp i spinningen om jeg må ha bil. Skal ringe på en leilighet i morgen med et soverom som ligger i gåavstand til barneskolen og rett ved der jeg har deltidsjobb. Må leie. Jeg tenker litt slik også at om jeg bor i nærheten av skolen kan det bli litt greiere for ungene også slik at de kan gå litt mellom oss. Etterhvert når min økonomi blir bedre kommer nok også de til å være mer hos meg - om de har lyst.

Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan bli litt vanskelig å flytte lenger unna - for at det skal bli billigere må jeg et godt stykke bort fra sentrum. Det er dårlig med kollektivtilbud og vinningen vil nok gå opp i spinningen om jeg må ha bil. Skal ringe på en leilighet i morgen med et soverom som ligger i gåavstand til barneskolen og rett ved der jeg har deltidsjobb. Må leie. Jeg tenker litt slik også at om jeg bor i nærheten av skolen kan det bli litt greiere for ungene også slik at de kan gå litt mellom oss. Etterhvert når min økonomi blir bedre kommer nok også de til å være mer hos meg - om de har lyst.

Kan jeg få spørre om hvorfor eksmannen din sitter igjen med et helt hus og du flytter og må leie et lite krypinn? Dere må jo ha vært sammen noen år, siden barna er såpass store. 

Edit.. nå vet jeg jo ikke om han har et helt hus da, gikk bare ut i fra det. 

Endret av Dævendøtte
AnonymBruker
Skrevet

Har du kun deltidsjobb, med så store barn? Og han må ikke kjøpe deg ut 50 % av boligens verdi, den er ikke din? Du må jo bare finne deg noe som kan fungere. Jeg kjenner noen som bor fast "mor og to barn" i stor ettroms, men den er STOR, så moren sover på kjøkkenet, og der er TV-stua også. Så det spørs litt på planløsning. 

Anonymkode: 53113...b8f

AnonymBruker
Skrevet

Da ville jeg innredet soverommet sånn at ungene kunne bo der når de var på besøk. Jeg kunne sovet på sofaen i stua annenhver helg. Hadde en nabo som bodde i leilighet med ett soverom med to barn i mange år. Barna delte soverommet, hun lagde seg en krok i stua. (Forholdsvis stor stue da)  dette klarer dere !

Anonymkode: 0725a...363

AnonymBruker
Skrevet

Vi leier. Dessuten går jeg på aap og deltidsjobben er egentlig at jeg er tilkallingsvikar men blir ukentlig jobbing framover da det er en del sykemeldinger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...