AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Jeg opplevde her om dagen at jeg hadde fått virus i mobiltelefonen. Det kunne kom reklame helt plutselig i mobilen. Og ikke nok med det når batteri ble tomt, og jeg skulle lade opp mobilen på nytt og skulle starte den opp igjen, så fungerte det fint å låse opp med opplåsningsmønsteret første gang. Og når vignet jobbet videre frem til at jeg skulle låse opp pin koden, og der igjen skulle bruke opplåsningsmønsteret, så sto det FEIL MØNSTER. Dermed kommer jeg ikke inn på mobilen mer. Helt utrolig. Noen med samme erfaring, og eventuelt hva som kan gjøres for at man igjen kan komme inn på mobilen uten å miste alt innhold. Det skal sies at jeg var hos forskjellige operatører for hjelp, men ingen kunne noe om det. Bare at alt måtte restartes. Anonymkode: 1a3d4...2be
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Hva med å google litt selv? https://www.techadvisor.co.uk/how-to/google-android/remove-android-virus-3633110/https://nakedsecurity.sophos.com/2014/05/19/first-aid-for-android-how-to-unlock-your-ransomed-phone/ https://www.pensar.co.uk/blog/signs-your-phone-has-a-virus Kom deg inni safe mode, slett app som har virus, eventuelt kjør en scan med AVG eller annet virus program. Google litt, så finner du tips og triks. Anonymkode: 1e1f7...de6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med å google litt selv? https://www.techadvisor.co.uk/how-to/google-android/remove-android-virus-3633110/https://nakedsecurity.sophos.com/2014/05/19/first-aid-for-android-how-to-unlock-your-ransomed-phone/ https://www.pensar.co.uk/blog/signs-your-phone-has-a-virus Kom deg inni safe mode, slett app som har virus, eventuelt kjør en scan med AVG eller annet virus program. Google litt, så finner du tips og triks. Anonymkode: 1e1f7...de6 takk for respons. Jeg synes det er bedre å få personlig fra noen som kan sånne ting. Og har erfaring. Det du viser angående dette var nytt for meg, og jeg er svært takknemlig for tipset ditt. Nå har jeg gjort et forsøk. Men ser den ikke fungerte. Det er sånn at nummer to da jeg skal inn på selve telefonen så forteller den at opplåsningsmønsteret er feil. Og det er jo den som jeg alltid har brukt tidligere, men nå fungerer det ikke. Anonymkode: 1a3d4...2be
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 jeg får ikke gjort noe som helst inne på telefonen siden jeg ikke kommer inn i den mer. Opplåsningsmønsteret forteller at det er feil. Men den har alltid fungert før. Derfor tolker jeg det som viruset har gjort det. Jeg prøvde å nå å få holde lenge slå av, og gå inn der. Men fungerte ikke. Anonymkode: 1a3d4...2be
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 før android skal starte så må jeg gå løs på den vante opplåsningsmønsteret. Og android jobber igjennom får å skulle starte opp telefonen - deretter skal jeg låse opp sim kortet -men når jeg skal inn i telefonen og igjen skal åpne opp med "tegn opplåsningsmønsteret" ja, da fungerer ikke den vante mønsteret som jeg alltid har gjort før. Dermed står jeg helt fast, og trenger råd hva da? - butikker har ikke kunne hjelpe meg. (har vært innom 3 stk forskjellige) Anonymkode: 1a3d4...2be
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #6 Skrevet 3. mai 2018 Jeg tror dessverre du bør resette den fortest mulig. Hvis viruset kan endre pinkode så betyr det at det har administratorrettigheter, og da kan det f.eks. sende SMSer eller ringe til nummer som koster penger også. Enten har du installert noe fra et sted du ikke burde og sagt ja til å gi det rettigheter det ikke bør ha, eller så har du en gammel Androidversjon med sikkerhetshull. Du bør enten kjøpe ny telefon eller prøve å bytte ut Androidversjonen med https://lineageos.org/. Det er en fri variant av Android som blir oppdatert med alle sikkerhetsfikser jevnlig, ofte i mange år etter at telefonprodusenten har sluttet å oppdatere. Dessverre er det en ganske omstendelig prosess å installere det. Anonymkode: bee62...3e8
Capasy Skrevet 3. mai 2018 #7 Skrevet 3. mai 2018 It doesn't matter , You're not the only one who has encountered this problem,
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #8 Skrevet 3. mai 2018 Er det ikke mulig å ta ut batteriet for å skru den av? Koble den til PC og komme inn på den den veien? Anonymkode: f7d16...110
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #9 Skrevet 3. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke mulig å ta ut batteriet for å skru den av? Koble den til PC og komme inn på den den veien? Anonymkode: f7d16...110 ja, jeg har slått av mobilen flere ganger og tatt ut både batteri og sim kort. Uten noen forandring. Nå har jeg ikke koblet den til pc, og gått den veien. Spørs hvordan/hva jeg kan gjøre da? Anonymkode: 1a3d4...2be
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #10 Skrevet 3. mai 2018 23 minutter siden, AnonymBruker said: ja, jeg har slått av mobilen flere ganger og tatt ut både batteri og sim kort. Uten noen forandring. Nå har jeg ikke koblet den til pc, og gått den veien. Spørs hvordan/hva jeg kan gjøre da? Anonymkode: 1a3d4...2be Du kan ikke koble den til PC på noen nyttig måte når ikke du får låst opp og gitt PCen rettigheter til å forandre noe. Anonymkode: bee62...3e8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #11 Skrevet 3. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke koble den til PC på noen nyttig måte når ikke du får låst opp og gitt PCen rettigheter til å forandre noe. Anonymkode: bee62...3e8 det kan sikkert stemme, jeg har iallfall ikke undersøkt. Men veldig fortvilende at låsekoder kan hindre mobiltelefonen fortsatt få eksistere. Anonymkode: 1a3d4...2be
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #12 Skrevet 3. mai 2018 Du kan prøve å se om du får lov til å låse den opp via Google-kontoen hvis du prøver feil mønster 20 ganger, men det virker ikke så sannsynlig når det er viruset som har låst den. Anonymkode: bee62...3e8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #13 Skrevet 3. mai 2018 jeg synes det blir så mange kontoer at jeg ikke engang vet hva min Google konto er. Heller ikke hva icloud er. Men takk for svar. Anonymkode: 1a3d4...2be
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #14 Skrevet 3. mai 2018 Trykke du på nedlast noe eller på "ok" på noen pop ups før du opplevde dette? eller åssen fikk du viruset? Anonymkode: 2d57c...095
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #15 Skrevet 3. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trykke du på nedlast noe eller på "ok" på noen pop ups før du opplevde dette? eller åssen fikk du viruset? Anonymkode: 2d57c...095 det var i forbindelse med AVG at jeg fikk tilbud om å laste ned flere apper. Og det gjorde jeg, tipper rundt 5 stk totalt. Og det var i den forbindelsen det kom reklame. Etter hvert ble det mer aggressiv. Tror det er snakk om toppen en uke totalt den var på telefonen. Når jeg gjorde noe helt annet for eksempel spilte sjakk, da kom reklamen uabrutt direkte i skjermen, og jeg måtte lukke meg ut av alt. Dessuten når jeg skulle se noe sendinger, så ble det stopp etter 10 minutter, og jeg måtte gå ut av siden og inn igjen. Men når jeg ikke oppdaget at batteriet var utgått, og jeg måtte lade på nytt og starte på nytt mobilen, det var da jeg oppdaget nå kommer jeg ikke inn i telefonen mer. OG dette var på en søndag. Jeg prøvde gjentatte ganger å komme meg inn, men alltid stod det feil mønster og fikk rød signal. Anonymkode: 1a3d4...2be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå