AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Har vurdert å bli helsesekretær.. men er litt redd for blodprøver og slikt. Føler det er et gedigent ansvar av en eller annen grunn. Er redd for å bli en dårlig helsesekretær som ikke kan å ta blodprøver. Journalføring og lære meg datasystemet, ingen problem. Det ser jeg på som enkelt, mens blodprøver og andre lignende arbeidsoppgaver er jeg litt redd for. Redd for å fremstå dum og uviten, aldri lære å utføre slike arbeidsoppgaver godt nok og føle meg trygg på meg selv. Om du er helsesekretær, sykepleier, helsefagarbeider eller hva du måtte være.. hvordan er det hos deg? Gruet du deg til å utføre slike arbeidsoppgaver? Ble det bedre? Tok det lang tid før du følte deg trygg på å utføre slike arbeidsoppgaver? Skal starte på VG1 til høsten med plan om helsesekretær til slutt.. og jeg gruer meg sånn. Har hørt at vi vil lære om slikt på VG2 eller VG3 og jeg gruer meg allerede. Anonymkode: d0e53...f10
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Jeg gikk helseservice på vg2 og vi hadde ikke noe særlig målrettet undervisning i det, annet enn at vi fikk prøve oss litt. Det var bare artig å prøve på hverandre, selv om man feilet. Er nok litt mer usikkert når man skal ta skikkelige prøver av skikkelige pasienter, men man øver jo veldig mye på det, så det burde gå greit innen det. Anonymkode: 478a8...6f7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 En på legekontoret der jeg går syns dette var skikkelig stress, så siden jeg er veldig avslappet med blodprøver og sprøyter og sånn fikk hun øve på meg. Nå er hun dronningen av stikk Anonymkode: dc0ac...e3b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Man starter gjerne ikke med blodprøvetaking før på VG3 så du har masse av tid til å lære deg om alt det andre først. Jeg å si at sykdomslæren virker mer komplisert enn det å ta blodprøve. Og flere av de andre syntes fletting av brev, brevoppsett o.l. var mer komplisert enn blodprøvetakingen. Anonymkode: 4e706...f5c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Det er ikke vanskelig å ta blodprøver, sette injeksjoner eller utføre lett lab.arbeid. Det kan være ekkelt den første gangen man stikker noen, men når man er over den barrieren så går det helt fint. Å finne gode blodårer går på mengdetrening, så finn noen å øve på. Når det er sagt. Så tjener helsesekretærer dårlig og det er vanskelig å få jobb pr i dag. Så tenk deg godt om. Anonymkode: 32d2b...454
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå