Gjest Tittitei Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 Hei! Jeg bruker nå Visa Electron, men har funnet ut at jeg ikke kan bruke dette bankkortet dersom jeg skal bestille ting fra nettet. Har derfor lyst å gå over til vanlig Visakort. Er det egentlig noen ulempe med vanlige Visakort, kontra Visa Electron? Tar vanlig Visa mer i avgift når jeg tar ut penger / betaler noe? Og til slutt, hvordan får jeg meg vanlig Visa?
Gjest manic Skrevet 25. februar 2005 #2 Skrevet 25. februar 2005 Du får vel vanlig visa når du ber om det i banken din
Polly Ester Skrevet 25. februar 2005 #4 Skrevet 25. februar 2005 ...eller Postbanken... Hvis du velger å ha konto i Postbanken får du Visa og Nettbank og Telebank til en pris av 33 kr pr mnd. Du får litt høyere rente enn ved "vanlig" konto og det koster 1,- kr å bruke kortet hver gang - uansett åpningstider og sted - i utlandet er det sikkert andre priser... Du kan lese mer på http://www.postbanken.no Vet det er noen banker som tar 5-7 kr for hver gang du tar ut penger på Visa etter åpningstider... Men, Skandiabanken er nok enda gunstigere enn Posten. Men fordelen med å ha posten er at det ikke koster noenting å sette inn penger. Hvis du skal sette inn penger på konto i Skandiabanken - f.eks på Posten - så koster det deg 65,- kr bare å få satt de inn - og så tar det flere dager til det er på kontoen din. Og så er det personlig service på Posten - det er det ikke hos Skandiabanken...
Grooo Skrevet 25. februar 2005 #5 Skrevet 25. februar 2005 Hvis du skal sette inn penger på konto i Skandiabanken - f.eks på Posten - så koster det deg 65' date='- kr bare å få satt de inn - og så tar det flere dager til det er på kontoen din. .[/quote'] Det er bare å sende utbetalingsblanketten til dem i posten så får du det gratis inn på konto.
Veslejenta Skrevet 25. februar 2005 #6 Skrevet 25. februar 2005 Har man kontanter som skal inn på skandiabanken, så må man nok gå igjennom en annen bank, og da blir det gebyr. Angående VISA: Det pleier ikke å være noe problem å få VISA i banken din, så lenge du ikke har betalingsanmerkninger etc. Der jeg jobbet før pleide vi å sjekke betalingsanmerkninger før vi ga ut VISA.
Polly Ester Skrevet 25. februar 2005 #7 Skrevet 25. februar 2005 Jeg tenkte mest på kontanter, da må du jo troppe opp i en bank eller på Posten for å sette inn... Men, det gjelder også f.eks sånne utbet.blanketter. Hvis du f.eks har fått studielån og skal ha noe inn på konto og resten ut, så må du gå i bank eller post... Og da tar det flere dager og koster massse penger...
Stjerne Skrevet 25. februar 2005 #8 Skrevet 25. februar 2005 Men, det gjelder også f.eks sånne utbet.blanketter. Hvis du f.eks har fått studielån og skal ha noe inn på konto og resten ut, så må du gå i bank eller post... Og da tar det flere dager og koster massse penger... Tja... Det kommer an på hvor mye du skal ha ut i kontanter. Utbetalingsblankett kan sendes til SkandiaBanken, og du får det rett på kto. Så bruker du VISA kortet til å ta ut kontanter (med det er en grense på kr. 9.900,- pr 7 dager da). Eller kan du jo ha en konto i en annen bank, og sette kontanter inn på den (gratis). Så overfører du selv til SkandiaBanken. Da har du pengene på kto. dagen etter. Du må riktignok betale gebyr for regningen, men det er vel snakk om 3 kr. eller noe sånt - og langt fra 65 kr. som ble nevnt tidligere. Det går fint an å ha kto i flere banker (Og en fordel hvis VISA kortet ditt i SkandiaBanken skulle slutte å virke - da har du en kto å overføre penger til slik at du får ut kontanter.)
Polly Ester Skrevet 26. februar 2005 #9 Skrevet 26. februar 2005 Tja... Det kommer an på hvor mye du skal ha ut i kontanter. Utbetalingsblankett kan sendes til SkandiaBanken, og du får det rett på kto. Men, da tar det også litt tid, for det må jo sendes inn... så du har ikke tilgang på penger der og da... Eller kan du jo ha en konto i en annen bank' date=' og sette kontanter inn på den (gratis). Så overfører du selv til SkandiaBanken. Da har du pengene på kto. dagen etter. Du må riktignok betale gebyr for regningen, men det er vel snakk om 3 kr. eller noe sånt - og langt fra 65 kr. som ble nevnt tidligere.[/quote'] Ja, det er ganske lurt... men da en konto som ikke koster noe i utgangspunktet - ellers blir det jo utgifter allikevel. Eller ha en konto i Postbanken som koster 33,- mnd og bare 1 krone i Nettbanken å betale regning, eller overføre penger til en annen bank. Og i tillegg ha en konto i Skandiabanken... Så på en oversikt på enten dagbladet eller vg på nett over hvilke banker som er billigst. Og da lå Skandiabanken på første eller andre, og Postbanken på 5.plass - og det er ganske bra av en bank som Postbanken som har fått så masse kritikk de senere år (og jeg er ikke udelt uenig med kritikerne heller)... Men, det er så mye man ellers bruker Posten til, så jeg syns det er lurt - i tillegg til billig - å ha en konto der, jeg... Og åpningstidene er mer hyggelig enn andre vanlige banker... Helt enig
Gjest Leola Skrevet 26. februar 2005 #10 Skrevet 26. februar 2005 Visa Electron kan være litt upålitelig, vet jeg. Min yngste sønn har et og det er litt "hips om haps" om det virker eller ei. Men for ungdom så er det et helt greit kort - det er bl.a. fullt godkjent som legitimasjon. Jeg vet at banken jobber for å bedre Visa Electron-kortet. I SR-bank betaler man 175 kroner i året for Visa-kort. Gebyrer er som følger: Uttak SR-Bank minibank man-fre 16-8 og øvrige dager 3,00 Uttak i andres minibanker 7,00 Varekjøp 3,00 VISA Kontantuttak i norske banker/utenlandske minibanker 30,00 + 0,5%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå