Gå til innhold

Tror dere flere sliter psykisk i dag pga ghosting/Tinder etc?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det. Er garantert mange damer som er ødelagt psykisk pga menn som har drevet med ghosting og fucket med følelsene deres. Ganske trist egentlig :( 

Tviler på at særlig mange menn blir psykisk ødelagt av ghosting, men det kan jo være. 

Hva tror dere?

Anonymkode: a257b...a56

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje det var noe med selvbildet til de som opplever ghosting fra før av, hvis de sliter psykisk i etterkant. Det hjelper selvsagt ikke på psykiske plager å bli ghostet. Jeg tror at hvis man har en grunnmur av god selvtillit og godt selvbilde, så er man bedre rustet til å takle ghostingen. I de aller fleste tilfeller er det ikke personlig, kanskje heller ikke vondt ment. Det er bare så forferdelig mange menn(og kvinner) der ute som ikke vil tør å ta konsekvensene hvis datingen gikk dårlig for deres del. Da er det lettere for dem å velge den enkle utveien. 

Anonymkode: 9f669...10e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror kanskje det var noe med selvbildet til de som opplever ghosting fra før av, hvis de sliter psykisk i etterkant. Det hjelper selvsagt ikke på psykiske plager å bli ghostet. Jeg tror at hvis man har en grunnmur av god selvtillit og godt selvbilde, så er man bedre rustet til å takle ghostingen. I de aller fleste tilfeller er det ikke personlig, kanskje heller ikke vondt ment. Det er bare så forferdelig mange menn(og kvinner) der ute som ikke vil tør å ta konsekvensene hvis datingen gikk dårlig for deres del. Da er det lettere for dem å velge den enkle utveien. 

Anonymkode: 9f669...10e

Er enig i at det er lettere å takle hvis man har god selvtillit, men jeg ser på venninnene mine som blir ghostet/dumpet og utsatt for all mulig slags drittoppførsel. De er ganske langt nede når dette skjer gang på gang. Og jeg tenker meg at om man vil eller ei, så blir man på sett og vis ødelagt psykisk. Skulle ønske folk kunne ta seg sammen, og behandle andre med respekt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det kan jo være en måte å bli sterkere på også. Jeg har ikke opplevd å bli ghostet, men det var et par som mistet interessen for meg raskt. Tok meg veldig nær av det da, og følte meg mislykka. Men nå kjenner jeg meg noenlunde sterk, og vil ikke legge selvfølelsen min i en manns hender. Jeg tror nok mange av mennene leker med kvinners følelser fordi de kan. Det føles nok litt berusende for dem å ha makt over mange kvinner. Ikke gi idiotene den makten.

Anonymkode: eb5d4...76b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan ikke se for meg at noen blir psykisk påvirket av at en tindermatch de aldri har møtt sletter de ut fra det blå.
Vanligvis legger man ikke så mye følelser i en person med mindre man er et stykke ut i datingen, men om man blir ghostet etter flere dates og kanskje til og med rett etter intimitet så er det naturlig å bli psykisk og følelsesmessig påvirket av det. Det er veldig beklagelig og skammelig at enkelte har så lite folkeskikk og respekt for andre at de bare forsvinner  sånn :(

Anonymkode: dd74e...612

AnonymBruker
Skrevet

Hva legger dere i ghosting?

Anonymkode: d63c0...5c2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dersom noen har en så svak psyke at de ikke takler slike ting, så burde de sannsynligvis ikke være på Tinder (eller lignende steder) i det hele tatt. 

Sannsynligvis kutte ut alt av sosiale medier og debatt-forum på Internett også...        

Anonymkode: c5b4d...654

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger dere i ghosting?

Anonymkode: d63c0...5c2

Når man har møtt en person over tid, vært på en eller flere dates og deretter svarer ikke personen på meldinger mer. Det er som om personen har blitt et spøkelse. 

Vet at både menn og damer er skyldige i denne oppførselen, men det er så utrolig dårlig gjort. Koster ikke mye å være høflig, og si fra dersom man ikke ønsker å møtes mer. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dersom noen har en så svak psyke at de ikke takler slike ting, så burde de sannsynligvis ikke være på Tinder (eller lignende steder) i det hele tatt. 

Sannsynligvis kutte ut alt av sosiale medier og debatt-forum på Internett også...        

Så hvis du ble konstant utsatt for denne type oppførsel, så hadde du bare smilt og ledd og ikke latt deg påvirke? Du syns det er snilt gjort å dumpe folk på den måten? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror de færreste blir merket av «ghosting» om de kun har snakket over nettet. Verre om man har møttes noen ganger og hatt sex og alt det der, regner med at det er det de fleste reagerer på og går rett i bånn av når det snakkes om ghosting.

Anonymkode: e53af...384

AnonymBruker
Skrevet

Enig, Tinder har skylda for at folk blir psykisk sjuke.

Anonymkode: 02ced...2eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da har problemene ligget latent i dem fra før.

Anonymkode: 9210d...104

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de færreste blir merket av «ghosting» om de kun har snakket over nettet. Verre om man har møttes noen ganger og hatt sex og alt det der, regner med at det er det de fleste reagerer på og går rett i bånn av når det snakkes om ghosting.

Anonymkode: e53af...384

Det er det jeg mener her. Ser ikke på det som ghosting om man har chattet litt med en person på Tinder, også gidder ikke han/hun svare. Har man møttes derimot, og hvertfall hvis man har hatt sex og datet en stund, så er det bare stygt å ikke gidde å ta samtalen dersom man skifter mening. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så hvis du ble konstant utsatt for denne type oppførsel, så hadde du bare smilt og ledd og ikke latt deg påvirke? Du syns det er snilt gjort å dumpe folk på den måten? 

Selvfølgelig veldig kjipt for de som opplever slikt, men det er vel ingenting å begynne å grine for? 

Bedre å legge det bak seg, og komme seg videre... 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det. Er garantert mange damer som er ødelagt psykisk pga menn som har drevet med ghosting og fucket med følelsene deres. Ganske trist egentlig :( 

Tviler på at særlig mange menn blir psykisk ødelagt av ghosting, men det kan jo være. 

Hva tror dere?

Da har de allerede psykiske problemer om de blir knekt av noe så trivielt som ghosting og Tinder. Djeesus, voks opp, sier jeg. Det som er ganske trist er hvis selvfølelsen deres er så laber at de trenger bekreftelser fra en mann for å ha det bra psykisk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tøytigern skrev:

Da har de allerede psykiske problemer om de blir knekt av noe så trivielt som ghosting og Tinder. Djeesus, voks opp, sier jeg. Det som er ganske trist er hvis selvfølelsen deres er så laber at de trenger bekreftelser fra en mann for å ha det bra psykisk.

Ønske om kjærlighet er ikke trivielt og derfor ikke Tinder og det som skjer der. Å ønske en partner og ønske å bli elsket er sårbare ting. 

Anonymkode: 417cd...bd5

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Tøytigern skrev:

Kanskje trivielt for deg, men de fleste knytter seg til en person dersom de ser den personen over tid og har sex. Men dere menn har kanskje ikke følelser på samme måte og legger ikke noe i dating? Klarer dere å bli forelsket for eksempel? 

Med dagens bruk og kast av dater syns jeg ikke det virker som menn er i stand til å bli forelsket, de bytter damer konstant og finner feil på alle. Mulig det fins damer som gjør det og, men det har ikke jeg hørt noe om. 

• Liker 3
Skrevet

Tror nok Facebook og Instagram har LANGT større sjanse for å slite ut folk psykisk enn Tinder.
Og knekker man sammen av å bli ghostet av en flørt, da har man jaggu rimelig seriøse problemer fra før av.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, FactsOverFeelings skrev:

Tror nok Facebook og Instagram har LANGT større sjanse for å slite ut folk psykisk enn Tinder.
Og knekker man sammen av å bli ghostet av en flørt, da har man jaggu rimelig seriøse problemer fra før av.

Du beviser at menn ikke har følelser, med andre ord :) Så hvis du hadde datet en dame i 6 mnd eller noe, var veldig glad i henne også bare ghostet hun deg. Du hadde ikke brydd deg? Jeg er ganske sikker på at vi damer har mer følelser, uten at vi er mer ustabile psykisk av den grunn. Må være deilig å være så følelseskald. 

Og som jeg skrev lenger opp, det er forskjell på en du bare har chattet med, og en du har møtt flere ganger. 

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ønske om kjærlighet er ikke trivielt og derfor ikke Tinder og det som skjer der. Å ønske en partner og ønske å bli elsket er sårbare ting. 

Anonymkode: 417cd...bd5

Hvis du tror Tinder er til for å finne sårbar kjærlighet er det ikke rart du blir skuffa. For da er du på feil jorde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...