AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Regnværsdag og vi er hjemme i dag. 3 åringen har spurt, og jeg kødder ikke, etter barnetv i annenhver setning. Ca 300 ganger vil jeg tro! Jeg klikker snart. Jeg har sagt etter middag HVER GANG hun spør, likevel spør hun igjen om noen minutter. Jeg distraherer henne, men når vi er ferdig med aktiviteten spør hun igjen KAN JEG SE PÅ BARNETV...... Detox? Hvordan få slutt på dette jævla maset? Anonymkode: 629d7...86e
Silfen Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Dauer hun av å få se på barnetv? Du er jo tydeligvis ikke artig nok å henge med. 19
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 La ungen se på TV da vel? Anonymkode: e65cc...b19 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, Silfen skrev: Dauer hun av å få se på barnetv? Du er jo tydeligvis ikke artig nok å henge med. Barn har godt av å ikke sitte å se på barne-tv hele dagen, så jeg skjønner godt at ts er frustrert. Anonymkode: 7d8c0...d4a 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Hold deg hard. Vi har slike dager her vi også, og ungen vår er snart fem... Men jeg nekter å gi etter, for da har vi det gående hver dag. Det er ille nok etter sykdomsperioder der han får lov til å se så mye han vil. Anonymkode: c5017...209
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Barn har godt av å ikke sitte å se på barne-tv hele dagen, så jeg skjønner godt at ts er frustrert. Anonymkode: 7d8c0...d4a Åja, det var hele dagen. Da misforsto jeg. Anonymkode: e65cc...b19
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Hva med å finne på noe ute? Inviter en venn av ungen? Anonymkode: 08d33...2b4 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Regnværsdag og vi er hjemme i dag. 3 åringen har spurt, og jeg kødder ikke, etter barnetv i annenhver setning. Ca 300 ganger vil jeg tro! Jeg klikker snart. Jeg har sagt etter middag HVER GANG hun spør, likevel spør hun igjen om noen minutter. Jeg distraherer henne, men når vi er ferdig med aktiviteten spør hun igjen KAN JEG SE PÅ BARNETV...... Detox? Hvordan få slutt på dette jævla maset? Anonymkode: 629d7...86e En grå regnværsdag foran TVen hadde jeg lett latt ungen min få lov til Såfremt dette ikke skjer hver dag.
Sushi Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Synes ikke du får så gode råd fra de fleste her. Gi etter for maset for å unngå mas? Nei. Gå ut selv om det regner, dere kan for eksempel plaske i sølepytter eller plukke søppel (det er nasjonal ryddeuke). Ikke la barnet overtale deg med mas i alle fall. Vær konsekvent. Jeg pleier å si at hvis det blir mye mas om f.eks. iPad, så legger jeg den helt bort en stund. Men det spørs hvor mye 3-åringen din forstår da, om det er vits med slike konsekvenser. 9
Hactar Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 En luftetur ut må til uansett vær om vi ikke skal gå på veggene her i huset. Deretter er det lov å si at det blir TV etter middag og nå kommer du ikke til å svare på det spørsmålet flere ganger. Synes det er skikkelig ris til egen bak å gi etter når du nå har sagt nei. En treåring kan være ekstremt utholdende, og ved å gi etter for mas, sikrer du deg trippelt mas ved neste korsvei. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 Det ble barnetv etter middag som lovet. Uteklær tok jeg ikke med hjem fra barnehagen i går (ble hentet med feber - så tenkte at utetid utgikk i dag). Men ja, hun er sykt utholden og maser i vei! TS Anonymkode: 629d7...86e 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 Si at hvis ungen ikke slutter å mase så får den ikke se barne-TV overhodet den dagen. Anonymkode: 8bb5a...3d2 1
Gjest GoldenLioness Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 Det er tirsdag, helligdag og pissregner. Ser ikke problemet med at en en sjelden gang ser på TV. Her var vi ute en time til morgenen i regnet og det var nok. Surt og kaldt. Så innimellom lek og aktiviteter så har jeg tatt på TV’en. Morsomme YouTube videoer med dans og musikk og så har han sunget og danset med. Litt abc og tellesanger, hode, skulderen og tå etc. Litt aktivitet, lek og jobbing så litt iPad med finmotorikk trening, litt mer YouTube sang og dans og nå er det natta.
Minlillelykke Skrevet 1. mai 2018 #15 Skrevet 1. mai 2018 Hadde ikke gitt etter for mas. Vi har gjort det en gang som uerfarne foreldre, og vi får fortsatt svi. 3 åringen kan mase så hinsides at man blir sprø😳
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #16 Skrevet 1. mai 2018 Si at om hun ikke slutter å mase om barne tv, så blir det ingen TV-titting i det hele tatt i dag. Anonymkode: 1165e...b35
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 Slå på TV, men velg en kanal dere ikke har tilgang til. Barne-TV virker ikke. Har funket på alle mine Anonymkode: fe9b8...f0d 4
Kjetil E Skrevet 1. mai 2018 #18 Skrevet 1. mai 2018 2 timer siden, GoldenLioness skrev: Det er tirsdag, helligdag og pissregner. Ser ikke problemet med at en en sjelden gang ser på TV. Her var vi ute en time til morgenen i regnet og det var nok. Surt og kaldt. Så innimellom lek og aktiviteter så har jeg tatt på TV’en. Morsomme YouTube videoer med dans og musikk og så har han sunget og danset med. Litt abc og tellesanger, hode, skulderen og tå etc. Litt aktivitet, lek og jobbing så litt iPad med finmotorikk trening, litt mer YouTube sang og dans og nå er det natta. I dag var da TV valget svært enkelt Escheborn Frankfurt rund um den finanzplatz på TV2 Sportskanalen norsk seier ble det jo og. Perfekt TV dag på en tung regnværsdag. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #19 Skrevet 1. mai 2018 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Regnværsdag og vi er hjemme i dag. 3 åringen har spurt, og jeg kødder ikke, etter barnetv i annenhver setning. Ca 300 ganger vil jeg tro! Jeg klikker snart. Jeg har sagt etter middag HVER GANG hun spør, likevel spør hun igjen om noen minutter. Jeg distraherer henne, men når vi er ferdig med aktiviteten spør hun igjen KAN JEG SE PÅ BARNETV...... Detox? Hvordan få slutt på dette jævla maset? Anonymkode: 629d7...86e Kan jeg spørre hvor mye du selv har sittet med mobiltelefonen i dag? Bare etter middag, eller? Anonymkode: 8bca6...89b 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #20 Skrevet 1. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan jeg spørre hvor mye du selv har sittet med mobiltelefonen i dag? Bare etter middag, eller? Anonymkode: 8bca6...89b Har nok sjekket mobilen HELE dagen lol. Herregud. Best jeg viste når jeg var barn og det var pissregn og kaldt ute var å være inne den sjeldent gang og moren minn satt på film. Anonymkode: 161f5...995
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå