Mari Y Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Noen som kan noe om ABBs oppvekst? Jeg har vaert litt nysjerrig på om den norske staten sviktet Breivik i oppveksten. Da jeg ikke vet så mye om det. Men det sies veldig ofte at masse-skytere gjerne har ofte en kombinasjon av psyiske lidelser og traumatiske opplevelser. Dog har jeg lest en god del om Columbine-massakren i USA. Og man får lett inntrykk av at mennesker også soeker lette forklaringer på slike fenomener. Jeg tror forskere kommer til å fortsatt stille spoersmaalstegn om 20 aar, men for meg virker det ganske tydelig at en ofte forklaring er religioes eller politisk overbevisning eller i mange sammenhenger, psykiske problemer ofte sammen med miljoe og oppvekst. 2
Ananas. Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Les Åsne Seierstads «en av oss», tror det er den grundigste beskrivelsen som er tilgjengelig for allmennheten. 3
Mari Y Skrevet 1. mai 2018 Forfatter #3 Skrevet 1. mai 2018 (endret) Dave Cullen skrev i alle fall en bok om Columbine-massakren og avviser denne oppfatningen om at massedrapsmennene var motivert utelukkende av mobbing. Når det gjelder Anders Behring Breivik, så var han tydelig motivert av ideologi, og Dave Cullen skrev også noe om at ofte har de en slags ide om 'egen suverenitet', såvidt jeg kan komme på. Som at de ofte anser seg som overlegne resten av samfunnet. Endret 1. mai 2018 av Mari Y
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå