AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Jeg har lagt ut et klesplagg til salgs på flere salgssider på Facebook og da jeg skulle innom gruppene for å dytte opp annonsen, fikk jeg opp en sånn her advarsel. Hvorfor i alle dager får jeg opp dette? Det er da ingenting med annonsen min som er ulovlig, bare et bilde av klesplagget og en beskrivende tekst. Dette har jeg aldri opplevd før... Jeg har sendt inn klage til Facebook via linken i advarselen men regner med det tar sin tid å få svar. Noen flere som har opplevd dette? Det som er litt rart er at varselet kommer opp bare i den ene gruppen. Salgsannonsen ligger ute som normalt i de andre gruppene. Kan det være at et annet medlem har rapportert annonsen til Facebook? Eller er dette noe Facebook antakelig har funnet på selv? Anonymkode: d3492...7f8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Har aldri sett akuratt den advarselen før, men vet at annonser der tekst dekker mer enn 50% av bildet vil bli avvist. Det er tilfeldig hvilken av gruppene facebook oppdager regelbrudd i først, så trenger ikke nødvendigvis være noen i den gruppen som har rapportert posten din. Anonymkode: ad6a5...48b
Viktualia Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Det har vært mye tull med salgsannonser på fb i det siste, har sett det på flere av gruppene jeg er medlem av.
Gjest mimoe Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Står ordet dyr i annonsen din? Feks dyr genser selges billig? Jeg solgte en lekebondegård med mange dyr, avvist fordi det ikke var lov å selge dyr... men på bildet så en jo tydelig at det var lekedyr, så må ha vært en sånn autostopp.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har aldri sett akuratt den advarselen før, men vet at annonser der tekst dekker mer enn 50% av bildet vil bli avvist. Det er tilfeldig hvilken av gruppene facebook oppdager regelbrudd i først, så trenger ikke nødvendigvis være noen i den gruppen som har rapportert posten din. Anonymkode: ad6a5...48b Det var kun bilde av klesplagget, ikke noe tekst på selve bildet, så det var nok ikke derfor. Betryggende at det ikke nødvendigvis er et medlem av gruppa som har rapportert 1 minutt siden, mimoe skrev: Står ordet dyr i annonsen din? Feks dyr genser selges billig? Jeg solgte en lekebondegård med mange dyr, avvist fordi det ikke var lov å selge dyr... men på bildet så en jo tydelig at det var lekedyr, så må ha vært en sånn autostopp. Nope, ikke noe dyr-ord i annonsen Kan ikke se at bildet ligner på dyr, våpen eller noe seksuelt/støtende heller, selv med veldig god fantasi... 5 minutter siden, Viktualia skrev: Det har vært mye tull med salgsannonser på fb i det siste, har sett det på flere av gruppene jeg er medlem av. Ok, da er det muligens en glipp i systemet. Det har jo vært en del episoder der helt uskyldige bilder blir blokkert på facebook fordi de automatiske filtrene ikke er helt på stasjon. F.eks. han kunstneren som laget julekort med ekorn og andre dyr på, og som fikk bildene fjernet fordi facebook mente de var støtende. Håper de gidder å forklare hva de mener er ulovlig ved annonsen. Anonymkode: d3492...7f8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 På marketplace vet jeg at mange har fått den advarselen....selv om annonsene ikke har vært i strid med reglene... Anonymkode: 646cf...307
Monstrum Skrevet 3. mai 2018 #7 Skrevet 3. mai 2018 Er det ullplagg, og du har skrevet ordet ull? Eller at det kommer fra røyke/dyrefritt hjem? Eller har du sånne blomster eller noe i stedet for "-" som stikkord? Facebook trodde visst at jeg både skulle selge sauer og tobakk, og regnet blomstene i teksten som spam for litt siden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå