Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kodelås på ytterdøra hjemme i stedet for vanlig lås mednøkkel? Er dere fornøyd? Hvorfor/hvorfor ikke?

Gjest Kritt
Skrevet

Skulle jeg hatt ny dør nå ville jeg utvilsomt valgt kodelås.

Vi har nøkkellås, men reservenøkkel i kodeboks med kode  ved siden av døra.

Skrevet

Ja, veldig fornøyd. Slipper å ha med nøkkel.

Skrevet

Her skulle jeg gjerne hatt kodelås eller en annen type lås, siden min jente sliter med å låse døren. Men fungerer låsen hvis det er strømbrudd, hvis den er koblet til strøm ? Og kan en bytte kode hvis det er behov ?

• Liker 1
Skrevet

Vi har Yale Doorman med Verisure-tilkobling, på 3 dører. Genialt system, skal aldri ha nøkler noe mer. Kan åpne dørene med brikke, kode eller mobilen. De kan stilles inn til å låse seg automatisk om man ønsker, og det er enkelt å lage lånekoder/brikker om andre trenger tilgang. Eller de kan bare ringe meg når de skal inn og så åpner jeg døra med mobilen. Om en brikke mistes er det bare å slette den og kode en ny. 

Doorman bruker 4xAA batterier og sier fra i god tid om de må byttes. Så strømbrudd har ingen innvirkning annet enn at man neppe får åpnet med mobilen siden det krever internett-tilgang. 

• Liker 2
Skrevet

Med kodelås er det ikke bare for krimimelle å drøsse litt mel på tastene så kan de se koden din?

Skrevet
1 minutt siden, Apex skrev:

Med kodelås er det ikke bare for krimimelle å drøsse litt mel på tastene så kan de se koden din?

Hvordan skal de kunne se rekkefølgen da? Og alle i husstanden har jo hver sin kode. Som forøvrig er sekssifret. Og da gjerne bruker mange forskjellige taster. 

Pga. at alle har unike koder kan man gå inn på mobilappen og se hvem som åpnet døra og når. Kjekt om man er borte og noen har fått ansvaret for å mate katta eller vanne plantene. Da kan man sjekke at det faktisk blir gjort, og når. 

• Liker 1
Gjest Dævendøtte
Skrevet

Kodelås! Genialt og vi er så fornøyde. Yale Doorman har vi. 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, -jk- skrev:

Vi har Yale Doorman med Verisure-tilkobling, på 3 dører. Genialt system, skal aldri ha nøkler noe mer. Kan åpne dørene med brikke, kode eller mobilen. De kan stilles inn til å låse seg automatisk om man ønsker, og det er enkelt å lage lånekoder/brikker om andre trenger tilgang. Eller de kan bare ringe meg når de skal inn og så åpner jeg døra med mobilen. Om en brikke mistes er det bare å slette den og kode en ny. 

Doorman bruker 4xAA batterier og sier fra i god tid om de må byttes. Så strømbrudd har ingen innvirkning annet enn at man neppe får åpnet med mobilen siden det krever internett-tilgang. 

Samme her, og er også superfornøyde. Og for «han som skal vanne plantene i ferien» kan man enkelt lage kode i appen, og man kan velge om koden er gyldig hele tiden, mandag kl 08-10 osv. 

Anonymkode: 512da...ada

Skrevet

Vi har kodelås. Har ikke klart å lære bikkja koden ennå, men ellers er jeg fornøyd. Veldig greit å kunne lage engangskoder, f.eks hvis vi er bortreist og jordfeilbryteren slår seg ut. Da kan leieboeren i kjelleren få kode og gå opp og slå på strømmen igjen. Eller naboen kan komme seg inn og lufte og fore bikkja hvis noe uforutsett skulle skje.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har også yale doorman, og er superfornøyd. 4åringen klarer å låse opp selv. Vi behøver ikke planlegge om noen skal inn til oss (besteforeldre, håndverkere) bare gir dem sin egen kode, eller låser opp i appen. Jeg slet litt med en dårlig vane at jeg rett og slett var for lat/glemsk til å låse døren, så gikk ofte fra huset ulåst. Nå er det mye lettere å bare trykke på en knapp, og skulle jeg glemme det kan jeg låse med app. 

Vi har aldri hatt noe problemer med låsen, men for sikkerthetskyld har nøkkelen til en verandadør i en nøkkelboks, så kommer vi oss uansett inn. 

Super fornøyd! 

Anonymkode: f5737...7fc

Skrevet

Vi har Yale kodelås, fantastisk for klumsete og distré meg som ikke vet hvor mange ganger har rotet bort nøklene..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også Yale Doorman og er litt overrasket over hvor deilig jeg synes det er i forhold til den gamle nøkkel-låsen jeg hadde tidligere! Blant annet er det veldig greit når jeg kommer hjem og bærer på flere ting (handleposer eller annet). Der hvor jeg før måtte fomle i lommen etter nøkkelen, og kanskje sette noe av det jeg bar på på bakken, går det nå i 99,8 % av tilfellene fint å bare taste koden selv om jeg bærer ting i begge hendene. Med app kan det jo gjøres enda enklere, men ettersom jeg bor alene og ikke har Verisure-alarm har jeg ikke giddet å kjøpe ekstramodulen for å få apptilgang.

Anonymkode: 4a65f...eb5

AnonymBruker
Skrevet

Vi byttet til kodelås da barna mistet endel nøkler. Var skeptisk til om barna ville huske koden de hadde valgt, men det har ikke vært noe problem. Vi har ikke brukt funksjonen med en håndverkerkode som bare er gyldig noen timer, for har ikke trengt det. 

Svigermor har fått lik lås, der hjemmesykepleien har fått en tag/brikke de bruker. Funker bra. 

Går på batteri, ikke kobet til strømnettet. Har brukt låsen i to år, er på sett 2 med batterier, så sjelden behov for å bytte batteri. 

Anonymkode: 6e27d...7b8

Skrevet

Hvor mye koster en slik lås? Uten alarmabonnement. Og hvor kjøper man det? Kan jeg montere den selv? Høres jo helt genialt ut. 

Annonse
Skrevet

Hvordan tåler den kulde?

Skrevet
2 timer siden, Meadow skrev:

Hvordan tåler den kulde?

Det går helt fint! Skulle den mot formodning gå tom for strøm, kan du holde et batteri (sånn som du bruker i røykvarsleren) inntil en kontakt på undersiden av låsen. 

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Hvor mye koster en slik lås? Uten alarmabonnement. Og hvor kjøper man det? Kan jeg montere den selv? Høres jo helt genialt ut. 

Vet de selger de på Obs bygg, koster vel rundt 3000,-. Du kan montere selv om du er noenlunde nevenyttig. 

Uten Verisure-modulen får du ikke app-tilgang og oversikt på PC. Du trenger ikke alarm eller abonnement for å bruke Verisure-modulen. 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, -jk- skrev:

Vet de selger de på Obs bygg, koster vel rundt 3000,-. Du kan montere selv om du er noenlunde nevenyttig. 

Uten Verisure-modulen får du ikke app-tilgang og oversikt på PC. Du trenger ikke alarm eller abonnement for å bruke Verisure-modulen. 

Tusen takk! Det skal jeg sjekke ut. Høres veldig bra ut, til og med uten alarm og app!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke noe teknisk geni men monterte selv med hjelp av en YouTube-video, plug and play. Var heldig med at alle hull etter den gamle låsen passet den nye (Yale doorman). Hadde ikke appen, så var nok litt lemfeldig med å fele ut koden (kan jo ha en man sletter for hver gang da). Nå har vi flyttet og er tilbake til nøkler, savner kodelåsen! Bor i oppgang så vet ikke om jeg gidder bytte bare på innerdøra. Noen som bor i blokk og likevel har kodelås?

Anonymkode: 4e409...dce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...