AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Vil høre litt om deres erfaringer. Regner meg selv som en slik dame. Jeg vil gjerne ha råd fra andre damer om hvordan møte attraktive menn å bli kjent med. På Tinder synes jeg det er veldig dårlig utvalg utseendemessig i min aldersgruppe (40-50). Titter noen ganger så vidt litt nedover i 30-årene, men tror nok mennene der ser på oss i 40-årene som litt "andrevalg" eller "midlertidig moro". Jeg er ikke selv ute etter noe som skal bli til et seriøst forhold så veldig raskt, men mer enn flørt som man kan se om utvikler seg hvis man passer sammen. Men har problemer med å i det hele tatt finne en mann jeg er tiltrukket av som jeg kan date. Er det spesielt å møte dette problemet? Anonymkode: 6983d...e30
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Og du kaller deg selv attraktiv? Som er ute etter en flørt som k a n s k j e kan bli seriøst forhold? La meg gjette, du har vært singel lenge og er barnløs attpåtil. Anonymkode: 95715...f0a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Egentlig, men takket være bl.a. Liv Køltzow er det blitt helt normalt her til lands Anonymkode: a1222...4e3
Snillingen Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 (endret) Er problemet at bilder generelt gir deg lite eller er det fordi mennene du ser på har dårlige bilder og ikke er spesielt attraktive? Edit: Svarer selv om jeg ikke er en attraktiv dame i 40-årene. Endret 1. mai 2018 av Snillingen
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 jeg synes det er velig snodig om attraktive damer går løs på tinder, og ikke benytter seg av sin omgangskrets og sitt nær miljø. - attraktiv dame definerer jeg som kun er opptatt av utseende, og kommer ikke videre med det ordinære liv, og kan oppleves med menneskelig. Anonymkode: 37a9a...bdf 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Oi, det var visst et stort tabu å bruke ordet attraktiv. Ja, jeg brukte ordet fordi alle ikke lenger er attraktive i denne aldersgruppen, og for noen betyr det kanskje ikke så mye lenger heller. Helt greit, det. Men for meg betyr det fortsatt noe, og det tenker jeg også er greit, så lenge jeg selv ikke ser ut som et takras. TS Anonymkode: 6983d...e30 7
Kreator Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 (endret) 37 minutter siden, AnonymBruker said: Vil høre litt om deres erfaringer. Regner meg selv som en slik dame. Jeg vil gjerne ha råd fra andre damer om hvordan møte attraktive menn å bli kjent med. På Tinder synes jeg det er veldig dårlig utvalg utseendemessig i min aldersgruppe (40-50). Titter noen ganger så vidt litt nedover i 30-årene, men tror nok mennene der ser på oss i 40-årene som litt "andrevalg" eller "midlertidig moro". Jeg er ikke selv ute etter noe som skal bli til et seriøst forhold så veldig raskt, men mer enn flørt som man kan se om utvikler seg hvis man passer sammen. Men har problemer med å i det hele tatt finne en mann jeg er tiltrukket av som jeg kan date. Er det spesielt å møte dette problemet? Anonymkode: 6983d...e30 Mange attraktive single menn i den alderen er også deltids aleneforeldre og ganske travle. Det krever også en god treningsinnsats å holde seg attraktiv, og man har verken tid eller ork til å gå på byen to dager i uken heller for å vise seg fram / lete etter kvinner. Realiteten er nok at Tinder og lignende antageligvis er den mest effektive sjekkearenaen som er for slike menn (og kvinner). Vi menn er generelt mindre "bildeattraktive" enn dere kvinner er, så kan forstå at du synes det er tøft. Så når du synes det blir for tørt, se om du finner en som er lovende da, selv om han ikke passer alle kriteriene. Kanskje han har noen veldig positive sider du ikke finner på profilen hans som kan kompensere for det du savner på bildet? Jeg drømmer også om det stedet jeg kan gå til for å møte mange attraktive kvinner i tilsvarende alder og livssituasjon (M48 her, deltidspappa), men personlig erfaring og manglende råd bl.a. herfra gir en sterk indikasjon på at slike steder faktisk ikke finnes. I forhold til det som finnes på byen sene kvelder er jo online dating for rene gullgruven å regne. Endret 1. mai 2018 av Kreator 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 21 minutter siden, Snillingen skrev: Er problemet at bilder generelt gir deg lite eller er det fordi mennene du ser på har dårlige bilder og ikke er spesielt attraktive? Edit: Svarer selv om jeg ikke er en attraktiv dame i 40-årene. Mennene er ikke attraktive. Det virker som det er en del som svarer i tråden som er fornærmet. Men jeg søker ikke folk som blir fornærmet av dette, men heller noen som kan skjønne problemstillingen, og kanskje vet litt mer om hvordan finne det man søker. Anonymkode: 6983d...e30 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 4 minutter siden, Kreator skrev: Jeg drømmer også om det stedet jeg kan gå til for å møte mange attraktive kvinner i tilsvarende alder og livssituasjon (M48 her, deltidspappa), men personlig erfaring og manglende råd bl.a. herfra gir en sterk indikasjon på at slike steder faktisk ikke finnes. Er ikke damene på Tinder attraktive? Jeg trodde dere menn hadde mye bedre utvalg. Anonymkode: 6983d...e30
Kreator Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Just now, AnonymBruker said: Er ikke damene på Tinder attraktive? Jeg trodde dere menn hadde mye bedre utvalg. Anonymkode: 6983d...e30 Steder å gå til betydde fysiske steder (barer etc), ikke Tinder. Ingen hemmelighet at jeg mener at online dating sånn i snitt gir de fleste mye bedre muligheter enn ellers, både attraktive og mindre attraktive.
Kreator Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er ikke damene på Tinder attraktive? Jeg trodde dere menn hadde mye bedre utvalg. Anonymkode: 6983d...e30 Og våger meg utpå med denne kommentaren også; Grunnen til at dere kvinner sliter mer med online dating er at dere ikke ser hele "mannen", kun et bilde. Og antallet menn som oppfyller kravet til "pen mann på bilde" er bitteliten. Når kvinner generelt treffer mannen in real life så er det mye mer kvinner tenner på enn akkurat utseende. Og disse tingene kommer ikke fram på bildene våre online, dessverre.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 4 minutter siden, Kreator skrev: Og våger meg utpå med denne kommentaren også; Grunnen til at dere kvinner sliter mer med online dating er at dere ikke ser hele "mannen", kun et bilde. Og antallet menn som oppfyller kravet til "pen mann på bilde" er bitteliten. Når kvinner generelt treffer mannen in real life så er det mye mer kvinner tenner på enn akkurat utseende. Og disse tingene kommer ikke fram på bildene våre online, dessverre. Nå er ikke jeg alle kvinner da. Tror det er mange kvinner som ikke bryr seg så mye om utseendet. Jeg begynner å tenke at jeg har lyst å møte menn andre steder, i det virkelige liv. Og skulle ønske menn generelt var mer åpen for å møte noen "hvor som helst". Folk er jo så opptatt av å se ned i mobilen sin. Og norske menn er jo generelt dårlig på å ta kontakt og initiativ. Anonymkode: 6983d...e30 1
Kreator Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nå er ikke jeg alle kvinner da. Tror det er mange kvinner som ikke bryr seg så mye om utseendet. Jeg begynner å tenke at jeg har lyst å møte menn andre steder, i det virkelige liv. Og skulle ønske menn generelt var mer åpen for å møte noen "hvor som helst". Folk er jo så opptatt av å se ned i mobilen sin. Og norske menn er jo generelt dårlig på å ta kontakt og initiativ. Anonymkode: 6983d...e30 Så hvor treffes DU (og damer i din situasjon) best da? Trådene her er jo fulle av damer som hater å bli sjekket opp på jobb, på trening, på butikken, og at menn på byen bare er ute etter ligg. Menn kan påstå at damene da ikke er ærlig; de bryr seg ikke om hvor de sjekkes opp så lenge de sjekkes opp av riktig mann. Det føles kun ut som et lite overgrep hvis det er feil mann. Påstanden om at vi norske menn er dårlig på å sjekke kan henge sammen med dette; alt er situasjonsbetinget. Vi norske menn er stort sett oppdratt til å la damene få være i fred. Da blir det desto viktigere at norske kvinner er i stand til å gi et minimum av hint tilbake når vi gjør det, så vi får en mulighet til å lokke fram jaktinstinktene i oss uten å føle oss som potensielle overgripere. Joda, finnes fortsatt noen selvutnevnte PUA / alfa menn også, spesielt her tydeligvis, men sånn i snitt tror jeg du har helt rett i at vi generelt er litt tilbakeholdne. Og forøvrig, norske menn som ikke har et snev av forsiktighet i seg (et par av de kommenterer jo alltid hver gang vi menn innrømmer noen svakheter her) eller har forståelse for noe av dette ville jeg uansett vært litt forsiktig med. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 Jeg er i 20-årene og også der er det få attraktive menn på tinder etter min mening. Godt mulig de er attraktive, men de legger i hvert fall ut rimelig dårlige bilder. Så kommer de til KG og sutrer når de ikke får matcher. LOL Anonymkode: a437b...cfc 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #15 Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, Kreator skrev: Så hvor treffes DU (og damer i din situasjon) best da? Trådene her er jo fulle av damer som hater å bli sjekket opp på jobb, på trening, på butikken, og at menn på byen bare er ute etter ligg. Menn kan påstå at damene da ikke er ærlig; de bryr seg ikke om hvor de sjekkes opp så lenge de sjekkes opp av riktig mann. Det føles kun ut som et lite overgrep hvis det er feil mann. Ha ha. Ser problemet. Men norske menn kan godt vær litt mer frempå da. Jeg går ikke så ofte ut på caféer/utesteder, men får kanskje prøve mer på det. Helt OK å bli sjekket opp på butikken, synes jeg. Og noen ekstra blikk på bussen er bare spennende. Besvarte blikk kan kanskje lede til senere samtale. Anonymkode: 6983d...e30 1
Kreator Skrevet 1. mai 2018 #16 Skrevet 1. mai 2018 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ha ha. Ser problemet. Men norske menn kan godt vær litt mer frempå da. Jeg går ikke så ofte ut på caféer/utesteder, men får kanskje prøve mer på det. Helt OK å bli sjekket opp på butikken, synes jeg. Og noen ekstra blikk på bussen er bare spennende. Besvarte blikk kan kanskje lede til senere samtale. Anonymkode: 6983d...e30 Ha ha, helt enig! Men jeg glemte jo hovedgrunnen til hvorfor online dating er så mye enklere. Vi VET jo at den andre personen er singel (eller i hvertfall er villig til å late som). Det vet vi IKKE på butikken. Alle single burde hatt et grønt armbånd eller noe slikt, hadde vært så mye enklere. Endret 1. mai 2018 av Kreator
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, det var visst et stort tabu å bruke ordet attraktiv. Ja, jeg brukte ordet fordi alle ikke lenger er attraktive i denne aldersgruppen, og for noen betyr det kanskje ikke så mye lenger heller. Helt greit, det. Men for meg betyr det fortsatt noe, og det tenker jeg også er greit, så lenge jeg selv ikke ser ut som et takras. TS Anonymkode: 6983d...e30 Jeg velger mye heller en kvinne som ser ut som et takras enn ei som kaller seg selv attraktiv. Anonymkode: 95715...f0a 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #18 Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, Kreator skrev: Alle single burde hatt et grønt armbånd eller noe slikt, hadde vært så mye enklere. Enig. Jeg lurer jo selv på om den eller den kan være singel. Anonymkode: 6983d...e30
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #19 Skrevet 1. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg velger mye heller en kvinne som ser ut som et takras enn ei som kaller seg selv attraktiv. Anonymkode: 95715...f0a Herlighet, det går jo an å være bevisst på at man er pen/attraktiv (i forhold til andre på samme alder), uten å være overfladisk eller ekstremt utseendefokusert! Hadde personen sagt noe som "jeg er såå kjempelekker, skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker 3 timer foran speilet hver dag asså, folk flest er så stygge", så hadde jeg vært enig med deg. Anonymkode: 7f6bb...c30 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #20 Skrevet 1. mai 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg velger mye heller en kvinne som ser ut som et takras enn ei som kaller seg selv attraktiv. Anonymkode: 95715...f0a Neimen, så synd at det ikke ble oss. Anonymkode: 6983d...e30 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå