AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Er det slik at når mennesker fortrenger vonde ting over lang tid at de får stadig større trang til å være ond mot andre? En slags bitterhet fordi de aldri evner å komme til bunns i egen psyke gjør dem drevet av hevnlyst i det meste av det de foretar seg. Ikke alle men noen mennesketyper avreagerer slik.. de er så fylt av tomhet og spekulerer intenst på hva som kan bli deres neste trekk..for disse menneskene finner aldri ro i sjelen.. Anonymkode: a72a4...02b
Pal Fungi Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Du er nok muligens inne på noe, de har vel et håp om å ha det bedre med seg selv, i det minste akkurat der og da hvis de utfører sånne handlinger.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Tenker du nå på «vanlige og friske» mennesker eller psykopater/dyssosial personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: 27a7d...003
Pal Fungi Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker du nå på «vanlige og friske» mennesker eller psykopater/dyssosial personlighetsforstyrrelse? Anonymkode: 27a7d...003 Kan være begge deler. 1
Pal Fungi Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Nordmenn generelt er vel ikke så flinke til å være glade på andres vegne, vi reagerer heller med misunnelse. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Jeg pleide å vær svært usympatisk og manipulerende. Dette var grunnet narsissistiske trekk jeg "fikk" grunnet barndommen. Jeg løy mye, og manipulerte folk blant annet ved å gi dem dårlig samvittighet for det jeg gjorde galt. Jeg manipulerte også folk slik at jeg fikk det som jeg ville. Jeg følte meg bedre enn alle andre, og å manipulere/lyve fikk meg til å føle meg enda bedre. Jeg fikk en slags maktfølelse av det. Dette har jeg dog kommet meg ut av. I dag har jeg masse sympati for andre mennesker, og får dårlig samvittighet når jeg gjør noe galt. Jeg føler meg heller ikke bedre enn alle andre. Denne endringen klarte jeg å få til etter mange år i psykoterapi. Denne endringen hadde jeg likevel ikke fått til hvis jeg ikke var motivert til det. Da mine narsissistiske trekk fikk meg til å føle meg ensom, deprimert og det gjorde meg ustabil. I den forstand at jeg prøvde å ta mitt eget liv flere ganger. Jeg innså da at mine narsissistiske trekk var en stor underliggende grunn til min lidelse, og endret meg. Jeg har dog den dag i dag mye dårlig samvittighet for hvor manipulerte og frekk jeg var i fortiden min. Anonymkode: 47494...6ab 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Ei barndomsvenninne som jobbet som hudpleier tok ut all sin misunnelse og sjalusi mot sin tidligere bestevenninne. Helt uten grunn, bare fordi hun fikk en overveldende lyst til å hevde seg og se bedre ut i øynene til hennes venninnes kjæreste. Noen mennesker takler ikke å se at andre blir glade og lykkelige og gjør alt for å ødelegge. Selv om de er bestevenner. Hører med til historien at bestevenninna etterhvert dumpet min venninne. Det skulle jeg selv også gjerne gjort for hun har gjort mye jeg har sett igjennom fingrene med og som egentlig er sosialt uakseptabelt. Anonymkode: 38d19...e49
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det slik at når mennesker fortrenger vonde ting over lang tid at de får stadig større trang til å være ond mot andre? En slags bitterhet fordi de aldri evner å komme til bunns i egen psyke gjør dem drevet av hevnlyst i det meste av det de foretar seg. Ikke alle men noen mennesketyper avreagerer slik.. de er så fylt av tomhet og spekulerer intenst på hva som kan bli deres neste trekk..for disse menneskene finner aldri ro i sjelen.. Anonymkode: a72a4...02b Helt utrolig enig her! Jeg har jo en annen tråd her om hvordan f.eks. depresjon og fortid påvirker nåtids sosial samhandling. Det eneste egne erfaringer, andres erfaringer og forskning lærer oss er at; JA det påvirker (dessverre!). Anonymkode: c12de...012
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Du er nok inne på noe. Men jeg synes ikke dårlig oppførsel kan unnskyldes, når man med viten og vilje går inn for å ødelegge for andre. Jeg har vært mye nedstemt, fordi jeg har kommet inn i en sirkel der jeg rakker ned på meg selv. Jeg har vært litt på begge sider. Jeg har vært den misunnelige som ikke likte andres suksess, men jeg har også vært den som var utsatt for misunnelse, og tenker da tilbake på dette når jeg misunner andre. Å være sjalu/misunnelig er menneskelig, men hva du gjør ut av det er det viktigste. Jeg har aldri prøvd noe som helst for å blande meg med noen jeg er misunnelig på. Og det er ikke slike ting som har gått seg utover meg, men enkelt og greit at de ser ut til å gli så lett gjennom livet. Ei jeg gikk i klasse med en gang for eksempel, hun hadde kropp og utseende, rike foreldre og hadde alltid menn som ville ha henne. Jeg har hatt mye av dette selv, bortsett fra rike foreldre. Så jeg snudde meg enkelt og greit bare fra, og tenke at dette har jeg ikke noe med. Likevel, er det år siden nå. Jeg har vært offer for folk som virkelig går inn for å ødelegge andre. Jeg vet ikke hva som utløste det, men eksen til ei jeg gikk på skole med for mange år siden tok kontakt med meg. Selv om hun hadde ny kjæreste, taklet hun ikke at jeg fikk oppmerksomhet. Hun ble slik mot flere jenter som hadde noe å gjøre mot eksene hennes. Så det må ha ligget noe sårt bak det at andre gikk videre. Hun kunne virkelig gjøre masse for å ødelegge en person hun ikke likte. Jeg kan kjenne på litt misunnelse enda, men velger heller å se hva JEG kan gjøre bedre for meg selv. Andres suksess angår ikke meg. Jeg merker også at de gangene jeg har det bra med meg selv, føles det ikke tungt når andre har det bra. Anonymkode: c48bc...877 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig enig her! Jeg har jo en annen tråd her om hvordan f.eks. depresjon og fortid påvirker nåtids sosial samhandling. Det eneste egne erfaringer, andres erfaringer og forskning lærer oss er at; JA det påvirker (dessverre!). Anonymkode: c12de...012 Er det du med den milelange tråden som er hellig overbevist om at du sitter på svaret, så nei. Du tar feil. Anonymkode: 38d19...e49 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Er det du med den milelange tråden som er hellig overbevist om at du sitter på svaret, så nei. Du tar feil. Anonymkode: 38d19...e49 Jeg tar feil, ja? Bra du sitter på livets fasit! Anonymkode: c12de...012
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 De ulike personlighetstrekkene finnes hos alle mennesker i større eller mindre grad. Gjennom verden utenfor oss selv påvirkes disse sidene (utover hva som er hver enkelts normal) til å tre frem mens andre blir mindre synlig. I vanskelige perioder vil hevntanker ikke være så veldig unormalt men det er unormalt å gjennomføre hevn. Anonymkode: 81de2...cc7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt utrolig enig her! Jeg har jo en annen tråd her om hvordan f.eks. depresjon og fortid påvirker nåtids sosial samhandling. Det eneste egne erfaringer, andres erfaringer og forskning lærer oss er at; JA det påvirker (dessverre!). Anonymkode: c12de...012 Så den stakkars jenta var ond mot deg? Det var ikke du som var litt ond da du satte henne i en veldig pinlig situasjon? Anonymkode: b4e81...833
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #14 Skrevet 2. mai 2018 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det slik at når mennesker fortrenger vonde ting over lang tid at de får stadig større trang til å være ond mot andre? En slags bitterhet fordi de aldri evner å komme til bunns i egen psyke gjør dem drevet av hevnlyst i det meste av det de foretar seg. Ikke alle men noen mennesketyper avreagerer slik.. de er så fylt av tomhet og spekulerer intenst på hva som kan bli deres neste trekk..for disse menneskene finner aldri ro i sjelen.. Anonymkode: a72a4...02b Noen bare er sånn, de må være onde mot andre. Hørte om en som kastet fiskekroker og sånt på hunder og ender. Tenk å være så dust. Da er vedkommende neppe snill mot mennesker heller. Vet ikke hvorfor noen er så slemme mot andre altså. De mangler vel empati og forståelse for menneskelige ting. Anonymkode: baaac...06f
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #15 Skrevet 2. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen bare er sånn, de må være onde mot andre. Hørte om en som kastet fiskekroker og sånt på hunder og ender. Tenk å være så dust. Da er vedkommende neppe snill mot mennesker heller. Vet ikke hvorfor noen er så slemme mot andre altså. De mangler vel empati og forståelse for menneskelige ting. Anonymkode: baaac...06f Hvis det er ett trekk ved personen som har vart siden barnsben skyldes det oppveksten som oftest. Noe ligger i arv men utvikler seg fordi barnet ikke lærer det som barn skal lære,- å ta hensyn. Det er den korte forklaringen. Finnes masse fagstoff om dette bla har jeg hatt en del om dette i kompetansehevende kurs via jobb. Unnvikende foreldre som lar barnet styre alt er en årsak. Barn trenger balanse mellom kjærlighet og klare grenser. Anonymkode: 81de2...cc7 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #16 Skrevet 2. mai 2018 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen bare er sånn, de må være onde mot andre. Hørte om en som kastet fiskekroker og sånt på hunder og ender. Tenk å være så dust. Da er vedkommende neppe snill mot mennesker heller. Vet ikke hvorfor noen er så slemme mot andre altså. De mangler vel empati og forståelse for menneskelige ting. Anonymkode: baaac...06f Det gjorde min eks mot meg, han kastet et fiskesnøre med krok og siktet på meg, traff meg på kinnet. Anonymkode: 11d86...3ab
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #17 Skrevet 2. mai 2018 10 hours ago, AnonymBruker said: Så den stakkars jenta var ond mot deg? Det var ikke du som var litt ond da du satte henne i en veldig pinlig situasjon? Anonymkode: b4e81...833 Stakkars jente? Pinlig situasjon? Wow. Anonymkode: c12de...012
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #18 Skrevet 2. mai 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Stakkars jente? ja Pinlig situasjon? ja Wow. nei Anonymkode: c12de...012 Anonymkode: b4e81...833
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #19 Skrevet 2. mai 2018 Kartlegg årsaken til at vedkommende er ond. Innse at personen er ond og at dette aldri vil endre seg Deretter sky dem som pesten. Ikke la seg manipulere til ytterligere kontakt. De kommer til å bli desperate men bare overse dem. de har gjort deg nok vondt. Anonymkode: a72a4...02b 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #20 Skrevet 2. mai 2018 4 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: b4e81...833 Feil. 1 hour ago, AnonymBruker said: Kartlegg årsaken til at vedkommende er ond. Innse at personen er ond og at dette aldri vil endre seg Deretter sky dem som pesten. Ikke la seg manipulere til ytterligere kontakt. De kommer til å bli desperate men bare overse dem. de har gjort deg nok vondt. Anonymkode: a72a4...02b Helt enig! Det er noe psykisk disse onde sliter med, ja! Anonymkode: c12de...012 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå