Gå til innhold

Utleier klapset meg på rumpa, betyr det noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en student (kvinne,24) og leier av en voksen dame (54). Hun har ikke jobb, har angstproblemer, storrøyker og tør ikke ta kollektiv transport. Hun er rett og slett ganske psykisk syk. Hun har tidligere beskyldt meg for å være lesbisk og hinter stadig til at bestevenninnen min er kjæresten min. Hun klager også over at jeg er mye borte og ikke hjemme hos henne. Hun sier hun liker at jeg er der, at hun føler seg trygg selvom vi ikke snakker sammen engang men bare at jeg er hjemme.

En gang dro hun ned buksene sine og viste frem rumpa på vei opp trappen. Jeg ble litt satt ut. Hun er singel selv. Vi snakker mye sammen da hun ofte kommer inn til meg fordi hun er ensom så vi er jo ikke "fremmede". I går kveld klapset hun meg på rumpa når jeg gikk forbi og skulle sette meg. jeg synes det var ufattelig ekkelt. Jeg bor i utlandet og misliker kvinnen sterkt men boligmarkedet er veldig presset og jeg flytter om tre måneder så det er ikke mulig å finne noe annet. Er hun gal? Er hun forelsket i meg? Hva skal jeg gjøre?

Anonymkode: f22d9...e69

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du sier det jo selv, hun er psykisk syk.

Ja, du skal komme deg unna. Du flytter jo snart. Hadde oppholdt meg så lite som mulig 'hjemme'.

Anonymkode: f3aee...909

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du sier det jo selv, hun er psykisk syk.

Ja, du skal komme deg unna. Du flytter jo snart. Hadde oppholdt meg så lite som mulig 'hjemme'.

Ja, hun er ikke god. Men hva er greia med å klapse meg på rumpa? Hva vil hun med det liksom? Jeg følte meg faktisk liten og forsvarsløs. Det er respektløst å trenge seg på andre på den måten. Man kan ikke snakke til henne heller for da blir hun bare fornærmet. Hun har gjort mye rart men dette var virkelig toppen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, hun er ikke god. Men hva er greia med å klapse meg på rumpa? Hva vil hun med det liksom? Jeg følte meg faktisk liten og forsvarsløs. Det er respektløst å trenge seg på andre på den måten. Man kan ikke snakke til henne heller for da blir hun bare fornærmet. Hun har gjort mye rart men dette var virkelig toppen. 

Du må da si i fra til henne at det ikke er greit! So what om hun blir fornærmet? Er ikke det en bra ting , da holder hun seg vel unna.

• Liker 1
Skrevet

TS, du har vært så uheldig å møte på den kvinnelige versjonen av en gammal gris. De finnes. Hold avstand og kom deg unna så fort du kan! Du kan dessuten anmelde henne, for det hun gjør er på ingen måte lov.

Skrevet

Som andre har sagt, sett grenser - si fra. Om hun potensielt ble furten hadde jeg ærlig talt ikke tatt hensyn til, jeg ville forklart så fint jeg kunne og samtidig så tydelig som mulig at jeg ikke syns det var greit at hun holdt på slik.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette er sant men om hun anklager deg for å være lesbisk og klapser deg på rumpa så er hun tydeligvis lesbisk selv og håper du også er det. Så ekkelt at en person som skal være profesjonell oppfører seg sånn!
Ville kjeftet på hun og bedt hun være profesjonell og sagt en gang for alle at du ikke er lesbisk !

Anonymkode: 3f356...b16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må da si i fra til henne at det ikke er greit! So what om hun blir fornærmet? Er ikke det en bra ting , da holder hun seg vel unna.

Nei for hun begynner å dra frem masse rart om at hun er "emosjonell" og at hun har det vanskelig nå og sier at jeg er "uhøflig" hvis jeg sier noe hun ikke liker. Så lager hun en ekkel stemning. Jeg orker ikke diskusjonene med henne, det drar ut og man kommer ingen vei. Hun har en slektning som er syk også og da sa hun at hun kunne vært mye verre mot meg siden hun har det vanskelig nå. At hun synes hun er grei for en som har mye motstand.  jeg fikk frysninger da hun sa det. Er det liksom normalt å behandle andre dårlig fordi man har en vanskelig tid? Noen som ikke engang er i familien? 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dette er sant men om hun anklager deg for å være lesbisk og klapser deg på rumpa så er hun tydeligvis lesbisk selv og håper du også er det. Så ekkelt at en person som skal være profesjonell oppfører seg sånn!
Ville kjeftet på hun og bedt hun være profesjonell og sagt en gang for alle at du ikke er lesbisk !

Anonymkode: 3f356...b16

I det siste har hun rakket ned på venninnen min og sagt at hun er kjedelig og at jeg er blitt kjedelig siden jeg er så mye sammen med henne og at hun aldri kunne vært hennes venn fordi hun er "en streber". Hun setter seg liksom på en høy hest og later som at hun er så spennende og at venninnen min er taper fordi hun er veldig flink på skolen og jobber mye. Utleieren er over 50 år, sitter bare hjemme, har ikke kjæreste, er lutfattig, kan bare velge i drittjobber og så er hun liksom såååå mye bedre enn venninnen min som kommer seg opp og frem i livet? Vi er sammen mange timer daglig og da sier hun hvor unormalt det er å lese mye hver dag. Vi går begge harde studier, og det er slett ikke uvanlig å ha 8-10 timers dager. Men vi gjør jo også andre ting ila dagen som å spise, snakke, se film osv. 

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

tja, hun virker ikke helt god. 

Ville nok ha holdt meg unna, og om hun gjør det igjen så tar du rett og slett tak i håndleddet henne samme sekundet og sier med rolig kontrollert stemme "ikke ta meg på rumpa - er du snill" - men med ett alvorlig tonefall. Vær alvorlig i ansiktet og hold øyekontakten. 

Lignende skjedde med meg en gang- en 60 år gammel mann som tydeligvis hadde trent en del tidligere i livet. Han klapsa meg på ræva da jeg gikk ned i kjelleren, så jeg var under han i høyde siden jeg stod på nederste trappetrinn. Dette var første gang, og jeg ble mer irritert enn redd og beskymret. Neste gang var da jeg gikk igjennom den felles gangen vår, og tok på meg ytterjakken og han absolutt skulle hjelpe meg å ta den på. Jeg takket nei og sa at det er bare en jakke- jeg klarer fint å kle på meg selv. Da sa han "man kan alltids trenge hjelp til å kle av seg, høhøhø". Jeg fikk et nærmest truende tonefall, rolig og kontrollert (om enn noe lavt) og sa "jeg er en voksen dame, klarer meg fint uten hjelp fra andre enn politi-kjæresten min. Ellers takk. " tror han ble skremt - virket slik. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei for hun begynner å dra frem masse rart om at hun er "emosjonell" og at hun har det vanskelig nå og sier at jeg er "uhøflig" hvis jeg sier noe hun ikke liker. Så lager hun en ekkel stemning. Jeg orker ikke diskusjonene med henne, det drar ut og man kommer ingen vei. Hun har en slektning som er syk også og da sa hun at hun kunne vært mye verre mot meg siden hun har det vanskelig nå. At hun synes hun er grei for en som har mye motstand.  jeg fikk frysninger da hun sa det. Er det liksom normalt å behandle andre dårlig fordi man har en vanskelig tid? Noen som ikke engang er i familien? 

Hun utsetter deg for hersketeknikker i fleng for å prøve å få overtak på deg. I tillegg til respektløse forsøk på å sjekke deg opp, prøver hun å påføre deg dårlig samvittighet og gi deg skyldfølelse for at hun har det vanskelig. Akkurat som dét er din feil?

Jeg ser ingenting galt i at folk er homofile, men problemet med denne kvinnen er at hun ikke respekterer deg i det hele tatt. Og nei - slik oppførsel er virkelig ikke normal.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ichiko skrev:

Hun utsetter deg for hersketeknikker i fleng for å prøve å få overtak på deg. I tillegg til respektløse forsøk på å sjekke deg opp, prøver hun å påføre deg dårlig samvittighet og gi deg skyldfølelse for at hun har det vanskelig. Akkurat som dét er din feil?

Jeg ser ingenting galt i at folk er homofile, men problemet med denne kvinnen er at hun ikke respekterer deg i det hele tatt. Og nei - slik oppførsel er virkelig ikke normal.

Ja, så det er faktisk hersketeknikker? Hvordan overtak vil hun ha? Sånn at hun kan holde meg hjemme hele tiden? Hun skjønner ikke selv at det er unormalt å være hjemme hele tiden. Så vil hun ha meg til å gjøre det samme bare for at hun ikke skal være alene. Tror du at hun faktisk prøver å sjekke meg opp? 

Ingenting er normalt med henne. Hun evner ikke å håndtere livet sitt eller sosiale relasjoner. Hun lever på moren sin i en alder av 54.

Skrevet

Det betyr at hun mangler sosiale antenner, impulskontroll og mulig andre vanlige menneskelige egenskaper.  Det har ingenting med deg å gjøre. 

Bare hold så mye avstand du kan. Vips har 3 måneder gått, og du trenger aldri å se henne igjen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville blitt redd når hun er så psykisk ustabil. Flytt ut. Om du ikke finner noe annet, så er det nok bedre å bo på et herberge enn å bo sammen med henne fremover.

Anonymkode: 120ae...bd2

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Hvorfor ligger denne på singelliv og dating ?

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Tran09 skrev:

tja, hun virker ikke helt god. 

Ville nok ha holdt meg unna, og om hun gjør det igjen så tar du rett og slett tak i håndleddet henne samme sekundet og sier med rolig kontrollert stemme "ikke ta meg på rumpa - er du snill" - men med ett alvorlig tonefall. Vær alvorlig i ansiktet og hold øyekontakten. 

Lignende skjedde med meg en gang- en 60 år gammel mann som tydeligvis hadde trent en del tidligere i livet. Han klapsa meg på ræva da jeg gikk ned i kjelleren, så jeg var under han i høyde siden jeg stod på nederste trappetrinn. Dette var første gang, og jeg ble mer irritert enn redd og beskymret. Neste gang var da jeg gikk igjennom den felles gangen vår, og tok på meg ytterjakken og han absolutt skulle hjelpe meg å ta den på. Jeg takket nei og sa at det er bare en jakke- jeg klarer fint å kle på meg selv. Da sa han "man kan alltids trenge hjelp til å kle av seg, høhøhø". Jeg fikk et nærmest truende tonefall, rolig og kontrollert (om enn noe lavt) og sa "jeg er en voksen dame, klarer meg fint uten hjelp fra andre enn politi-kjæresten min. Ellers takk. " tror han ble skremt - virket slik. 

Jeg hadde ryggen til så hadde vært vanskelig å stoppe henne. Dessuten hadde jeg ikke forventet det så var ikke på vakt. Nå skal jeg liksom måtte være var på at dette kan skje. Faen sykt. 

Ekkelt det du opplevde. Jeg opplevde en gang en lærer på vgs som absolutt skulle hjelpe meg med å ta på jakken selv om han var lavere enn meg og det ble skikkelig klønete og tok lengre tid. Men at menn er griser er en ting men kvinner gjør det psyko.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Kalevala skrev:

Det betyr at hun mangler sosiale antenner, impulskontroll og mulig andre vanlige menneskelige egenskaper.  Det har ingenting med deg å gjøre. 

Bare hold så mye avstand du kan. Vips har 3 måneder gått, og du trenger aldri å se henne igjen.

Så du tror ikke hun er lesbisk? Var det en måte å demonstrere makt på? Blir sint når jeg tenker på dette! Ja 3 måneder går fort. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Så du tror ikke hun er lesbisk? Var det en måte å demonstrere makt på? Blir sint når jeg tenker på dette! Ja 3 måneder går fort. 

Det vet jeg ikke, og synes egentlig ikke det er relevant.  Det som betyr noe her er at hun oppfører seg ubehagelig, og at du bør holde avstand slik at du slipper å forholde deg til henne mer enn du må. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...