Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kreft og går på cellegift.. Å har fått beskjed om å vente. Da jeg var hos gynekologen så de ett egg med en 'vannsyste'.. Det er bare det at jeg glemte å si at vi hadde sex og han kom inni meg..to dager før de så dette på ultralyd. Jeg har ikke fått mensen men har smerter som i tidligere mislykkede graviditeter. Full av hormoner og hormon 'kviser' mens SMERTER, ingen mens. Har ikke tørt å teste. Men hvis det er et mirakel barn som er høyt etterlengtet gjennom år på vei er jeg så redd for at de ber meg fjerne det. Og er jo snart ferdig med cellegift og det går bra, men kan de da tvinge til abort når jeg har en mnd igjen på chemo? 🤔 jeg trodde aldri jeg skulle bli gravid igjen men er ganske sikker på at det er noen som gror inni der. Puppene, smertene, alt er som tidligere mislykkede (men kanskje det endelig går i oppfyllelse nå?!) hva skal jeg gjøre 😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Anonymkode: 152e7...c09

Videoannonse
Annonse
Gjest BethD
Skrevet

Huff herregud.. stakkars deg :(

Du må ringe legen å snakke med han.. !

AnonymBruker
Skrevet

Du ringer legen selvfølgelig. Cellegift gir ofte fosterskader, de kan ikke tvinge deg til abort men de vil diskutere det med deg siden sjansen er så stor for at babyen ikke har det bra. Snakket de ikke med dere om de tingene her da du ble syk??

Anonymkode: 929c3...e33

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kreft og går på cellegift.. Å har fått beskjed om å vente. Da jeg var hos gynekologen så de ett egg med en 'vannsyste'.. Det er bare det at jeg glemte å si at vi hadde sex og han kom inni meg..to dager før de så dette på ultralyd. Jeg har ikke fått mensen men har smerter som i tidligere mislykkede graviditeter. Full av hormoner og hormon 'kviser' mens SMERTER, ingen mens. Har ikke tørt å teste. Men hvis det er et mirakel barn som er høyt etterlengtet gjennom år på vei er jeg så redd for at de ber meg fjerne det. Og er jo snart ferdig med cellegift og det går bra, men kan de da tvinge til abort når jeg har en mnd igjen på chemo? 🤔 jeg trodde aldri jeg skulle bli gravid igjen men er ganske sikker på at det er noen som gror inni der. Puppene, smertene, alt er som tidligere mislykkede (men kanskje det endelig går i oppfyllelse nå?!) hva skal jeg gjøre 😭😭😭😭😭😭😭😭😭

Cellegift lager mye "krøll" i både kropp og tanker. 

Du er nødt til å teste så snart som mulig. 

En vanncyste har ingenting med et befruktet egg å gjøre. Det kan snarere værte tegn på andre tilstander. Hadde gynekologen sett sammenheng mellom vanncyste og graviditet så hadde HcG blitt tatt. 

Det forundrer meg at du på cellegift ikke har fått klar beskjed om å bruke sikker prevensjon i tillegg til kondom de første dagene etter cellegiften er gitt. 

Skulle du mot formodning være blitt gravid, så er det stor fare for at et eventuelt foster har omfattende skader. Du oppgir ikke hvilken type kreft du har og heller ikke hvilken cellegift du går på. Navn på celelgift skal stå på papirene med grundig informasjon som du fikk i forkant av oppstart av cellegift. Der kan du selv gå inn og lese på felleskatalogen.no hva din eller dine cellegift(er) har med hensyn til graviditet og forsiktighetsregler. 

Anonymkode: 0e634...1db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja vi fikk streng beskjed om å bruke kondom. Men den sprakk. Grunn til at jeg ikke legger ut detaljer om det, er at jeg ikke vil bli gjenkjent. På cellegiften står det at ved evt graviditet, kontakt lege. Jeg vet om flere som har født friske barn og hvis det er noe der, er det jo ikke langt på vei. Men kan de ikke hjelpe isåfall? Hva hvis jeg aldri blir det igjen? 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭om jeg er det 

Gjest BethD
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja vi fikk streng beskjed om å bruke kondom. Men den sprakk. Grunn til at jeg ikke legger ut detaljer om det, er at jeg ikke vil bli gjenkjent. På cellegiften står det at ved evt graviditet, kontakt lege. Jeg vet om flere som har født friske barn og hvis det er noe der, er det jo ikke langt på vei. Men kan de ikke hjelpe isåfall? Hva hvis jeg aldri blir det igjen? 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭om jeg er det 

Jeg tror du bør kontakte legen din asap.. Er kun han som kan berolige deg ang dette :(

AnonymBruker
Skrevet

De tok test, men jeg glemte å fortelle om den siste sexen å da var det for tidlig å teste 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, BethD skrev:

Jeg tror du bør kontakte legen din asap.. Er kun han som kan berolige deg ang dette :(

Får ta en test imorgen da å kontakte lege. De på cellegift avd sa at blir jeg gravid må det bort med en gang. De på gynekologen sa at jeg isåfall må ha oppfølging 

Gjest BethD
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Får ta en test imorgen da å kontakte lege. De på cellegift avd sa at blir jeg gravid må det bort med en gang. De på gynekologen sa at jeg isåfall må ha oppfølging 

Da har du jo fått motstridende beskjeder... skjønner det er frustrerende... Men som sagt,ta kontakt med legen din og så forteller du situasjonen :)

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste på cellegift mister også menstruasjonen enten på grunn av behandling og eller fordi de får manglende mens som resultat av behandlingen. 

Vanlig prosedyre når en kvinne på cellegift blir gravid og ønsker å beholde tross egen kropps utarmethet er at cellegiftbehandlingen stoppes  inntil barnet er født. Dette medfører jo også risiko for at barnet blir morløst fordi kreften blomsterer opp og kan spre seg. 

Her er noe i denne "historien" som ikke helt stemmer med vanlig praksis. Derfor får du kontakte kreftsykepleieren din og få henne til å hjelpe deg videre i morgen. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, BethD skrev:

Da har du jo fått motstridende beskjeder... skjønner det er frustrerende... Men som sagt,ta kontakt med legen din og så forteller du situasjonen :)

Ja. For er bare litt igjen og jeg er villig til å gjøre alt for det hvis det er der, å all oppfølging osv. Hvis jeg er gravid nå er det virkelig et mirakel barn. Tusen hjertelig takk for at dere bryr dere 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste på cellegift mister også menstruasjonen enten på grunn av behandling og eller fordi de får manglende mens som resultat av behandlingen. 

Vanlig prosedyre når en kvinne på cellegift blir gravid og ønsker å beholde tross egen kropps utarmethet er at cellegiftbehandlingen stoppes  inntil barnet er født. Dette medfører jo også risiko for at barnet blir morløst fordi kreften blomsterer opp og kan spre seg. 

Her er noe i denne "historien" som ikke helt stemmer med vanlig praksis. Derfor får du kontakte kreftsykepleieren din og få henne til å hjelpe deg videre i morgen. 

Vi la det jo på hylla pga det. Grunnen til at jeg ikke vil skrive detaljer er for å ikke bli gjenkjent. Ho sa at da måtte vi isåfall bare få tatt det med en gang da jeg var til kontroll. Jeg kan ikke bare gi opp så lett hvis noe kan gjøre at det kan gå bra 😭😭😭😭😭😭😭😭

AnonymBruker
Skrevet

På pakningsvedlegget står det at hvis du bruker den typen cellegift er ikke bivirkninger under graviditet kjent, og at hvis du er, blir eller planlegger graviditet, kontakt lege

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, BethD skrev:

Huff herregud.. stakkars deg :(

Du må ringe legen å snakke med han.. !

Jeg må nok det ja 😥😱🤧😭

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke egg med vanncyste, men vanncyster på eggstokken. Litt forskjell. 

Cytostatika og graviditet er ikke heldig. Hvis du får en positiv test må du ringe legen med en gang. Poenget med cellegift er jo nettopp å skade nylagde celler. Ikke alle er like sterke eller farlige, men det er ikke heldig hvis du er gravid. 

Anonymkode: f0555...d8a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må nesten håpe på negativ test nå altså.. Cellegift gjør stor skade på et foster :/

Anonymkode: c7002...174

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cytostatika og graviditet er ikke heldig. Hvis du får en positiv test må du ringe legen med en gang. Poenget med cellegift er jo nettopp å skade nylagde celler. Ikke alle er like sterke eller farlige, men det er ikke heldig hvis du er gravid. 

Var hvertfall det de sa. Samme symptomer enda må ta en test 😫😌😓😔😖😢😢😭men er det ikke mulighet for å gjøre noe med det på sykehuset? Vet om mange som har fått friske barn under samme vilkår med tett og grundig oppfølging og behandling 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må nesten håpe på negativ test nå altså.. Cellegift gjør stor skade på et foster :/

Anonymkode: c7002...174

For å være helt ærlig så håper jeg mest på at det er en løsning, men er det ikke det så får jeg håpe på det for det blir jævlig å måtte fjerne det evt årevis etterlengtet mirakel spiren. Jeg er stygt redd den er positiv snart om ikke nå. Skal kjøpe en av dagene snart 

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke den cellegift jeg går på 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke den cellegift jeg går på 

Cyrostatika = latisk for cellegift

Anonymkode: 74bf9...21b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...