AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Jeg sa opp leiligheten min per epost (all kommunikasjon via meg og utleier har vært via epost - leieforholdet har vart i halvannet år), i går 30. april på ettermiddagen. Jeg har enda ikke fått noe svar(det er forsåvidt greit nok), og plutselig ble jeg redd for at huseier kan kreve at oppsigelsesfristen ikke begynner å løpe før 1. juni istedenfor?! Det at jeg sendte eposten 30. april må ha større betydning enn at han ikke leste den før 1. mai? Har allerede lang oppsigelsestid her, så å få en måned til betyr kanskje to måneder med dobbel husleie Oppsigelsesfristen min løper vel fra 1. mai, og ikke 1. juni siden jeg sendte epost ila april? Anonymkode: b3921...e23
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa opp leiligheten min per epost (all kommunikasjon via meg og utleier har vært via epost - leieforholdet har vart i halvannet år), i går 30. april på ettermiddagen. Jeg har enda ikke fått noe svar(det er forsåvidt greit nok), og plutselig ble jeg redd for at huseier kan kreve at oppsigelsesfristen ikke begynner å løpe før 1. juni istedenfor?! Det at jeg sendte eposten 30. april må ha større betydning enn at han ikke leste den før 1. mai? Har allerede lang oppsigelsestid her, så å få en måned til betyr kanskje to måneder med dobbel husleie Oppsigelsesfristen min løper vel fra 1. mai, og ikke 1. juni siden jeg sendte epost ila april? Anonymkode: b3921...e23 Oppsigelse pr epost er ikke måten å si opp på. https://lovdata.no/artikkel/oppsigelse_av_leieforhold/77 Endret 1. mai 2018 av Dævendøtte
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Nei. Du sendte oppsigelse i går å dermed gjelder den fra og med da, og ikke fra den dagen huseier ser oppsigelsen. Anonymkode: 8458d...8a7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 16 minutter siden, Dævendøtte skrev: Oppsigelse pr epost er ikke måten å si opp på. https://lovdata.no/artikkel/oppsigelse_av_leieforhold/77 Det visste jeg ikke, sa opp på sms jeg. Det gikk helt fint da, hadde en veldig grei huseier. Men greit å vite! Anonymkode: 87ca4...812 1
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det visste jeg ikke, sa opp på sms jeg. Det gikk helt fint da, hadde en veldig grei huseier. Men greit å vite! Anonymkode: 87ca4...812 Er det rett utleier, kan man jo også si i fra muntlig. Spørs helt hvordan forholdet til utleier er. Men med feil utleier og ikke noe skriftlig, kan man fort sitte i fella
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 4 timer siden, Dævendøtte skrev: Oppsigelse pr epost er ikke måten å si opp på. https://lovdata.no/artikkel/oppsigelse_av_leieforhold/77 Oppsigelse fra utleier må skje skriftlig. Leietaker kan si opp både muntlig og skrfitlig. Anonymkode: 1680f...fbd 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Oppsigelse gjelder fra den dato du ga beskjed om oppsigelse ts. Leieboere kan si opp muntlig, sms, mail, brev. Utleiere derimot må levere skriflig brev på papir med dato og signatur OG i tråd med det norske lovverket. De anbefales også å sende oppsigelse rekommandert. (Leieboere anbefales å tegne medlensskap i leieboerforeningen straks det oppstår evt problemer med utleiere.) Anonymkode: 0cbc8...a2e
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppsigelse fra utleier må skje skriftlig. Leietaker kan si opp både muntlig og skrfitlig. Anonymkode: 1680f...fbd Dæven du, gikk litt fort Uansett ville jeg alltid sagt opp skriftlig, i hvert fall om jeg ikke kjente utleier godt.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #9 Skrevet 2. mai 2018 13 timer siden, Dævendøtte skrev: Dæven du, gikk litt fort Uansett ville jeg alltid sagt opp skriftlig, i hvert fall om jeg ikke kjente utleier godt. Jeg leier ut selv og vil tro at sms eller en epost er en skriftlig oppsigelse. Anonymkode: 7bf71...168
Gjest Dævendøtte Skrevet 2. mai 2018 #10 Skrevet 2. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg leier ut selv og vil tro at sms eller en epost er en skriftlig oppsigelse. Anonymkode: 7bf71...168 Enig jeg, men da er det også greit at du som utleier bekrefter at den er mottatt. Da er man sikker.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #11 Skrevet 2. mai 2018 spørsmålet er hvorfor du ikke ringte istedenfor e-post. Anonymkode: 5fe5d...48b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #12 Skrevet 2. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: spørsmålet er hvorfor du ikke ringte istedenfor e-post. Anonymkode: 5fe5d...48b er dette virkelig spørsmålet? Spørsmålet var vel om oppsigelsen er gyldig eller ei- noe jeg har funnet ut av at den er. Takk for svar, folkens! Det løser seg! Anonymkode: b3921...e23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå