Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På KG er det mennesker jeg kan kommunisere med. Dele tanker, idéer, diskutere eller bare fjase. Vi er et lite samfunn og det er en digital sosial arena hvor jeg alltid vil treffe på en eller annen når jeg logger meg inn. Om jeg bare føler for å holde meg i bakgrunnen uten å skrive selv, så er det allikevel mennesker og aktivitet her. All aktivitet kommer av at det er ekte mennesker som skriver. Jeg ser faste brukere frekventere faste tråder og rom, det gir forutsigbarhet. Hvis man ikke har noe annet, så har man i hvert fall KG. Mindre ensomhet.

Men så er det ikke alltid det føles sånn allikevel.

Jeg kjenner dere ikke engang, og majoriteten av dere har jeg aldri kommunisert med i en eneste tråd (jeg leser mye mer enn jeg skriver), allikevel utgjør dere alle en helhet som igjen utgjør en egen verden jeg kan være en del av og som kan få meg til å glemme både tid og rom i en tilværelse hvor følelsen av nærhet også er til stede. Helt til bobla sprekker.

For det at dere er ekte mennesker betyr at dere også har egne liv og forpliktelser utenfor forumet. Av og til merkes dette ekstra godt. Spesielt godt merkes det på helligdager og i ferier og høytider hvor det er vanlig å være med familie eller reise bort, aktiviteten går ned og brukere blir borte. Da føler jeg større avstand til ikke bare samfunnet her inne, men også samfunnet for øvrig. Mer ensomhet.

Er det noen som kjenner seg igjen?

Og til dere som ikke kjenner dere igjen: Er det rart å tenke på at det sitter mennesker dere ikke aner hvem er og som dere kanskje aldri har kommunisert med, som ser på dere (i form av deres brukernavn, eventuelle avatar og bidrag i diverse tråder) som en så betydelig del av livet sitt?

Anonymkode: 0ca65...854

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...