Gå til innhold

Pelsavfall hos katt - bilde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva dette kan være?

img_0904.heic

Anonymkode: bf333...a72

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hva dette kan være?

img_0904.heic

Det blir enklere for folk å se bildet du har tatt om du lagerer det som .jpg fil ;)

Anonymkode: a6609...a1a

AnonymBruker
Skrevet

Får ikke sett bilde. Men anbefaler å ta kontakt med dyrlege dersom dyret viser store forandringer, slik som bare flekker, tynnere forandringer i oppførsel etc :) katter er flinke til å skjule sykdom. Det kan være så enkelt som at den har behov for annet for, og den kan ha en hudsykdom. 

Anonymkode: 060ab...5c0

AnonymBruker
Skrevet

3E3ECCB5-7191-48FC-881C-AC3B756A84CA.jpeg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg som er trådstarter. Ser dere bilde nå? Kan det være skabb? Det er en del rev i området.

Endret av Kayli
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Kayli skrev:

Jeg som er trådstarter. Ser dere bilde nå? Kan det være skabb? Det er en del rev i området.

Dra til dyrlegen. Føre var. 

Anonymkode: 060ab...5c0

Skrevet

Ja, jeg skal dra i morgen. Bare lurer på om noen har sett dette før.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har god erfaring med å ringe til dyrlegen og spørre. Gode dyrleger sparrer gjerne litt over telefon, da de forstår hvor stressende det er for pus og biltur. Mange problemer kan fikses lett hjemmefra. 

Og for å svare på spørsmålet, jeg har ikke sett tilsvarende. Men kjenner til at punktvis håravfall kan være allergi eller eksem, lette tilfeller behandles ikke, ekstreme behandles med steroider. Kan også være veldig mye mer. Men så lenge allmenntilstanden er fin, katten ikke har feber (varme ører) og spiser, ville jeg ikke vært bekymret :)

Anonymkode: fc4f7...80c

AnonymBruker
Skrevet

Huden på de bare flekkene ser fin ut, men huden rundt ser nesten ut som det er hudavfall eller flass/eksem der?

Hårløse flekker kan komme av lang pels som tover seg, henger seg fast i en grein el.l. og blir slitt av i "kaker". Vanskelig å si noe sikkert. Allergi er også et poeng. 

Anonymkode: a6609...a1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...