Gå til innhold

30DaysButtliftChallenge! Er du med?!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser det kunne være en fin trening på rumpa, og bloggeren er kjent for å levere resultater. Så tenkte jeg at det hadde jo vært morsomt om vi var flere om det og kunne poste resultater underveis? Jeg startet i dag på dag 1, men brukte strikk og gjorde alle øvelsene, er ikke utrent så ville ikke starte for lett. Tenker også å gjøre dette 2 ganger om dagen. 

Joiner du? 😎

Link til øvelsene om noen er usikker

https://www.blogilates.com/30-day-butt-lift-challenge/

30-day-butt-challenge-no-gray-hi-res.png

Anonymkode: bc910...d27

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg joiner, men tror ikke jeg vil poste fremgangsbilder og rumpe bilder her inne, for det er en del ekle menn her som lagrer bilder og bruker som runkemateriale. Kom jo frem at til og med i bare "Hva har du på deg i dag"-tråden ble brukt som runkemateriale :(  og menn som maste etter flere bilder.

Anonymkode: c0bd9...a1e

AnonymBruker
Skrevet

Hva er målet ditt med dette programmet?

dette ser ut som noe som er hentet fra et KK blad... du vil nok ikke se noen forskjell på rumpen (stramhet og form) ved å gjøre dette...

jeg ville fokusert på veldig tunge baseøvelser annenhver dag så musklene får hvile. Husk å spis nok!

Anonymkode: 48878...a14

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er målet ditt med dette programmet?

dette ser ut som noe som er hentet fra et KK blad... du vil nok ikke se noen forskjell på rumpen (stramhet og form) ved å gjøre dette...

jeg ville fokusert på veldig tunge baseøvelser annenhver dag så musklene får hvile. Husk å spis nok!

Anonymkode: 48878...a14

Det er jo akuratt disse øvelsene som alle sier er effektive for rumpetrening da. ikke noe tull fra et KK blad.

Hvilke baseøvelser anbefaler du da?

AnonymBruker
Skrevet

Ikke poste bilder her, det tenger vi ikke, med resultater tenkte jeg mer på om vi merker noe, ser noe, måler med bånd eller sånn, føler oss strammere osv :) jeg fant dette på Blogilates bloggen, hun har jo utrolig mye følgere og folk som skryter av treningene, jeg tror nok dette gir noe resultater om ikke en kim kardashian ræv etter 30 dager.. er man bedre trent kan man utfordre disse øvelsene med strikk eller vekter, det planlegger jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Disse øvelsene er bedre som oppvarming enn som trening hvis man vil ha resultater. Det er nok bare tung styrke som vil gi resultater siden rumpa er en stor muskel som trenger skikkelig trening for å vokse. Jeg har trent hard styrke i ett år og ser endelig at rumpa har løftet seg, men har fortsatt mye trening igjen for å få en god form på den. Det du kan starte med er å gjøre disse øvelsene med minibands. Også med tyngre vekter etter hvert. Dette er ikke for å være kjip jeg sier dette, men av erfaring. Jeg har trent i flere år før jeg begynte å trene tyngre øvelser for rumpa. Det var først da jeg så en forskjell. 

Anonymkode: 7b5e2...8b9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse øvelsene er bedre som oppvarming enn som trening hvis man vil ha resultater. Det er nok bare tung styrke som vil gi resultater siden rumpa er en stor muskel som trenger skikkelig trening for å vokse. Jeg har trent hard styrke i ett år og ser endelig at rumpa har løftet seg, men har fortsatt mye trening igjen for å få en god form på den. Det du kan starte med er å gjøre disse øvelsene med minibands. Også med tyngre vekter etter hvert. Dette er ikke for å være kjip jeg sier dette, men av erfaring. Jeg har trent i flere år før jeg begynte å trene tyngre øvelser for rumpa. Det var først da jeg så en forskjell. 

Takk, du har nok helt rett, men jeg prøver likevel. Du har rett med dette med minibands, jeg bruker de strammeste til dette og øker antal rep og set. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo akuratt disse øvelsene som alle sier er effektive for rumpetrening da. ikke noe tull fra et KK blad.

Hvilke baseøvelser anbefaler du da?

Nå er ikke jeg AB - men svarer. Knebøy og markløft!

Skrevet

Enig i at det skal mer vekter til for å bygge rumpe, men med minibands og evt om du ikke er vant til å trene så vil man nok merke en forskjell i fasthet ja. 

Men er enig i at om du skal bygge rumpa, større å fastere så tar det tid å mye vekter! Knebøy, markløft, strakmark, hipthrusts, glute bridge, utfall osv med vekter er en god start :) Men rumpa tar tid!

AnonymBruker
Skrevet

Men nå er det jo ikke en rumpebygging som er målet her, det er å gjøre disse øvelsene i større eller mindre grad og kanskje se noe resultater, uansett vil dette kanskje være veien til hardere trening på senter eller noe for andre. Jeg synes det er litt unødvendig at dere skriver hva som funker og ikke, hva som må gjøres for det og det, og joda, jeg er enig i det, men her er det snakk om å komme i gang igjen, både for meg og andre, så jeg uttrykket vel i HI at det ikke er snakk om kim k rumpe eller mirakler på 30 dager. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke poste bilder her, det tenger vi ikke, med resultater tenkte jeg mer på om vi merker noe, ser noe, måler med bånd eller sånn, føler oss strammere osv :) jeg fant dette på Blogilates bloggen, hun har jo utrolig mye følgere og folk som skryter av treningene, jeg tror nok dette gir noe resultater om ikke en kim kardashian ræv etter 30 dager.. er man bedre trent kan man utfordre disse øvelsene med strikk eller vekter, det planlegger jeg. 

Ja!  :) Er med! Mine mål rundt midt på rumpa (mest fyldige punktet) er nå 102 og øvre rumpe (der rumpesprekken ender) er 93cm. Rundt høyre lår der låret er størst, ca midt på låret er 48cm.
Blir spennende å måle igjen, for det er veldig gøy når man kan se fremgang på målebåndet selvom man ikke ser det med det blotte øyet!

Har også tro på at dette programmet vil gi resultater, om ikke stor rumpe så i allefall løftet rumpe! (Derfor tok jeg mål på øvre "rumpedel" også for å se om den blir større/løftet).

Jeg har strikk og bruker dem på squats, fire hydrants og glute bridges. Apropo strikk og glute bridges, er det mest effektivt å ha strikken rundt nederst på låra og presse litt utover? For jeg leste en som skrev hun bruke strikken rett under knærne både på glute bridge. Jeg bruker den på låra i alle øvelsene jeg bruker den jeg, men kanskje det er feil?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner at tunge vekter gir raskere resultat, men på meg så brenner det kraftig etter å bare bruke 3kg håndvekter x 10 squats. Da kommer jeg nesten ikke opp de siste gangene. Har prøvd med stang en gang og greide seriøst ikke å komme opp i det hele tatt. Skjønner ikke hvordan jenter klarer 100 kg stang i squats! Eller 20 kg for den saks skyld :P De jeg har sett løfte tungt har jo utrolig kraftige lårmuskler, og megatrent rumpe, men heller ikke nødvendigvis så stor. Bare "hard" på en måte..? 

Jeg har troa på at det skal kunne utgjøre en forskjell uten å måtte gå i treningsstudio, men veldig nyttig å lese din erfaring for om jeg blir oppgitt om 3-4 måneder og ikke ser noen fremgang, så er det likeså greit å begynne i treningsstudio med tyngre vekter da, enn å fortsette med trening hjemme som kanskje ikke gjør noe nytte.

Kan det være sånn at for oss som har helt utrent rumpe og ubrukte muskler, at vi merker raskere synlig resultat av lette øvelser, enn de som allerede har aktiverte muskler?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så bra dere har lyst å bli med :) jeg selv måler 91cm ved rumpesprekken og 97 der den er størst, får hive på noe vektrening når måneden er over :) du som lurer på dette med strikk, de videoene jeg har sett bruker strikk på lårene, rett over knærne, har ikke sett noen bruke det under knærne, gir det mer belastning kanskje?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være sånn at for oss som har helt utrent rumpe og ubrukte muskler, at vi merker raskere synlig resultat av lette øvelser, enn de som allerede har aktiverte muskler?

Ja, det tror jeg ganske sikkert, var iallefall for meg helt i starten, skulle ikke så mye til først, men ble fort mye sterkere. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...