Gå til innhold

Hva gjør jeg galt... ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 😔

Har en skikkelig nedtur. 

Ble dumpa i mitt sista forhold da han påstod han ikke lenger har følelser.

Jeg har nylig kastet meg uti dating igjen. Traff en i påsken. Han sa etterpå at han følte ikke at det stemte.

For en måneds tid siden ble jeg kjent med en annen og vi møttes for ett par dager siden. Har hatt masse kontakt. Jeg følte det gikk veldig bra, fikk det inntrykket av han også, og han spurte hvilke planer jeg hadde denne uken. Så fikk jeg melding nå om at han følte kjemien ikke var der og tror ikke det kan bli mer enn vennskap 😞 

Hva gjør jeg galt...? 😢 Føler meg så utrolig mislykket og ikke god nok for noen 🙁

Anonymkode: 88c7d...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du dater online, right? Har du gjort det klart i profilteksten din at du er ute etter noe seriøst? I tillegg har du kanskje litt for høye forventninger. Selv om mennene står i kø for å date damer online, så betyr ikke det at enhver mann du blir betatt av føler det samme for deg, uansett hvor fine bilder du har.

Forøvrig er det også en del menn som også dater for "enklere relasjoner". Hvis det er disse som dumper deg fordi de skjønner at du ikke er interessert i det opplegget bør du kanskje egentlig være fornøyd. Hvis du ønsker å ekskludere disse, så er det nok uansett en del "froskekyssing" (i betydning første date / introduksjoner)  som skal til før man finner Mr Right, ikke bare Mr Right Now.

Til slutt så er to avvisninger nesten ingenting i online verdenen. Jeg hadde inntil for et halvt år siden ingen online dating erfaring overhodet, og blir i tillegg lett glad i kvinner. Det beste forsvaret jeg har funnet er at jeg må bremse meg selv, og ikke blande en "initiell attraksjon" med "store muligheter". Selv om online dating høres så enkelt ut, så er det fortsatt slik at de fleste mennesker trenger noe tid for å utvikle de rette følelsene. Og det er også viktig at attraksjonen bygges gradvis sammen. Hvis en ligger langt foran så tryner det ofte.

Endret av Kreator
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Kreator skrev:

Du dater online, right? Har du gjort det klart i profilteksten din at du er ute etter noe seriøst? I tillegg har du kanskje litt for høye forventninger. Selv om mennene står i kø for å date damer online, så betyr ikke det at enhver mann du blir betatt av føler det samme for deg, uansett hvor fine bilder du har.

Forøvrig er det også en del menn som også dater for "enklere relasjoner". Hvis det er disse som dumper deg fordi de skjønner at du ikke er interessert i det opplegget bør du kanskje egentlig være fornøyd. Hvis du ønsker å ekskludere disse, så er det nok uansett en del "froskekyssing" (i betydning første date / introduksjoner)  som skal til før man finner Mr Right, ikke bare Mr Right Now.

Til slutt så er to avvisninger nesten ingenting i online verdenen. Jeg hadde inntil for et halvt år siden ingen online dating erfaring overhodet, og blir i tillegg lett glad i kvinner. Det beste forsvaret jeg har funnet er at jeg må bremse meg selv, og ikke blande en "initiell attraksjon" med "store muligheter". Selv om online dating høres så enkelt ut, så er det fortsatt slik at de fleste mennesker trenger noe tid for å utvikle de rette følelsene. Og det er også viktig at attraksjonen bygges gradvis sammen, hvis en ligger langt foran så tryner det ofte.

Takk for utfyllende svar 🙂

Har drevet med litt online dating, ja, og det er via dette jeg har blir kjent med de to siste. Jeg har gjort det krystall klart i teksten hva jeg er ute etter; det kan ikke misforstås. De to jeg har møtt nå har også skrevet at de leter etter det samme som meg. Jeg prater nesten kun med personer hvor jeg får inntrykk av at vi leter etter det samme. Uforpliktende forhold er ikke noe jeg prioriterer å bruke tid på. Så ærlig må jeg være med meg selv og andre. 

Det skal sies at jeg kun var betatt av han siste. Jeg har helt bevisst valgt å kun møte disse to da jeg selv følte at dette hadde noe potensial. Jeg har liksom ikke møtt noen andre bare for å "møte dem" eller "for gøy". Jeg følte ikke så veldig høy tiltrekning av han første. Men, føler ikke det er poenget. Jeg føler jeg må gå litt inn i meg selv for å se hva jeg gjør feil. Om jeg er for "på" og snakker for mye, svarer for raskt på meldinger eller er for ærlig. Jeg er en veldig utadvendt person. Kan dette være skremmende for menn? Jeg har vært i to veldig lange forhold, hvor vi i det siste bodde sammen. Da tenker jeg jo at når jeg blir dumpet/avvist, t.o.m i seriøse forhold, så gjør jeg noe galt 😔 At man trenger tid til å bygge en relasjon vet jeg. Jeg føler ikke det står på det. Men, da må man jo få den andre personen interessert nok til å ville møtes igjen. Er vel her jeg føler jeg gjør ting feil.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Så leit. Jeg har også gått på bommerter, blitt plutselig avvist, og følt meg elendig da. Fått det litt på avstand nå da. Men jeg tenker at man må bare prøve å ha selvtillit likevel. Du har noe spesielt og fint ved deg som disse mennene ikke har klart å oppdage helt. Men den rette vil se og verdsette det du har, om dere har rette kjemi.

Anonymkode: 68914...a3c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så leit. Jeg har også gått på bommerter, blitt plutselig avvist, og følt meg elendig da. Fått det litt på avstand nå da. Men jeg tenker at man må bare prøve å ha selvtillit likevel. Du har noe spesielt og fint ved deg som disse mennene ikke har klart å oppdage helt. Men den rette vil se og verdsette det du har, om dere har rette kjemi.

Anonymkode: 68914...a3c

Takk for støtten og fine ord 🙂 

Føler virkelig at jeg ikke er god nok for noen 🙁 Mener ikke å være klagete og sutrete, men er vanskelig å la være 😞 Ble dumpet i det første forholdet også, så noe feil gjør jeg... 

Håper det ordner seg for deg 😊

Ts

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg føler jeg må gå litt inn i meg selv for å se hva jeg gjør feil. Om jeg er for "på" og snakker for mye, svarer for raskt på meldinger eller er for ærlig. Jeg er en veldig utadvendt person. Kan dette være skremmende for menn? Jeg har vært i to veldig lange forhold, hvor vi i det siste bodde sammen. Da tenker jeg jo at når jeg blir dumpet/avvist, t.o.m i seriøse forhold, så gjør jeg noe galt 😔 At man trenger tid til å bygge en relasjon vet jeg. Jeg føler ikke det står på det. Men, da må man jo få den andre personen interessert nok til å ville møtes igjen. Er vel her jeg føler jeg gjør ting feil.

ts

Vær for all del deg selv! Når du finner den rette så er det jo deg han bør være glad i, ikke en du later som å være. Du trenger en som tåler (og helst elsker) at du er ærlig og utadvendt.

Men i online verdenen har vi alle forskjellig baggasje, og det må vi ta hensyn til. Også i kommunikasjonsformen. Den vanlige tommelfingerregelen jeg følger er annenhver melding inntil et mønster er etablert. Jeg har kommet godt overens med både damer jeg har chattet med sjelden (en melding annenhver dag) og ofte (10 meldinger om dagen).

Ærlighet er en annen greie. Det er fint å være ærlig og utadvendt. Men det er en tid for alt. Som mann har jeg erfart at det å prate om tidligere dater / forhold i en tidlig fase sjelden lønner seg. Sex er en annen greie; noen synes det er spennende / kult å prate om tidlig, andre bare creepy, også her må man forsøke å tilpasse seg. Unntaket har vært hvis kvinnen har vært mer som meg (ærlig, utadvendt, ikke-dømmende, ha ha..), da kan alt prates om og krydres med masse humor. Med det er altså unntaket.

Høres egentlig ikke ut som du gjør så mye feil, men at du ikke har truffet den rette ennå. Slutt i hvertfall å tro / føle at du gjør så mye galt, det har antageligvis motsatt effekt av hva du ønsker. Du ønsker å treffe noen som liker deg for den du er, som har noe de er villige til å dele med deg for å gjøre deg lykkelig. Har de ikke det så er de feil person. Så må vi alle lære oss å stagge de følelsene som en del av oss ofte utvikler raskere enn andre. Beintføft til tider, definitivt.

Fortsett å prøve så håper jeg det ordner seg til slutt. Lykke til!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Leiadenrare skrev:

utrolig leit :(, håper jo at du føler bedre etterhvert

Takk for fine ord 🙂 Håper det selv også 😞

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i en del korte forhold. Starter alltid fantastisk. Men etter 6-12 mnd så fadet de ut... Så jeg har følt meg som en taper, lurt på hva som er galt med meg. Men det har vært mannfolka som har «styrt». De har vært så intense. Introdusert meg for venner og familie, villet gjøre det offisielt på face, planlagt fremtiden og turer... Så hva som skjedde vet jeg ikke...

Siste kjæreste tok jeg det mer med ro med. Vært mer tilbakeholden. Jeg var forberedt om at han kom til å dumpe meg da seks mnd var gått, men det motsatte skjedde, han ville bli samboer. Jeg forventet likevel at innen 12 mnd så ville han ombestemme seg, men nei :) 

Nå er jeg glad for at det har gått som det har gått. Kjipt når det står på, men så har de ikke vært rett for meg, når jeg ser tilbake. Jeg skulle nok ha tatt et skritt tilbake når jeg var i de forrige forholdene, men man er forelsket og ser det man vil se.

Tror ikke du gjør noe galt. Du har bare ikke møtt den rette. Det tar tid å bli kjent med noen. Men greit å følge magefølelsen. Og å holde litt igjen. Ikke hoppe hver gang de sier hopp. Ha egne planer, gjøre dine ting også. Blir en fyr plutselig småtaus, så bli taus tilbake igjen. Menn hater masete damer. 

Anonymkode: 5ca6c...e7e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er jo ikke sikkert at du gjør noe galt i det hele tatt, men kjærligheten er jo vanskelig. Tenk om det var så lett at man kunne bli kjæreste med alle man møtte, nei det hadde jo ikke vært noe gøy, da hadde jo kjærligheten ikke vært noe spesiell i det hele tatt!!!

Hvis man tror på "The One" så er det faktisk bare 1 av mange millioner som passer som kjæresten sin.
Og jeg vil tørre å påstå at selvom man ikke tror på "The One" så er det kanskje bare 1 av 100 av de man møter i forskjellige sammenhenger som faktisk kunne passet som en kjæreste og matchet på alle plan.
Let videre og ikke mist håpet :)

Anonymkode: 63082...5b4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, Kreator skrev:

Vær for all del deg selv! Når du finner den rette så er det jo deg han bør være glad i, ikke en du later som å være. Du trenger en som tåler (og helst elsker) at du er ærlig og utadvendt.

Men i online verdenen har vi alle forskjellig baggasje, og det må vi ta hensyn til. Også i kommunikasjonsformen. Den vanlige tommelfingerregelen jeg følger er annenhver melding inntil et mønster er etablert. Jeg har kommet godt overens med både damer jeg har chattet med sjelden (en melding annenhver dag) og ofte (10 meldinger om dagen).

Ærlighet er en annen greie. Det er fint å være ærlig og utadvendt. Men det er en tid for alt. Som mann har jeg erfart at det å prate om tidligere dater / forhold i en tidlig fase sjelden lønner seg. Sex er en annen greie; noen synes det er spennende / kult å prate om tidlig, andre bare creepy, også her må man forsøke å tilpasse seg. Unntaket har vært hvis kvinnen har vært mer som meg (ærlig, utadvendt, ikke-dømmende, ha ha..), da kan alt prates om og krydres med masse humor. Med det er altså unntaket.

Høres egentlig ikke ut som du gjør så mye feil, men at du ikke har truffet den rette ennå. Slutt i hvertfall å tro / føle at du gjør så mye galt, det har antageligvis motsatt effekt av hva du ønsker. Du ønsker å treffe noen som liker deg for den du er, som har noe de er villige til å dele med deg for å gjøre deg lykkelig. Har de ikke det så er de feil person. Så må vi alle lære oss å stagge de følelsene som en del av oss ofte utvikler raskere enn andre. Beintføft til tider, definitivt.

Fortsett å prøve så håper jeg det ordner seg til slutt. Lykke til!

Takk ! 

Jeg er selvfølgelig helt enig med deg i at den ideelle verden så setter den rette pris på hvem man egentlig er. Jeg er en sterk person, med en sterk personlighet og som sagt, utadvendt. Har ingen problem med å si hva jeg tenker. Kan kanskje bli litt overveldene for mange 😞 Er i hvert fall en tanke som har slått meg nå 😔

Men, misforstå meg rett; jeg har ikke tatt opp emner som tidligere forhold, sex, tidligere dater osv. Har lest på de emnene det generelt anbefales at man unngår i tidlig datingfase og prøvd å holde meg til det. Så det er ikke det jeg mener når jeg sier utadvendt 🙂 Driver heller ikke på noen måte med kryssforhør, men forsøkt å la samtalene flyte naturlig.

Takk for alle gode råd 🙂 Settes stor pris på det ! 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært i en del korte forhold. Starter alltid fantastisk. Men etter 6-12 mnd så fadet de ut... Så jeg har følt meg som en taper, lurt på hva som er galt med meg. Men det har vært mannfolka som har «styrt». De har vært så intense. Introdusert meg for venner og familie, villet gjøre det offisielt på face, planlagt fremtiden og turer... Så hva som skjedde vet jeg ikke...

Siste kjæreste tok jeg det mer med ro med. Vært mer tilbakeholden. Jeg var forberedt om at han kom til å dumpe meg da seks mnd var gått, men det motsatte skjedde, han ville bli samboer. Jeg forventet likevel at innen 12 mnd så ville han ombestemme seg, men nei :) 

Nå er jeg glad for at det har gått som det har gått. Kjipt når det står på, men så har de ikke vært rett for meg, når jeg ser tilbake. Jeg skulle nok ha tatt et skritt tilbake når jeg var i de forrige forholdene, men man er forelsket og ser det man vil se.

Tror ikke du gjør noe galt. Du har bare ikke møtt den rette. Det tar tid å bli kjent med noen. Men greit å følge magefølelsen. Og å holde litt igjen. Ikke hoppe hver gang de sier hopp. Ha egne planer, gjøre dine ting også. Blir en fyr plutselig småtaus, så bli taus tilbake igjen. Menn hater masete damer. 

Takk for svar, fine ord og dine historier 🙂

Jeg tok det veldig med ro i mitt forrige forhold, som du også gjorde. Vi flyttet sammen og planla fremtiden. Allikevel gikk det som det gikk 😔

Jeg er for all del ikke en dame som maser. Svarer på meldinger når jeg kan og slipper aldri alt jeg har i hendene eller bryter avtaler om en mann ber om å møtes. Jeg sender heller aldri melding på melding dersom det går noen dager mellom hans melding. Så jeg føler ikke jeg er en person som maser.

Føler meg bare fryktelig mislykket 😔 Men, det går vel bedre med tiden.

Ts 

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke sikkert at du gjør noe galt i det hele tatt, men kjærligheten er jo vanskelig. Tenk om det var så lett at man kunne bli kjæreste med alle man møtte, nei det hadde jo ikke vært noe gøy, da hadde jo kjærligheten ikke vært noe spesiell i det hele tatt!!!

Hvis man tror på "The One" så er det faktisk bare 1 av mange millioner som passer som kjæresten sin.
Og jeg vil tørre å påstå at selvom man ikke tror på "The One" så er det kanskje bare 1 av 100 av de man møter i forskjellige sammenhenger som faktisk kunne passet som en kjæreste og matchet på alle plan.
Let videre og ikke mist håpet :)

Anonymkode: 63082...5b4

Takk for dine tanker 🙂

Kjærligheten er vanskelig; det er helt sant. Gjelder vel å ikke gi opp og ikke minst miste håpet, særlig når man er litt langt nede og mister troen på seg selv. Jeg håper jo jeg finner den rette, for jeg tror på at det finnes en som er rett for alle. Er bare tungt å finne motet akkurat nå 🙁

Ts

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, fine ord og dine historier 🙂

Jeg tok det veldig med ro i mitt forrige forhold, som du også gjorde. Vi flyttet sammen og planla fremtiden. Allikevel gikk det som det gikk 😔

Jeg er for all del ikke en dame som maser. Svarer på meldinger når jeg kan og slipper aldri alt jeg har i hendene eller bryter avtaler om en mann ber om å møtes. Jeg sender heller aldri melding på melding dersom det går noen dager mellom hans melding. Så jeg føler ikke jeg er en person som maser.

Føler meg bare fryktelig mislykket 😔 Men, det går vel bedre med tiden.

Ts 

Det er ikke lett å finne den rette å dele livet med. Og i mange år valgte jeg å være singel, hadde det veldig bra da. De rundt meg som var gift eller samboere, de slet med sine menn. Hørte kun dritt om disse mannfolka. Noen er i dag skilt, mens andre holder ut selv om de er gift med vedens største idiot. Samtidig har de syntes synd på meg som har vært singel og barnløs.

Heller singel og barnløs, enn å måtte reise hjem til en blekfet, lat gubbe :D

Hjertesorgen kunne jeg gjerne ha levd foruten. Men man kommer ikke utenom et slag i ny og ne. 

Du vil finne en real og god kar skal du se! Vet ikke hva det er som gjør at man mister interessen. 

Det er menn der ute som ikke takler selvstendige kvinner så godt. Noen menn liker jakten. Noen menn finner ut etter noen måneder at følelsene forsvant bare. Noen menn har flere på gang.

Vanskelig å si...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lett å finne den rette å dele livet med. Og i mange år valgte jeg å være singel, hadde det veldig bra da. De rundt meg som var gift eller samboere, de slet med sine menn. Hørte kun dritt om disse mannfolka. Noen er i dag skilt, mens andre holder ut selv om de er gift med vedens største idiot. Samtidig har de syntes synd på meg som har vært singel og barnløs.

Heller singel og barnløs, enn å måtte reise hjem til en blekfet, lat gubbe :D

Hjertesorgen kunne jeg gjerne ha levd foruten. Men man kommer ikke utenom et slag i ny og ne. 

Du vil finne en real og god kar skal du se! Vet ikke hva det er som gjør at man mister interessen. 

Det er menn der ute som ikke takler selvstendige kvinner så godt. Noen menn liker jakten. Noen menn finner ut etter noen måneder at følelsene forsvant bare. Noen menn har flere på gang.

Vanskelig å si...

Jeg skjønner deg godt, og alle må få lov å ta det valget de mener er rett for seg 😊 Jeg kjenner også flere som er i forhold, er ulykkelige men som ikke går. Det er jo deres valg igjen. 

Føler liksom jeg har blitt skuffet gang på gang nå, og det begynner å bli ganske tøft. Men får en emosjonell nedtur og man mister selvtilliten. Selvbildet svekkes også for min del. Så sitter jeg også å tenker; "hvorfor finner alle noen rundt meg noen, men ikke jeg? Hva er galt med meg?"

Kan vel være mange grunner til at man ikke er interresert eller at følelser "forsvinner". Føler bare at jeg nå har blitt avvist så mange ganger at det må være noe med meg 😔 Er uansett vanskelig, og man sitter med følelsen av å ikke være god nok 😢

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Hei ts!

Jeg har kun vært i et kort forhold i mitt liv. Ble dumpa. Har datet en god del, og har blitt mye dumpa, men samtidig har jeg også dumpet mange.. 

Jeg er enig i at det ikke er lett å finne noen man klaffer med. Og jeg har også tenkt tanken: ‘Har jeg rar holdning? Kanskje jeg lukter? Kanskje ingen liker utseendet mitt?’.

Har vært litt nedfor grunnet dette. Men samtidig tenker jeg at jeg også har det bra med meg selv alene. Og det er det viktigste for meg akkurat nå :) Jeg skal være singel fremover, og virkelig dyrke meg selv nå.

Jeg tenker at når man vet hvor mange mennesker som finnes i verden, og hvor mange folk man møter gjennom livet. Om du typ da har blitt avvist av 5-10 stk. Det er jo egentlig ikke så mange, når man tenker på hvor mange som egentlig finnes der ute. 

Og om noen ikke skulle være interesserte, so what? De har kanskje ikke de riktige følelsene for deg, men du er likevel en flott person. Det er jeg sikker på.

Og har du noe ‘mønster’ du ser går igjen i dine relasjoner? For min del var det at jeg så og si alltid falt for menn som ikke var over eksen, akkurat var ute av et forhold, etc. Aldri igjen for min del!!

Anonymkode: 76b53...1da

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei ts!

Jeg har kun vært i et kort forhold i mitt liv. Ble dumpa. Har datet en god del, og har blitt mye dumpa, men samtidig har jeg også dumpet mange.. 

Jeg er enig i at det ikke er lett å finne noen man klaffer med. Og jeg har også tenkt tanken: ‘Har jeg rar holdning? Kanskje jeg lukter? Kanskje ingen liker utseendet mitt?’.

Har vært litt nedfor grunnet dette. Men samtidig tenker jeg at jeg også har det bra med meg selv alene. Og det er det viktigste for meg akkurat nå :) Jeg skal være singel fremover, og virkelig dyrke meg selv nå.

Jeg tenker at når man vet hvor mange mennesker som finnes i verden, og hvor mange folk man møter gjennom livet. Om du typ da har blitt avvist av 5-10 stk. Det er jo egentlig ikke så mange, når man tenker på hvor mange som egentlig finnes der ute. 

Og om noen ikke skulle være interesserte, so what? De har kanskje ikke de riktige følelsene for deg, men du er likevel en flott person. Det er jeg sikker på.

Og har du noe ‘mønster’ du ser går igjen i dine relasjoner? For min del var det at jeg så og si alltid falt for menn som ikke var over eksen, akkurat var ute av et forhold, etc. Aldri igjen for min del!!

Takk for oppmuntrende ord og det du har delt 🙂

Jeg vet jeg ikke ser det store bildet akkurat nå, og jeg vet at det finnes masse flotte menn der ute. Er bare tungt når man prøver å forstå hvorfor det alltid er jeg som blir dumpa/avvist. Jeg har takket nei til mange dater, misforstå meg riktig. Men, det er fordi jeg har følt at jeg ikke kom til å bli interresert. Da har jeg ikke ønsket å gi noen falske forhåpninger eller bare treffe noen fordi jeg ikke har noe annet å gjøre. Hvis du skjønner 🙂 

Det er ikke slik at jeg på liv og død må finne noen. Jeg har etablert meg med god jobb, gode venner osv. Det er jeg veldig takknemlig for. Ønsker allikevel å finne noen å dele hverdagen med og ha en fremtid med.

I de siste forholdene/datene er det ikke noe mønster, nei. I 20årene hadde jeg et mønster, men det brøt jeg da jeg innså det. Nå har jeg prøvd å finne jordnære personer som er snille, og hatt et åpent sinn ifht de jeg har valgt å møte.

Så som sagt; vet ikke hvor jeg trør feil eller om jeg bare har vært veldig uheldig med de jeg har truffet så langt.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for oppmuntrende ord og det du har delt 🙂

Jeg vet jeg ikke ser det store bildet akkurat nå, og jeg vet at det finnes masse flotte menn der ute. Er bare tungt når man prøver å forstå hvorfor det alltid er jeg som blir dumpa/avvist. Jeg har takket nei til mange dater, misforstå meg riktig. Men, det er fordi jeg har følt at jeg ikke kom til å bli interresert. Da har jeg ikke ønsket å gi noen falske forhåpninger eller bare treffe noen fordi jeg ikke har noe annet å gjøre. Hvis du skjønner 🙂 

Det er ikke slik at jeg på liv og død må finne noen. Jeg har etablert meg med god jobb, gode venner osv. Det er jeg veldig takknemlig for. Ønsker allikevel å finne noen å dele hverdagen med og ha en fremtid med.

I de siste forholdene/datene er det ikke noe mønster, nei. I 20årene hadde jeg et mønster, men det brøt jeg da jeg innså det. Nå har jeg prøvd å finne jordnære personer som er snille, og hatt et åpent sinn ifht de jeg har valgt å møte.

Så som sagt; vet ikke hvor jeg trør feil eller om jeg bare har vært veldig uheldig med de jeg har truffet så langt.

Ts

Huffa, jeg føler virkelig med deg.. Selv om jeg er i 20-årene nå, så merker jeg selv presset fra familie, venner og media om å få seg kjæreste. Det er kanskje spesielt kjipt når mange av vennene har kjæreste. Heldigvis har ikke alle mine venner det. Hvordan er det med dine venner? 

Prøv og tenk litt på at det (i hvert fall sånn som du skriver) ikke mangler på folk som er interessert i å bli kjent med deg :)  Det er en begynnelse. Jeg tror man faktisk må ha en del flaks for å finne en man virkelig klaffer med. Noen er mer heldig enn andre. Også er det viktig å ikke "ta til takke med" noen man egentlig ikke passer sammen med. Det tror jeg ikke du gjør. Du har krav om å ønske å finne en jordnær og snill person. Synes det er bra, jeg. 

Noen ganger tenker jeg som sagt også som deg.. at det er noe galt med meg. Mens andre ganger tenker jeg at jeg har vært uheldig. Men samtidig prøver jeg å bare gi litt beng i alt det også :P Lev livet ditt, følge ambisjonene dine, også vil den rette personen komme til DEG.

AnonymBruker
Skrevet

Mitt inntrykk her er at det ikke er noe åpenbart galt med deg eller dem - dvs. det er mulig det er noe "galt" med deg, men ikke noe som fremkommer av dette innlegget. 

Hvor genuint interessert var du i disse mennene? Følte du at det var en gjensidig tiltrekning, at dere hadde en fantastisk samtale der ingen ville forlate bordet før de sene nattestimer? Eller var det bare helt greit "hyggelig"?

De fleste menn er - til tross for hva enkelte kvinner hevder - åpne for et forhold med den rette kvinnen. De kan jo forelske seg like mye som vi kvinner gjør. Men de har en noe høyere terskel for å ta en fling til et monogamt forhold. Mennene du har truffet har nok sett tidlig at dette ikke var det helt store, og er veldig klare over at du vil ha noe seriøst, og bestemmer seg for å backe ut for ¨å unngå en senere verre konfrontasjon, og å kaste bort tiden din. 

Så kan du si at folk gir opp for tidlig, og jeg er enig. Og at mange menn er noe konfliktsky og redde for sinte og sårede kvinner. Samtidig skal du anerkjenne at disse mennene har opptrådd ganske ok, de har hverken ghostet deg eller kastet bort tiden din. Kanskje har de faktisk kastet inn håndkleet der du ikke ville eller turde. Kanskje har de rett og slett dumpet deg før du dumpet dem, og det er egoet som har fått seg en liten knekk? Det er fint å være villig til å gi det noen sjanser, men mange kvinner gir det for mye tid og for mange sjanser, rett og slett fordi de så gjerne vil ha en kjæreste og være elsket av noen. 

Husk at attraktive kvinner er også single, i hvert fall i perioder - det er ikke et slags brennmerke for lav verdi.

Anonymkode: 98874...10a

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huffa, jeg føler virkelig med deg.. Selv om jeg er i 20-årene nå, så merker jeg selv presset fra familie, venner og media om å få seg kjæreste. Det er kanskje spesielt kjipt når mange av vennene har kjæreste. Heldigvis har ikke alle mine venner det. Hvordan er det med dine venner? 

Prøv og tenk litt på at det (i hvert fall sånn som du skriver) ikke mangler på folk som er interessert i å bli kjent med deg :)  Det er en begynnelse. Jeg tror man faktisk må ha en del flaks for å finne en man virkelig klaffer med. Noen er mer heldig enn andre. Også er det viktig å ikke "ta til takke med" noen man egentlig ikke passer sammen med. Det tror jeg ikke du gjør. Du har krav om å ønske å finne en jordnær og snill person. Synes det er bra, jeg. 

Noen ganger tenker jeg som sagt også som deg.. at det er noe galt med meg. Mens andre ganger tenker jeg at jeg har vært uheldig. Men samtidig prøver jeg å bare gi litt beng i alt det også :P Lev livet ditt, følge ambisjonene dine, også vil den rette personen komme til DEG.

Takk for svar !

Jeg føler vel ikke så mye presset fra omgivelsene, men mer at jeg ønsker det selv og blir så skuffet når det går galt. Jeg er ikke en person som kaster meg inn i et forhold bare for å være sammen med noen. Det er alltid genuine følelser fra min side, og i mitt forrige forhold var vi kommet så langt at vi snakket om bryllup og barn. En samtale som ble like mye initiert av begge parter. Vi var begge på samme sted; det var ikke jeg som presset noe frem. Jeg ønsker ikke å "ta til takke" med noen, for det føler jeg ikke er rettferdig overfor den personen det gjelder eller meg selv. Jeg ser for meg at et slikt forhold vil skjære seg på et tidspunkt (?). Men, jeg har aldri vært i et slikt forhold, så jeg har ingen erfaring med det.

Takk for gode råd :) Jeg vet jeg må prøve å fokusere på alt det gode i livet mitt og hvor heldig som har det jeg har og har oppnådd det jeg har oppnådd. Man får seg bare en knekk noen ganger, og var nok det jeg fikk nå i dag :( 

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mitt inntrykk her er at det ikke er noe åpenbart galt med deg eller dem - dvs. det er mulig det er noe "galt" med deg, men ikke noe som fremkommer av dette innlegget. 

Hvor genuint interessert var du i disse mennene? Følte du at det var en gjensidig tiltrekning, at dere hadde en fantastisk samtale der ingen ville forlate bordet før de sene nattestimer? Eller var det bare helt greit "hyggelig"?

De fleste menn er - til tross for hva enkelte kvinner hevder - åpne for et forhold med den rette kvinnen. De kan jo forelske seg like mye som vi kvinner gjør. Men de har en noe høyere terskel for å ta en fling til et monogamt forhold. Mennene du har truffet har nok sett tidlig at dette ikke var det helt store, og er veldig klare over at du vil ha noe seriøst, og bestemmer seg for å backe ut for ¨å unngå en senere verre konfrontasjon, og å kaste bort tiden din. 

Så kan du si at folk gir opp for tidlig, og jeg er enig. Og at mange menn er noe konfliktsky og redde for sinte og sårede kvinner. Samtidig skal du anerkjenne at disse mennene har opptrådd ganske ok, de har hverken ghostet deg eller kastet bort tiden din. Kanskje har de faktisk kastet inn håndkleet der du ikke ville eller turde. Kanskje har de rett og slett dumpet deg før du dumpet dem, og det er egoet som har fått seg en liten knekk? Det er fint å være villig til å gi det noen sjanser, men mange kvinner gir det for mye tid og for mange sjanser, rett og slett fordi de så gjerne vil ha en kjæreste og være elsket av noen. 

Husk at attraktive kvinner er også single, i hvert fall i perioder - det er ikke et slags brennmerke for lav verdi.

Anonymkode: 98874...10a

Takk !

Av disse to jeg spesifikt nevnte nå, så kan jeg vel si at jeg var skikkelig interessert i han siste jeg møtte. Han første var jeg også interessert i, men følte vel selv at det kanskje ikke var helt klaff når vi faktisk møttes. Noe han også var den første til å si i etterkant. Med han første følte jeg at det var en gjensidig tiltrekning og at begge virket interessert i å ta det videre. Men, som nevnt kom kontrabeskjeden i dag, og det skal jo selvfølgelig respekteres. Jeg kan jo ikke tvinge han :) 

Jeg vet at menn er i stand til å forplikte seg; har to lange forhold bak meg på ni år til sammen. Så det er nok endringer i dette datinglivet jeg nok har gått glipp av også. Kanskje jeg rett og slett ikke er vant til å date på denne måten.

Det står absolutt ikke på at disse to ikke har opptrådd ryddig. De har vært ærlige og redelige; det står absolutt ikke på det. Men, det er heller ikke det jeg tar opp. Jeg synes det er helt topp at de ga beskjed så tidlig og ikke kastet bort sin egen eller min tid. Dette var hverken ghosting eller annen uryddig oppførsel. Det som gjør meg lei meg og har gitt meg en knekk er at jeg føler jeg gjør noe galt. Jeg føler det er noe galt med meg som person eller at jeg gjør noe feil når jeg er på date som er skremmende. Mer en slags ransakelse av meg selv i forhold til om jeg kan forbedre meg på noe sett, noe jeg helt sikkert kan. Nå føler jeg meg rett og slett bare mislykket.

ts  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...