Gå til innhold

Hvordan forhindre at konfirmasjonen ikke blir kjedelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg gjøre for å forhindre at konfirmasjonen min ikke blir kjedelig. Vil ikke at folk skal bare vente på maten og kaker. Er det noen som har noen tips, morsomme leker osv?

Anonymkode: d1581...133

AnonymBruker
Skrevet

Forhindre at den ikke blir kjedelig? Du vil altså helst at den blir kjedelig?

Anonymkode: c9dcc...2f1

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Forhindre at den ikke blir kjedelig? Du vil altså helst at den blir kjedelig?

Anonymkode: c9dcc...2f1

Det samme tenkte jeg! Hvis man forhindrer at noe IKKE skjer, så sørger man jo for at det skjer. 

Anonymkode: 69ed3...4cf

• Liker 3
Skrevet

Tror dere skjønte hva TS mente...

Sørg for at talene osv ikke blir for lange TS :) Og plasser folk slik at de har noen å snakke med. 

• Liker 2
Skrevet

Kahoot er populært her 👍

AnonymBruker
Skrevet

Husk at siden konfirmasjon er en familiesammenkomst, er det gjerne slik at man treffer en del folk som det er lenge siden sist man har sett. Jeg vil derfor fraråde leker, i alle fall for de voksne. Legg heller til rette for at folk kan sette seg ned og ta en prat her og der.  Å bli avbrutt i artige samtaler fordi man skal ha natursti, skattejakt eller quiz er ikke like velkomment for alle. 

Anonymkode: 60cbf...b60

• Liker 5
Skrevet

Om mulig, sørg for å ha småbord til kafeen slik at man kan reise seg etter middagen og mer mingle og sitte med de man vil og dermed får pratet med flere.

ser at i mange konfirmasjoner begynner det å bli vanlig med kahoot eller andre former for quiz om konfirmanten. 

Ellers vil jeg anbefale å om mulig begrense taler (og taletid) og spesielt lange sanger, særlig om familien ikke er noen talere. 

• Liker 1
Gjest Kritt
Skrevet

Begrens mengden taler og sanger, for ikke å glemme lengden på talene og sangene. 

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs jo hvor den skal være og hvilket vær du får på dagen, men har sett at det har vært suksess å sette frem ringspill på gårdsplassen, krokkett i hagen osv :)  Så kan de som vil av barn og voksne konkurrere litt.

Også gøy med en skjerm eller lerret som viser bilder, ikke sånn at alle må sitte å se på men bilder som bare ruller og går hele tiden. Da må dere passe på å finne gamle bilder av alle som er i konfirmasjonen, eks konfirmanten og onkel trond på fisketur i 2005.. 

Ellers pass på å kos deg og ikke stress, så smitter det over på gjestene :) Gå litt rundt og småprat med folk. 

Anonymkode: 279eb...257

Skrevet

Server middagen når det er sagt at den skal serveres. Vi hadde bestilt maten og fikk den levert i god tid før vi hadde invitert til selskapet. Da jeg satte opp bordkortene passet jeg på å blande familiene litt. Alle voksne satt i nærheten av noen fra sin side av slekta og noen fra den andre siden av slekta. Barna var spredd rundt. Vi hadde ingen taler til middagen, men kahoot og en tale underveis i kaffen. Funket fint. Vi var under 20 gjester, da.

Skrevet

Kahoot kan være gøy, var nylig i en konfirmasjon der de hadde det. Bestemora trodde der var om å gjøre å rope svaret ut først, så hun ropte der ut til alle sammen.:fnise:

Bilder er morsomt, gjerne litt rare bilder ala` tegner med tusj på seg selv og sånne ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...