AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Hei. Har ikke funnet noe om klær som blir forvokste i vask, kun krymper. Jeg har vasket klær selv en del ganger før, og det har alltid gått bra. Har fått min første vaskemaskin, og jeg føler at alle klærne mine ser dobbelt så store ut nå. Har spesielt en favoritt joggebukse jeg har hatt i 2 år, som jeg for 5-6 uker siden reagerte på at den plutselig ikke passet med lenger etter vask. Nå vasket jeg den igjen, og nå virker den enda større. Den har liksom blitt mye mer romslig, og føles dobbel så lang. Før passer den perfekt, og da mener kun før den nye vaskemaskinen min. Har jeg har krympet 20 cm, og gått ned flere kg i vekt siden 1-2 mnd tviler jeg på. Jeg bruker helt vanlig vask slik jeg pleier, og lufttørker. Akkurat det samme med favoritt genseren min, den virker mye større, lengre, og passer ikke rett og slett ikke mer. Nå tør jeg vaske klærne mere, fordi jeg er redd for å ødelegge alle klærne mine. Er det jeg som begynner å bli gal, krympe, eller kan det være noe feil? Er vel heller vanlig at klærne krymper litt i vask, en å fordoble seg i størrelse... :/ Forstår ikke hva som foregår! Anonymkode: 4d08b...e76
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Har ikke funnet noe om klær som blir forvokste i vask, kun krymper. Jeg har vasket klær selv en del ganger før, og det har alltid gått bra. Har fått min første vaskemaskin, og jeg føler at alle klærne mine ser dobbelt så store ut nå. Har spesielt en favoritt joggebukse jeg har hatt i 2 år, som jeg for 5-6 uker siden reagerte på at den plutselig ikke passet med lenger etter vask. Nå vasket jeg den igjen, og nå virker den enda større. Den har liksom blitt mye mer romslig, og føles dobbel så lang. Før passer den perfekt, og da mener kun før den nye vaskemaskinen min. Har jeg har krympet 20 cm, og gått ned flere kg i vekt siden 1-2 mnd tviler jeg på. Jeg bruker helt vanlig vask slik jeg pleier, og lufttørker. Akkurat det samme med favoritt genseren min, den virker mye større, lengre, og passer ikke rett og slett ikke mer. Nå tør jeg vaske klærne mere, fordi jeg er redd for å ødelegge alle klærne mine. Er det jeg som begynner å bli gal, krympe, eller kan det være noe feil? Er vel heller vanlig at klærne krymper litt i vask, en å fordoble seg i størrelse... :/ Forstår ikke hva som foregår! Anonymkode: 4d08b...e76 Du henger opp feil tenker jeg. Hvis du har brukt litt lav sentrifugehastighet slik at klærne er våte og tunge og du henger joggebuksen opp etter linningen, så vil den strekke seg pga tyngden. Det gjelder gjerne gensere, kjoler og andre plagg igså. De strekker seg pga tyngden av vannet. Anonymkode: 978fe...a8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå