Gå til innhold

Hvorfor tar så mange mennesker så lett på det å drepe et annet menneske?

Anbefalte innlegg

Gjest N-Nøff
Skrevet

Mødre, vordende, bærende på sitt barn - sin baby. Egentlig plikter de å ikke bare bære barnet frem og ta seg av det, men å vise omsorg og kjærlighet. 

Hvis du er en ond person som ikke ønsker noe av det, så avstår du fra all seksuell aktivitet. Det er ditt valg. 

Men hvis du blir gravid, så får du søren meg ta ansvar! Vær voksen, ta ansvar, gjør det rette. Barnet er alltid, uten unntak, en uskyldig tredjepart. 

Synes du det er greit å bombe i filler et helt land og drepe uskyldige mennesker, bare fordi det ikke passet presidenten at det landet eksisterte? Det er akkurat det samme - det er snakk om menneskeliv. Smak litt på det ordet: Menneskeliv. 

Verdifulle, vakre, mennesker. Små babyer som har kommet til verden, med all verdens rett til det. 

At voksne mennesker skal ha RETT TIL Å DREPE BARN passer ikke overens med menneskeheten i 2018. Vi går i tog fordi homser skal få lov til å være homser. Vi snakker om rettigheter, menneskeliv, verdighet, moral, etikk. Og viser et fullstendig FRAVÆR av samtlige bare det er snakk om en baby som ikke kan snakke og si: "Jeg vil leve!". Ingen barn vil dø.

Dere tror at dere har så mye rett til å drepe andre, men egentlig har dere ikke det. Flertallet bestemmer ikke. Det finnes objektive lover som aldri kan forandres eller endres på, og én av de lovene er at du ikke skal drepe en uskyldig.

Videoannonse
Annonse
Gjest N-Nøff
Skrevet

Og hvis noen var så dumme at de ikke forstod det: Det er snakk om "abort".

Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

.

Endret av Catalina Culès
AnonymBruker
Skrevet

Vi dreper da uskyldige dyr hele tiden.

Anonymkode: 57b84...f35

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Fostre er ikke mennesker

Å drepe onde mennesker burde fortsatt være lov i 2018 da noen av dem aldri vil fungere i samfunnet uansett hvor lenge de er i fengsel og i "behandling". Har du drept 1 person fordi du tente på tanken og masturberte etterpå, så burde du få dødsdommen, eller om du har voldtatt og torturert barn

Anonymkode: 69de3...ea8

• Liker 14
Skrevet

Jeg vil alltid være for selvbestemt abort. Det er kvinnen som kommer først, er tross alt hun som skal bære fram et eventuelt barn. Man kan ikke tvinge et menneske til å gå gravid. 

Selv hadde jeg nok ikke abortert et friskt foster men hadde ikke hatt noen tvil om det ikke var friskt. Har barn å ta hensyn til og bringe et sykt barn inn i verden har jeg ikke kapasitet til.

Folk er forskjellige og vil alltid være i andre situasjoner enn en selv så da må det være selvbestemt abort. Alternativet er å gå tilbake i utviklingen å begynne med strikkepinner igjen.

• Liker 32
Skrevet

Håper egentlig ingen gidder å diskutere dette med deg, for denne loven kommer aldri til å endres. Ser på andre innlegg du har skrevet at du også er imot sex utenfor ekteskap, og det får være ditt valg. Du er (heldigvis) en døende rase.

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi faktisk en rett til å ta abort dersom vi ønsker det å loven blir innen endret bare fordi DU syns det er teit. Så jeg gidder egentlig ikke diskutere det med deg. Blir som å diskutere at fedre skal få være med å bestemme om barnet skal bli født eller ikke (mange diskusjoner her inne ang det). Det vil aldri skje en lovendring på det stedet.

Anonymkode: ef6a4...a5d

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ingen har lov å drepe barn eller andre sivilister. Det vet du nok. Problemet er at det er vanskelig å straffe et land uten at det rammer sivilbefolkningen, og derfor fungerer de ikke i praksis.

Anonymkode: ee43b...87b

Skrevet

Alle barn har rett på å være ønsket. Det er mye sykere å bære frem et barn du vet du ikke har forutsetninger for å gi ett verdig liv. Livskvalitet er også ett aspekt. 

• Liker 36
AnonymBruker
Skrevet

Du får adoptere alle disse barna du da siden du "bryr" deg så mye om de. 

Bilderesultat for pro-life would rather have miserable women giving birth to miserable children

Anonymkode: 56f04...6a9

• Liker 34
Skrevet

Jeg ser ikke på abort som drap på ett menneske. Og tror sjelden abort tas med lett hjerte, men er glad for at vi har selvbestemt abort i dette landet.

Det er helt greit og være i mot abort, men du kan ikke velge for andre. 

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke på abort som drap. 

Og jeg setter livskvalitet høyere enn liv. Ved å få barn tar jeg det ekstremt store ansvaret for at et annet menneske får muligheten til et godt liv. Noe alle barn fortjener. Og har jeg ikke mulighet eller kapasitet til å gi et barn det er abort den beste løsningen. 

Anonymkode: 077bc...2ae

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Et ti uker gammelt foster er ingen baby, det er en celleklump. Har ingen problemer med at det blir fjernet, hvis ønsket om barn ikke er der. 

Anonymkode: aba41...6cb

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fostre er ikke mennesker

Et foster har alt av menneskelige gener, det eneste det skal, er å vokse.

Anonymkode: df248...705

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har forutsetningene for å BLI et menneske. Det ER ikke et menneske. 

Anonymkode: aba41...6cb

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så hva? Da burde du verne om sæden også, for det er jo et halvt menneske drept hver gang en mann masturberer

• Liker 23
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spiser ikke solsikker, men er veldig glad i solsikkefrø. At det kan bli et menneske er ikke det samme som at det er et menneske. Med mindre man kan si at sædceller eller egg er halve barn? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får adoptere alle disse barna du da siden du "bryr" deg så mye om de. 

Bilderesultat for pro-life would rather have miserable women giving birth to miserable children

Anonymkode: 56f04...6a9

Da amerikanske kvinner fikk lov til å ta abort, sank kriminaliteten 15-20 år senere. Årsaken var nok at mange kvinner som ikke var i stand til å ta vare på et barn, tok abort. Hvis abort ikke hadde vært en mulighet, så hadde det vokst opp mange barn i dysfunksjonelle hjem, og mangelen på god omsorg hadde ført til kriminalitet hos mange av disse barna når de hadde kommet i tenårene. Samtidig er abort ingen enkel sak for meg, et foster inneholder alt det det trenger for å bli et perfekt lite menneske 9 mnd,er senere.Jeg kunne aldri tatt abort selv, samtidig lever jeg ikke andres liv, og kan dermed ikke dømme mennesker som velger å ta abort.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så hva? Da burde du verne om sæden også, for det er jo et halvt menneske drept hver gang en mann masturberer

Hvorfor det? Sæd alene skaper ikke noe menneske.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...