Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må bare få litt utløp for frustrasjon...

Jeg er så sinnsykt lei jenta jeg bor sammen med. Vi har bodd sammen siden august, vi kjente ikke hverandre fra før av. 

Hun er veldig snill, nesten alltid blid, men også veldig intens! Jeg orker henne bare i små mengder. Det er egentlig tydelig at hun veldig gjerne vil bli venner med meg, men jeg orker bare ikke, er det dårlig av meg? Vi har en hyggelig tone, men i det siste har jeg unngått henne, blir sliten av å være i samme rom som henne...

Hun gjør ingenting galt altså, men vi har ingenting til felles egentlig. Hun er litt eldre enn meg, men føler hun er yngre mentalt. Hun er utrolig "på" når vi er i samme rom og hun er veldig mye hjemme. Før har jeg alltid blitt veldig god venn med de jeg har bodd med, men det er noe med denne jenta. What to do? Bør jeg bare flytte? Er dere andre gode venner med de dere bor med? 

Anonymkode: 2f5f6...aa6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bodde med en intens fyr før, jeg sa rett ut at jeg ikke var i humør til å snakke hver dag og ikke orket å henge sammen hele tiden. Han ble ganske fornærmet, men heldigvis flyttet han. Om eksistensen hennes plager deg så mye at du ikke trives der burde du selvfølgelig flytte. Du kan prøve å fortelle henne at du ikke ønsker å bli kjent med henne. Høres sikkert slemt ut, men alle kan ikke komme overens :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde med en sånn en. Hun tøyde grensene mine så langt, holdt aldri munn selv om jeg sa jeh ønsket å følge med på dette TV programmet eller ville lese en bok. 

Måtte låse meg inne på rommet, ellers snakket hun til meg konstant. Prøvde å invitere seg med på feriene mine etc. 

Jeg måtte bare flytte ut. Jeg forsøkte mange ganger å være tydelig på at jeg trengte litt space men hun forsto bare ikke at man ikke trenger å snakke sammen HELE TIDEN når man bor sammen. 

Anonymkode: 73a7d...deb

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Flytt, og bo for deg selv.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Catalina Culès said:

Flytt, og bo for deg selv.

Skulle gjerne bodd for meg selv! Men tror nok ikke jeg har råd. Vurderer til å flytte til et annet kollektiv, men føler meg samtidig litt slem. 

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bodde med en sånn en. Hun tøyde grensene mine så langt, holdt aldri munn selv om jeg sa jeh ønsket å følge med på dette TV programmet eller ville lese en bok. 

Måtte låse meg inne på rommet, ellers snakket hun til meg konstant. Prøvde å invitere seg med på feriene mine etc. 

Jeg måtte bare flytte ut. Jeg forsøkte mange ganger å være tydelig på at jeg trengte litt space men hun forsto bare ikke at man ikke trenger å snakke sammen HELE TIDEN når man bor sammen. 

Anonymkode: 73a7d...deb

Føler det på samme måte! Det er umulig å se på TV i stua så lenge hun er der, fordi hun prater HELE TIDEN! Så i det siste har jeg bare oppholdt meg på rommet når jeg er hjemme. Spist alle måltider på rommet. 

Hun merker sikkert at jeg unngår henne og jeg får veldig dårlig samvittighet.  Særlig fordi hun ikke har så mange venner og fordi hun har fortalt meg at hun har blitt mobbet. 

Anonymkode: 2f5f6...aa6

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville forsiktig prøvd å si at energien hennes er overveldende. Hvis hun ikke forandrer seg hadde jeg flyttet hvis jeg var deg. Energiutsug.

Anonymkode: b004f...e87

• Liker 1
Gjest Sjokoladeknask
Skrevet

Vel, det er jo sånn at noen er ekstroverte og noen er introverte. Som regel forstår ikke de ekstroverte de introverte - har selv vært nær ekstreme ekstroverte som snakker «høl i hue» og så skjønner de ikke når de skal holde kjeft (sosiale antenner = poff!) Sånt orker ikke jeg i lengden, så om man er totalt forskjellig så ser jeg det ikke som slemt om man flytter et annet sted nei. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen mennesker passer bare ikke til å bo sammen. Tenker det kan være greit å finne noen andre å bo med nå etter hvert. Det høres da verken greit ut å irritere seg over dette eller presse komfortsonen sin hver dag.  

Hvis dere flytter fra hverandre kan du kanskje også tolerere henne litt bedre som venninne? Hvis dere er interessert i å beholde et vennskap så klart. 

Anonymkode: ccbe4...632

AnonymBruker
Skrevet

Prøv å prat med henne om det. Si at du blir sliten av alt pratet, at det blir for mye for deg. Du kan jo nevne at du syns hun er hyggelig å prate med, men at du er en person som trenger en del egentid/space hjemme. 

Anonymkode: aa549...ae5

• Liker 9
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å prat med henne om det. Si at du blir sliten av alt pratet, at det blir for mye for deg. Du kan jo nevne at du syns hun er hyggelig å prate med, men at du er en person som trenger en del egentid/space hjemme. 

Anonymkode: aa549...ae5

Dette synes jeg høres fornuftig ut ;-) Si det på en fin måte.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flytt inn med ei du matcher med. Det kan godt hende hun er lei deg også.

Anonymkode: 28b7d...ff4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er litt eldre enn meg, men føler hun er yngre mentalt.

Jeg tenker at hun er mer moden mentalt enn deg, da hun er eldre. Får ihvertfall intrykket av det utifra det du deler. Når man er eldre vil man gjerne være på god fot med folk rundt seg. De som er yngre er mer "care". Sånn synes jeg folk er ihvertfall.

Anonymkode: c5c38...0c4

• Liker 4
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at hun er mer moden mentalt enn deg, da hun er eldre. Får ihvertfall intrykket av det utifra det du deler. Når man er eldre vil man gjerne være på god fot med folk rundt seg. De som er yngre er mer "care". Sånn synes jeg folk er ihvertfall.

"care"?

• Liker 5
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at det høres mer ut som jenta ikke eier sosiale antennaer. Er man moden forstår man også at man skal ikke sitte oppå andre hele tiden. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

bor man i Oslo i samme leilighet?

Anonymkode: 35493...cd4

Gjest N-Nøff
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

bor man i Oslo i samme leilighet?

Anonymkode: 35493...cd4

Hva er dette for en merkelig kommentar!? 

AnonymBruker
Skrevet

Høres nøyaktig ut som hun jeg bodde med før.. Er det i Bergen :P ?

Anonymkode: 50d2c...ecc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde i hvert fall satt pris på om noen hadde fortalt meg det om jeg er for intens, eller noe annet.  Ikke sikkert at hun ser det selv og ikke forstår hvorfor du unngår henne. Hun blir jo sikkert lei seg.

Anonymkode: cf195...9fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 2.5.2018 den 9.19, AnonymBruker skrev:

Høres nøyaktig ut som hun jeg bodde med før.. Er det i Bergen :P ?

Anonymkode: 50d2c...ecc

Ja, akkurat i Bergen. For det finnes sikkert bare ett menneske som er sånn.🤪

Anonymkode: e3fe1...3bd

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns ts er urimelig. Jeg mener, når du inviterer noen til å bo i et bofellesskap med deg så er det jo helt normalt å tilbringe en god del tid sammen i stua og snakke sammen. Hvis du absolutt skal ha tid for deg selv så får du se på tv på pc inne på ditt eget rom!

Jeg bodde med ei som ts engang, og hun var helt umulig å få svar fra om hva som var galt og umulig å få med seg ut og være aktiv. Hun skulle bare sitte inne, kjederøyke og enten glo på tv eller ha deppemusikk på repeat. Så jeg begynte å gjøre ting for meg selv. Det tok ikke lang tid før hun anklaget meg for alt mulig og flyttet ut i brask og bram!

Så ærlig talt ts. Bli voksen! Oppførselen din er verre enn et barns!

Anonymkode: 5ab16...f07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...