AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Jeg trenger hjelp. Samboer sovnet i stolen i natt med et vinglass, og stolen ble full av vin. T-skjorten hans er det bare å kaste, for den er full av vin og var hvit. Stolen er brun, trekkene kan taes av så jeg har kastet de på vask i maskinen. Vinen kom selvfølgelig gjennom trekket på stolen, og sitteputa og en tilhørende stolpute har vinflekker på seg. Flekkene er ok, det skal være trekk over dem uansett. Men jeg takler ikke lukta av vin, og disse lukter veldig sterkt. Hvordan skal jeg få vekk lukta fra putene som ikke kan vaskes i maskin? Flekkene er blitt tørr Anonymkode: 1def3...f7f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Hvorfor vasker han ikke opp eget søl? Og hvorfor ble ikke dette gjort i natt? Selv t-skjorten hadde blitt helt ren igjen om den ble lagt i bløt med en gang. Og vinen i stolen kunne man trukket ut med salt eller potetmel. Anonymkode: 3cbf3...630 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Han var veldig full. Da jeg sto opp sto han på badet og skjønte ikke hva han hadde sølt på skjorta si. Jeg sendte han i dusjen og etter det bare la han seg TS Anonymkode: 1def3...f7f
tøydokka Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Vinlukten forsvinner etter en stund. Bare gi det noen uker, så vil du ikke kunne merke det. Kanskje du kan sette stolen bort en stund i mellomtiden? 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, tøydokka skrev: Vinlukten forsvinner etter en stund. Bare gi det noen uker, så vil du ikke kunne merke det. Kanskje du kan sette stolen bort en stund i mellomtiden? Jeg blir fryktelig kvalm av vinlukt, drikker ikke vin selv. Stolen brukes daglig, det er en av to stoler som er omtrent de eneste møblene vi har. Har ingen andre rom å sette den i, da den er ganske stor og vi har en liten leilighet TS Anonymkode: 1def3...f7f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 La han finne ut av det selv. Hans oppgave å fikse det. Klarer han ikke rengjøre får han kjøpe nytt. Enkelt og greit Anonymkode: 7899c...d07 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Dere får leie en rensemaskin til møbler så kanskje lukta forsvinner?? Anonymkode: 2bdab...7be 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dere får leie en rensemaskin til møbler så kanskje lukta forsvinner?? Anonymkode: 2bdab...7be Rensemaskin? Er det dyrt? Vi har dårlig råd Anonymkode: 1def3...f7f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Sjekk ut urine off og piss off. Det er midler mot dyreurin, men de er veldig gode på å ta andre lukter også. Anonymkode: da251...fb7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: La han finne ut av det selv. Hans oppgave å fikse det. Klarer han ikke rengjøre får han kjøpe nytt. Enkelt og greit Anonymkode: 7899c...d07 Han kommer ikke til å fikse det, og han kommer ikke til å kjøpe nytt. TS Anonymkode: 1def3...f7f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Sjekk ut urine off og piss off. Det er midler mot dyreurin, men de er veldig gode på å ta andre lukter også. Anonymkode: da251...fb7 Er det mye kjemikalier i det? Anonymkode: 1def3...f7f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 Eddik er effektiv luktfjerner, men jeg vet ikke helt hvordan man skulle gjort det med en stol. Anonymkode: eb64c...d5c
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 (endret) https://www.plusstid.no/hus-og-hjem/vasketips/slik-kan-du-fjerne-flekker-fra-sofa-og-andre-moebler/ Hjelper kanskje ikke så mye mot lukt, men vil tro at lukten forsvinner lenge før flekken. Endret 1. mai 2018 av Dævendøtte
FrodeF Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rensemaskin? Er det dyrt? Vi har dårlig råd Anonymkode: 1def3...f7f Har du ikke Google? 🙄😏😒Koster ikke mer enn de vinflaskene han tydeligvis har råd til å drikke 2
Snøperle Skrevet 1. mai 2018 #15 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Eddik er effektiv luktfjerner, men jeg vet ikke helt hvordan man skulle gjort det med en stol. Anonymkode: eb64c...d5c Hell det på en sprayflaske og sprut på.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #16 Skrevet 1. mai 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kommer ikke til å fikse det, og han kommer ikke til å kjøpe nytt. TS Anonymkode: 1def3...f7f Virkelig?? Hvorfor er du sammen med han? Kjæresten min kunne bare prøvd seg med å søle til møbler og ikke fikse, det hadde blitt bråk. Anonymkode: 7899c...d07
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 Takk for svar alle sammen. Jeg blandet sammen munnskyllevann som inneholder hydrogenperoxide sammen med vaskemiddel med blekemiddel. Jeg tror det får vekk lukten hvert fall, og det er viktigst. Anonymkode: 1def3...f7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå