AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Ja. Jeg er lei av å måtte vise respekt for menn bare fordi de er menn. Anonymkode: b3b39...4b7 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Viser du de mer respekt enn dine kvinnelige kollegaer? Anonymkode: 2e2db...287
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Hvilket århundre lever du i? Normal folkeskikk er jo bare bra, du trenger ikke å respektere folk.? Anonymkode: dc2dc...32b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Jeg vet ikke hvordan det er på din jobb, men på min jobb viser jeg respekt for alle. Uavhengig av kjønn og religion. Og alle på jobb viser respekt for meg. Uavhengig av kjønn og religion Anonymkode: d1f58...82a 15
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Viser du de mer respekt enn dine kvinnelige kollegaer? Anonymkode: 2e2db...287 Jeg er nødt til det. De behandler meg som om jeg er ei lita jente. Ingen norske, svenske eller danske menn oppfører seg slik muslimske menn gjør. De liker ikke å ta beskjeder fra en kvinne, det må være en mann. Osv osv. Anonymkode: b3b39...4b7 11
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Hva har det med muslimske menn å gjøre at i norge lever vi desverre i et partriarki? Anonymkode: 1f759...028 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 11 hours ago, AnonymBruker said: Hvilket århundre lever du i? Normal folkeskikk er jo bare bra, du trenger ikke å respektere folk.? Anonymkode: dc2dc...32b Dette handler ikke om normal respekt slik jeg opplever det hos skandinave flest. Dette handler om at mannen er et opphøyd vesen, vi kvinner kan tråkkes på. Muslimske menn er kreft i arbeidslivet. Anonymkode: b3b39...4b7 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Just now, AnonymBruker said: Hva har det med muslimske menn å gjøre at i norge lever vi desverre i et partriarki? Anonymkode: 1f759...028 Jeg opplever ikke dette fra andre skandinaviske menn, kun muslimer. Jeg jobber dessverre med mange som ikke er født i Norge. Anonymkode: b3b39...4b7 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Jeg har også jobbet med muslimske menn. Jeg merket ikke noe dårlig respekt? Jeg ble ihvertfall ikke plaget. De kunne være mer høylytt , og ikke "pynte" så på beskjedene, men jeg hadde det aldri ubehagelig. Jeg kunne selv vise at jeg ble irritert, og mer til de fordi deres gebrokne norsk kunne bli irriterende å høre på når jeg hadde en dårlig dag. De skandinaviske ga beskjeder på veldig rolige måter. Jeg har også vært vitne til det omvendte. Der en øst- europeisk kvinne var veldig aggressiv mot en muslimsk mann, og ble nesten fysisk. Han måtte gå til ledelsen med det. Eller kanskje han var en muslimsk pinglete mann da? Anonymkode: 69b89...3ad 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Om de var kristne da? Hehe neida. Du får bytte jobb da. Eller gå til ledelsen om du mener de behandler deg dårlig. Anonymkode: e440f...c13 1
Gjest making.a.mess Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 Hvorfor viser du de mer respekt?? Fordi de forventer det av deg? Drit i det og vær deg selv
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 Har samme problemet med afrikanske menn. Jeg må få en mann til å fortelle dem det samme jeg allerede har prøvd å fortelle dem, for de hører ikke på meg 😵 Anonymkode: a487f...843 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 Jeg har også opplevd at det er vanskelig å gi beskjeder og oppgaver til muslimske menn, som kvinne. De driter i det. Og ledelsen er feige og tør ikke å ta tak i det. Anonymkode: 17733...15a 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 Har jobbet med et par muslimske menn, og de hadde problemer med å ta imot beskjeder fra meg som kvinne. Hvis f.eks lederen hadde fortalt meg hva som skulle skje/hvordan hun ville ha det. Så startet muslimsk mann en time senere, og jeg da videreformidlet beskjeder, fortalte hva som var gjort og foreslo hvordan dele oppgaver mellom oss. De surnet helt, jeg hadde visst ikke noe med å fortelle dem hva de skulle gjøre... De smisket innimellom veldig med meg som hvit kvinne, prøvde å stryke på meg osv. De fikk kontant beskjed om å ikke ta på meg. Så gikk de til de andre gutta og snakket dritt om meg når de trodde jeg ikke hørte, i temaet "alle hvite jenter er løse". De hadde generelt en holdning om at jenter var mindre intelligente vesener. Som kræsjet litt for dem når jenter på jobb ikke ble holdt nede som laverestående vesen. Ja, jeg er skeptisk til muslimsk kultur. Religion må de bare velge selv, men skal de bo i Norge må de skrelle av mye uheldig kultur. Anonymkode: be8c6...d5a 10
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #15 Skrevet 1. mai 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handler ikke om normal respekt slik jeg opplever det hos skandinave flest. Dette handler om at mannen er et opphøyd vesen, vi kvinner kan tråkkes på. Muslimske menn er kreft i arbeidslivet. Anonymkode: b3b39...4b7 Jeg har også jobbet med mange muslimske menn og har aldri opplevd dette. Uansett kan du ikke komme her og sutre om du er for svak til å fortelle folk som behandler deg dårlig hvor skapet står. Anonymkode: bfe3f...b4b 5
heipådegsann Skrevet 1. mai 2018 #16 Skrevet 1. mai 2018 (endret) 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette handler ikke om normal respekt slik jeg opplever det hos skandinave flest. Dette handler om at mannen er et opphøyd vesen, vi kvinner kan tråkkes på. Muslimske menn er kreft i arbeidslivet. Anonymkode: b3b39...4b7 Jeg har en del muslimske menn i omgangskretsen min, men har heldigvis ikke opplevd det der. Men ikke finn deg i å bli behandlet dårlig. Stå opp for deg selv, vær skarp mot dem og gå til sjefen hvis det må til. Ikke la noen behandle deg dårligere bare fordi du er kvinne. Du fortjener akkurat like mye respekt som en mann. Vis dem at du er sterk og ikke finner deg i sånt tull. Bøller i arbeidslivet er noe herk. Endret 1. mai 2018 av heipådegsann 1
Mousj Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 (endret) Merkelig. Jeg har jobbet med muslimske menn i flere ulike settinger, har aldri opplevd det du skriver. Tvert i mot. Men det ligger litt i mellom linjene her at det kanskje er deg som type som har utfordringer. Og da kan jo arbeidsklima påvirkes av det.Edit: men det kan godt hende at du jobber med noen som har dårllig personlighet. Det kan man ha uansett religion. En kødd er en kødd. Endret 1. mai 2018 av Mousj 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #18 Skrevet 1. mai 2018 Jeg har jobbet med flere muslimske menn og alle har vært helt forferdelige å jobbe med. De fulgte etter meg overalt og virket helt ustabile. Kunne ikke ta imot beskjeder fra kvinner heller. Virker som muslimske menn har en veldig " behagelig " hjemmesituasjon der de egentlig kan gjøre det de vil mens konen fungerer som en slags slave med matlaging og passer unger. Og fremdeles klaget mennene på konene. Anonymkode: 7d2f7...e77 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #19 Skrevet 1. mai 2018 Okay? Finn deg en ny jobb kanskje. Ikke ALLE er sånn fordi du opplever at de er sånn på din arbeidsplass. Anonymkode: d6a89...d81 1
applestories Skrevet 1. mai 2018 #20 Skrevet 1. mai 2018 Jeg jobber med flere muslimske og afrikanske menn og har aldri opplevd annet enn å få respekt. De tar ordrer og beskjeder på samme måte som alle andre. At ting er vanskelig for enkelte å forstå går mer på språk og at de ikke er vant til norsk arbeidsliv. Forklarer man saker og ting går det stort sett bra 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå