Gjest gotthard Skrevet 23. februar 2005 #1 Skrevet 23. februar 2005 har 2 katter på snart et år og fikk i dag en hund (9mnd). hunden villeke men katene vil frese,hvordan løse dette? tenkte jeg sku slippe de løs så fikk de ta hverandre og se hvem som blir sjef????? de må jo bli kjent uanseth en gang så hvorfor drøye?
Gjest miau Skrevet 23. februar 2005 #2 Skrevet 23. februar 2005 Jeg ville prøvd å la de hilse på hverandre, holdt hunden fast. Det er hvertfall det vi har gjort her i "dyrehagen". Hvis pusen synes hunden er for nærgående sier den nok ifra, og da lærer den etterhvert... Jeg fikk en omplasseringshund på et år som aldri hadde sett pusekatter før. Den var fasinert av pusene og brukte store deler av dagen på å jage og se på dem. Ble den for nærgående fikk den seg en rapp på snuta. Pusene flyttet seg opp i høyden, jeg lagde trygge steder til dem. Etter tre måneder fant den ene vrange katten og den vrange omplasserte hunden ut at det var fryktelig godt å koooOOOOoooseee! Nå er de gode venner Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #3 Skrevet 23. februar 2005 Som regel løser dette seg av seg selv. Katten vil klare seg, verre med hunden om katten får tak i den. Hunden lærer seg etterhvert å passe seg.
Gjest Anonymous Skrevet 23. februar 2005 #4 Skrevet 23. februar 2005 Er det noen som driver med dette i drammensområdet? dyrevern av noe slag? noen som vet? har noen fått derifra?
Gjest Ninakanin Skrevet 24. februar 2005 #5 Skrevet 24. februar 2005 Ikke slipp dem løs, kjenner hunder som er blinde på ett øye eller har skadet syn på grunn av skarpt møte med katt. En hund har forskjellig språk enn en katt, og når katten signaliserer stay the hell away, tror valpen at den får bruke valpegreencardet sitt og kommer hoppende bort. Pass på, iallefall.
Gjest Bhsiltsk Skrevet 24. februar 2005 #6 Skrevet 24. februar 2005 Ikke slipp dem løs, kjenner hunder som er blinde på ett øye eller har skadet syn på grunn av skarpt møte med katt. En hund har forskjellig språk enn en katt, og når katten signaliserer stay the hell away, tror valpen at den får bruke valpegreencardet sitt og kommer hoppende bort. Pass på, iallefall. Jepp. Broren min sin hund er enøyd pga katten. Kattekrekene sikter jo etter øynene på hunden, ser det ut som Hunden min lukker bare øynene, han, hvis en av kattene han kjenner finner på å prøve seg. En gang stod det en klo igjen på toppen av skallen hans. Lag noe til kattene så de kan observere det store dyret litt på avstand mens de blir trygge på ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå