AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Man vet at veggdyr sprer seg via klær og møbler, men om naboen har fått veggdyr, er det utrygt for meg å ha vinduet som er bare en meter unna hans, åpent da? De har sprøytet der inne men de har gjort det hele tre ganger de siste månedene fikk jeg vite i dag, så veggdyrene går ikke vekk og leter nok etter en tryggere og usprøytet leilighet. Grøss!!!! Har jeg noen rettigheter for nedsatt husleie eller lignende evn? (kommunal blokk) Anonymkode: 35d17...28d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Opp. (jeg tør ikke å google for da dukker bildene opp, og da begynner jeg bare å klø) Anonymkode: 35d17...28d
moho Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 Njei. Jeg vil uansett anbefale deg å ta kontakt med et skadedyrfirma som legger ut feller hos deg for å sjekke. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 De sprer seg vel helst via sprekker i veggene, kryper under lister og inn i veggen. Det er jo sjeldent 100 % tett inn til rommet ved siden av. Anonymkode: 6acfd...840 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, Macaroni skrev: Njei. Jeg vil uansett anbefale deg å ta kontakt med et skadedyrfirma som legger ut feller hos deg for å sjekke. Prøvd å ringe for å spørre om spredning men det er helligdag i dag Ang feller så koster vel det masse penger? Skal nabo dekke dette hos meg? Anonymkode: 35d17...28d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: De sprer seg vel helst via sprekker i veggene, kryper under lister og inn i veggen. Det er jo sjeldent 100 % tett inn til rommet ved siden av. Anonymkode: 6acfd...840 Grøss!!! Det er naboen over meg, betongtak i mellom som jeg oppfatter tett men får nesten ikke puste inne pga dårlig luft nå for er redd for å åpne vinduene! Anonymkode: 35d17...28d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøvd å ringe for å spørre om spredning men det er helligdag i dag Ang feller så koster vel det masse penger? Skal nabo dekke dette hos meg? Anonymkode: 35d17...28d Sjekk innboforsikringsvilkårene. Mulig de dekker det. Veggedyr er et helvete å bli kvitt, og veldig dyrt. Anonymkode: dbd74...b7e
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Det er noe svineri! Men dessverre vil dette bli mer og mer vanlig i årene som kommer. Og ikke bare veggdyr. Alskens småkryp som folk tar med seg hjem fra ferie. Biller og svinerier. I Norge får i angst av å se et lite dyr, i sørover i Europa er de mer vant med dette, og har lært seg å leve med dem. Det må vi nok bare ta innover oss også i Norge fremover. Det er umulig å stanse. De kommer hjem i kofferten fra syden, og via pappemballasje fra møbelforretninger og vanlige postpakker. Umulig å stoppe. Anonymkode: f14fb...959 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: får nesten ikke puste inne pga dårlig luft nå for er redd for å åpne vinduene Du må jo lufte ut jevnlig. Anonymkode: 68e45...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må jo lufte ut jevnlig. Anonymkode: 68e45...9c4 Men da kan de vel krype fra deres vindu til mitt? Anonymkode: 35d17...28d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 2 hours ago, Macaroni said: Njei. Jeg vil uansett anbefale deg å ta kontakt med et skadedyrfirma som legger ut feller hos deg for å sjekke. Husk at det er huseiere ansvar om det er behov for sanering Anonymkode: dd08a...a86
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Man vet at veggdyr sprer seg via klær og møbler, men om naboen har fått veggdyr, er det utrygt for meg å ha vinduet som er bare en meter unna hans, åpent da? De har sprøytet der inne men de har gjort det hele tre ganger de siste månedene fikk jeg vite i dag, så veggdyrene går ikke vekk og leter nok etter en tryggere og usprøytet leilighet. Grøss!!!! Har jeg noen rettigheter for nedsatt husleie eller lignende evn? (kommunal blokk) Anonymkode: 35d17...28d Spørsmålet bør du stille til noen med vett og god forstand på veggdyrenes leven og laden. De som har sprøytet må kunne svare deg. Jeg ville avventet å åpne vinduet inntil du har fått et sikkert svar for eksperter. Skadedyr er noe dritt å få i hus. Anonymkode: 6298a...990 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Spørsmålet bør du stille til noen med vett og god forstand på veggdyrenes leven og laden. De som har sprøytet må kunne svare deg. Jeg ville avventet å åpne vinduet inntil du har fått et sikkert svar for eksperter. Skadedyr er noe dritt å få i hus. Anonymkode: 6298a...990 Jeg fikk ikke sove i natt pga dårlig luft her inne, og har vondt i hodet i dag. Er forferdelig å ikke kunne lufte, og siden det er rød dag i dag får jeg heller ikke tak på noen eksperter pr telefon. Anonymkode: 35d17...28d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg fikk ikke sove i natt pga dårlig luft her inne, og har vondt i hodet i dag. Er forferdelig å ikke kunne lufte, og siden det er rød dag i dag får jeg heller ikke tak på noen eksperter pr telefon. Anonymkode: 35d17...28d Har du ingen vinduer som du kan lufte med, som ikke befinner seg veldig nært naboen? Sett opp 2 vinduer og sørg for god gjennomlufting i 5-10 minutter minimum 1 gang pr dag. Anonymkode: 68e45...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #15 Skrevet 1. mai 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men da kan de vel krype fra deres vindu til mitt? Anonymkode: 35d17...28d Du bruker vel ikke utgangsdøren din heller da eller? Ettersom du tenker slik? Anonymkode: 68e45...9c4 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #16 Skrevet 1. mai 2018 Uten jevnlig lufting vil du også kunne få muggproblemer ganske raskt i huset ditt Anonymkode: 68e45...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #17 Skrevet 1. mai 2018 Hva med ventiler? Står de åpne? Hvis ikke, får du garantert muggproblemer. Anonymkode: 68e45...9c4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #18 Skrevet 1. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ingen vinduer som du kan lufte med, som ikke befinner seg veldig nært naboen? Sett opp 2 vinduer og sørg for god gjennomlufting i 5-10 minutter minimum 1 gang pr dag. Anonymkode: 68e45...9c4 Nei, bor i blokk og har kun vinduer på ene veggen, samme side som naboen over med veggdyr ! Anonymkode: 35d17...28d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #19 Skrevet 1. mai 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bruker vel ikke utgangsdøren din heller da eller? Ettersom du tenker slik? Anonymkode: 68e45...9c4 Faktisk så bruker jeg den minimalt , men det er lengre vei for dyrene å krype gjennom hele oppgangen der oppe, ned trappene en etasje, og bort hele oppgangen min og inn hos meg, enn det det er de to meterne fra vindu til vindu Anonymkode: 35d17...28d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #20 Skrevet 1. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, bor i blokk og har kun vinduer på ene veggen, samme side som naboen over med veggdyr ! Anonymkode: 35d17...28d Hva om du monterer finmasket myggnetting eller annet tøystoff over vinduet som festes med tape rundt hele vinduskarmen, slik at du kan lufte trygt? Anonymkode: 68e45...9c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå