AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #1 Skrevet 1. mai 2018 Har en stefar som er den mest gjerrige personen jeg vet om. I alle år har han aldri delt en eneste ting! Husker da jeg og søsteren min var yngre og vi var på besøk hos mamma. Spurte om det var middag/hva det var til middag. Fikk alltid svar fra han at idag var det ikke middag, ta dere noen brødskiver. Men da vi hadde lagt oss hørte vi og luktet at han laget varmmat. Da min stefar fikk et barn med moren min ble det sånn at stefaren min kunne lage middag bare til de to, eventuelt også moren min. I jula fikk jeg noe godteri i gave og delte med blant annet stefaren min. Litt senere på kvelden setter han på to store skåler med potetgull og har begge to på fanget, uten å spørre om jeg vil ha. Så gjerrig er han. Så jeg vet jo at dette mennesket er en veldig gjerrig person. Men allikevel blir jeg fortsatt overrasket og sjokkert over oppførselen. Som da vi var på besøk i forrige uke. Han stod og lagde middag og jeg var på toalettet. Da jeg kommer ut igjen ser jeg at han, moren min, søsteren min og samboeren min sitter og spiser middag. Ser på komfyren at det ikke er noe mat igjen. Greia var det at jeg hadde spist en brødskive for et par timer siden og da mente stefaren min at jeg hadde spist og ikke ville ha middag. Men han hadde ikke spurt om jeg skulle ha mat. Jeg reagerte på det og stefaren min startet et realt helvete og nærmest løp etter meg gjennom hele huset mens han skrek om at jeg var så jævla hårsår og at jeg tok ting så personlig osv. Jeg la bare fram min side av saken og sa jeg følte meg urettferdig behandlet. Jeg hadde nok ikke reagert som dette om det var første gangen, men dette mennesket er virkelig smålig og har vært det i 20 år. Han vet hvordan jeg er og burde virkelig ha skjønt etter 20 år at jeg ville reagere på det. Det ble en ganske stygg krangel over hele greia. Skjønner ikke hvorfor da jeg bare ville fortelle at jeg syns det var dårlig. Han la fram at han antok at jeg ikke var sulten. Jeg sa «Ok», men så ikke poenget med å dra det lenger, men han kjefta og smalt i sikkert 5 minutter og dro opp masse urelavante ting. Samboeren min sa han hadde vært flau om han var han fordi han mener det er en selvfølge at alle skal bli tilbudt mat. Jeg føler ikke selv at jeg overreagere, jeg sa bare at jeg syns det var dårlig. Men stefaren min begynte å skrike og hele greia ble blåst opp. Mannen må jo ha store problemer. Anonymkode: e82f1...3ab
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Egentlig så mistenker jeg dette manipulerende mennesket for å lage store krangler sånn at jeg ikke skal komme på besøk til mamma lenger. Han er kontrollerende og vil helst ikke ha andre på besøk. Anonymkode: e82f1...3ab
Gjest Dævendøtte Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en stefar som er den mest gjerrige personen jeg vet om. I alle år har han aldri delt en eneste ting! Husker da jeg og søsteren min var yngre og vi var på besøk hos mamma. Spurte om det var middag/hva det var til middag. Fikk alltid svar fra han at idag var det ikke middag, ta dere noen brødskiver. Men da vi hadde lagt oss hørte vi og luktet at han laget varmmat. Da min stefar fikk et barn med moren min ble det sånn at stefaren min kunne lage middag bare til de to, eventuelt også moren min. I jula fikk jeg noe godteri i gave og delte med blant annet stefaren min. Litt senere på kvelden setter han på to store skåler med potetgull og har begge to på fanget, uten å spørre om jeg vil ha. Så gjerrig er han. Så jeg vet jo at dette mennesket er en veldig gjerrig person. Men allikevel blir jeg fortsatt overrasket og sjokkert over oppførselen. Som da vi var på besøk i forrige uke. Han stod og lagde middag og jeg var på toalettet. Da jeg kommer ut igjen ser jeg at han, moren min, søsteren min og samboeren min sitter og spiser middag. Ser på komfyren at det ikke er noe mat igjen. Greia var det at jeg hadde spist en brødskive for et par timer siden og da mente stefaren min at jeg hadde spist og ikke ville ha middag. Men han hadde ikke spurt om jeg skulle ha mat. Jeg reagerte på det og stefaren min startet et realt helvete og nærmest løp etter meg gjennom hele huset mens han skrek om at jeg var så jævla hårsår og at jeg tok ting så personlig osv. Jeg la bare fram min side av saken og sa jeg følte meg urettferdig behandlet. Jeg hadde nok ikke reagert som dette om det var første gangen, men dette mennesket er virkelig smålig og har vært det i 20 år. Han vet hvordan jeg er og burde virkelig ha skjønt etter 20 år at jeg ville reagere på det. Det ble en ganske stygg krangel over hele greia. Skjønner ikke hvorfor da jeg bare ville fortelle at jeg syns det var dårlig. Han la fram at han antok at jeg ikke var sulten. Jeg sa «Ok», men så ikke poenget med å dra det lenger, men han kjefta og smalt i sikkert 5 minutter og dro opp masse urelavante ting. Samboeren min sa han hadde vært flau om han var han fordi han mener det er en selvfølge at alle skal bli tilbudt mat. Jeg føler ikke selv at jeg overreagere, jeg sa bare at jeg syns det var dårlig. Men stefaren min begynte å skrike og hele greia ble blåst opp. Mannen må jo ha store problemer. Anonymkode: e82f1...3ab Hva sier mammaen din oppi alt dette? Og hvorfor gidder du å besøke stefaren din? Er ikke stefaren din som har ansvaret for deg, er faktisk din mor? Hadde en person behandlet min unge på denne måten, hadde jeg selvsagt stått opp for ungen min. Noe din mor tydeligvis ikke har gjort.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Hvordan behandler han moren din? Hvorfor sier ikke hun noe? Jeg ville tatt en prat med kun mor, og hørt hvorfor det er sånn Anonymkode: fedc3...bd7 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #6 Skrevet 1. mai 2018 Pleier de å komme på besøk til deg og samboeren din? Da gjør du det samme tilbake, lager middag kun til, deg, samboer og mor Anonymkode: fedc3...bd7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Han høres forferdelig ut. Når du er voksen trenger du ikke møte han eller dra til deres hjem lenger. Møt heller moren din på café eller andre plasser. Det er synd at moren din er så underkuet, men hun må jo selv gjøre noe for å få en forandring. Kanskje du kan råde henne til å gå i terapi/rådgivning. Anonymkode: 5a713...cea
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 Han høres ut som en drittsekk, og jeg synes synd på moren din og halvsøsteren din som må leve sammen med dette mennesket. Sa virkelig moren din ikke noe da han skrek til deg? Syns hun det er ok at han behandler deg på den måten? Det høres ikke bra ut Anonymkode: d4a69...6f2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Helt ærlig så virker dette langt forbi gjerrighet. Over på ondskap og f...skap. Det virker som han rett og slett er ute etter å lage livet surt for dere. Og jeg lurer veldig på hvordan moren din egentlig har det. Anonymkode: 51c03...3f4 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #10 Skrevet 1. mai 2018 Moren min er faktisk veldig sjefete og bestemmer det meste, men stefaren min er den som manipulerer i det stille og lager livet surt for hun om han ikke får det som han vil. Nei hun sa ingenting når dette foregikk. Hun er også gjerrig, men ikke på langt nær så gjerrig som stefaren min. Har alltid vært diskusjoner når vi er der på besøk angående mat. De kan invitere til grillmiddag, men be oss ta med egen mat å grille liksom. Enda jeg ofte har dems barn her på besøk og da liker jeg å lage litt mer «fancy» mat enn vi pleier å spise i hverdagen, for å gjøre det hyggelig. Moren min er aldri ute av huset pga sykdom så er ikke aktuelt å møte hun andre steder enn hjemme hos dem dessverre. Anonymkode: e82f1...3ab
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #11 Skrevet 1. mai 2018 Tror ikke mamma ser på dette som noe problem, og tror egentlig hun er mye enig med stefaren min. Greia er jo det at jeg tror dette helvete ble startet fordi han visste jeg ville reagere på det og at jeg nå ikke vil komme på besøk på en stund pga dette.. han er nemlig også verdens største kontrollfreak og tåler ikke at vi for eksempel ikke fjerner et glass fra bordet med EN gang før det svartner for han.. derfor ønsker han ingen i huset fordi alt er «rot» ifølge han. Dette er nok ikke noe mamma vil tro noe på da, at dette ble gjort for å holde meg unna, men jeg tror det. Anonymkode: e82f1...3ab
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #12 Skrevet 1. mai 2018 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en stefar som er den mest gjerrige personen jeg vet om. I alle år har han aldri delt en eneste ting! Husker da jeg og søsteren min var yngre og vi var på besøk hos mamma. Spurte om det var middag/hva det var til middag. Fikk alltid svar fra han at idag var det ikke middag, ta dere noen brødskiver. Men da vi hadde lagt oss hørte vi og luktet at han laget varmmat. Da min stefar fikk et barn med moren min ble det sånn at stefaren min kunne lage middag bare til de to, eventuelt også moren min. I jula fikk jeg noe godteri i gave og delte med blant annet stefaren min. Litt senere på kvelden setter han på to store skåler med potetgull og har begge to på fanget, uten å spørre om jeg vil ha. Så gjerrig er han. Så jeg vet jo at dette mennesket er en veldig gjerrig person. Men allikevel blir jeg fortsatt overrasket og sjokkert over oppførselen. Som da vi var på besøk i forrige uke. Han stod og lagde middag og jeg var på toalettet. Da jeg kommer ut igjen ser jeg at han, moren min, søsteren min og samboeren min sitter og spiser middag. Ser på komfyren at det ikke er noe mat igjen. Greia var det at jeg hadde spist en brødskive for et par timer siden og da mente stefaren min at jeg hadde spist og ikke ville ha middag. Men han hadde ikke spurt om jeg skulle ha mat. Jeg reagerte på det og stefaren min startet et realt helvete og nærmest løp etter meg gjennom hele huset mens han skrek om at jeg var så jævla hårsår og at jeg tok ting så personlig osv. Jeg la bare fram min side av saken og sa jeg følte meg urettferdig behandlet. Jeg hadde nok ikke reagert som dette om det var første gangen, men dette mennesket er virkelig smålig og har vært det i 20 år. Han vet hvordan jeg er og burde virkelig ha skjønt etter 20 år at jeg ville reagere på det. Det ble en ganske stygg krangel over hele greia. Skjønner ikke hvorfor da jeg bare ville fortelle at jeg syns det var dårlig. Han la fram at han antok at jeg ikke var sulten. Jeg sa «Ok», men så ikke poenget med å dra det lenger, men han kjefta og smalt i sikkert 5 minutter og dro opp masse urelavante ting. Samboeren min sa han hadde vært flau om han var han fordi han mener det er en selvfølge at alle skal bli tilbudt mat. Jeg føler ikke selv at jeg overreagere, jeg sa bare at jeg syns det var dårlig. Men stefaren min begynte å skrike og hele greia ble blåst opp. Mannen må jo ha store problemer. Anonymkode: e82f1...3ab personlig hadde jeg ordnet flyttemelding på dagen, og ikke sett noe tilbake. Det er ikke kjærlighet, og det er ikke sånn det skal være. Jeg hadde aldri i livet tolerert at det mennesket skulle få treffe meg. Dette er en så alvorlig sak at jeg ville lagd nyhet innslag om dette. For sånne mennesker finnes skjult bak i de tusen hjem slik du beskriver. Hvis du vet om et annet sted å flytte så flytt. Jeg hadde aldri orket tanken om det mennesket har kommet i mitt hus. Anonymkode: 994fe...bba
Muskath Skrevet 1. mai 2018 #13 Skrevet 1. mai 2018 Enten kutter du dem ut fra livet ditt og lar være å dra dit på besøk mer, eller så tar du med deg mat /servering hvis du drar dit. Ikke dra i middagstid, dra kun for kaffebesøk og ta med deg både kaffe på termos og kake eller annet til. Aldri la stefaren din få gleden av å snyte deg for et måltid igjen. Så hvis du vil holde kontakten med din mor, bare lat som han er luft, vær på forholdsvis korte besøk og ikke la deg manipulere av ham. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #14 Skrevet 1. mai 2018 Det virker som om det kun er jeg som ser hva slags person dette er.. andre ville nok kanskje kalt meg paranoid pga det jeg tror han driver med, derfor er jeg forsiktig med å nevne det for «rett fram». Men dere mener altså at den hendelsen der alle bortsett fra meg ikke fikk mat ikke var Ok? For jeg følte ikke at det var Ok selvom stefaren min gjentok at jeg hadde spist brød tidligere på dagen og kalte meg ekstremt hårsår osv. Mamma mente heller ikke at det var noen big deal, hun sa jeg bare kunne ta meg noen brødskiver eller noe Anonymkode: e82f1...3ab
nirvania Skrevet 2. mai 2018 #15 Skrevet 2. mai 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Det virker som om det kun er jeg som ser hva slags person dette er.. andre ville nok kanskje kalt meg paranoid pga det jeg tror han driver med, derfor er jeg forsiktig med å nevne det for «rett fram». Men dere mener altså at den hendelsen der alle bortsett fra meg ikke fikk mat ikke var Ok? For jeg følte ikke at det var Ok selvom stefaren min gjentok at jeg hadde spist brød tidligere på dagen og kalte meg ekstremt hårsår osv. Mamma mente heller ikke at det var noen big deal, hun sa jeg bare kunne ta meg noen brødskiver eller noe Anonymkode: e82f1...3ab Seriøst, han er en tyrann. Slik du har skrevet virker han for meg som en narsissist med store psykiske problemer og som attpåtil er manipulerende. Hvis de har barn under 18 i hus ville jeg kontaktet barnevernet anonymt, for dette er virkelig IKKE normalt. Han minner meg on stefaren (nå x-stefar heldigvis) til ei venninne. Han var akkurat sånn, og der kunne man ikke dusje engang uten å få spørre om lov. Og fikk hun lov fikk hun bare dusje i 5 min. Anmeld han til bv, moren din er nok såpass manipulert av han at hun er blitt blind. 1
Lumê Skrevet 2. mai 2018 #16 Skrevet 2. mai 2018 18 minutter siden, ungfrøken91 skrev: Seriøst, han er en tyrann. Slik du har skrevet virker han for meg som en narsissist med store psykiske problemer og som attpåtil er manipulerende. Hvis de har barn under 18 i hus ville jeg kontaktet barnevernet anonymt, for dette er virkelig IKKE normalt. Han minner meg on stefaren (nå x-stefar heldigvis) til ei venninne. Han var akkurat sånn, og der kunne man ikke dusje engang uten å få spørre om lov. Og fikk hun lov fikk hun bare dusje i 5 min. Anmeld han til bv, moren din er nok såpass manipulert av han at hun er blitt blind. Dette! Stefaren din er ikke gjerrig, han er en tyrann og en psykopat, og jeg hadde kuttet han ut av livet mitt. Samme med din mor. En mor som godtar slik oppførsel mot sitt barn er ingen mor. Om du har levd sånn i barne og ungdomsår med en slik «mann» uten at din mor har satt ned foten, så er det vanskjøttelse og barnemishandling.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2018 #17 Skrevet 2. mai 2018 Jeg hadde kuttet dem ut begge to faktisk. Moren din er like ille som lar han holde på. Anonymkode: 4aaec...230
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå