Gå til innhold

Må fjerne deler av eggstokk og har pcos, redd for senere graviditet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal fjerne en cyste denne uken, har fått beskjed fra lege at eggstokkene mine er dårlige (fullt av masse cyster), og at jeg nok må ha hjelp i form av prøverør når jeg ønsker å få barn. Jeg har ikke tenkt så mye på det da jeg kun er 20 år, men nå tenker jeg mye på det, tenk om jeg ikke kan bli gravid? Fikk beskjed at siden jeg må fjerne deler av den ene eggstokken i tillegg vil dette også gå ut over mulighetene mine. Noen som har vært borti samme situasjon og kan fortelle meg om de fikk barn og om dere klarte å få barn uten prøverør?

Anonymkode: 270f8...7b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, har ikke erfaring selv. Men søsteren min fjernet cyste(r) på eggstokk ved kikkhullsoperasjon, og ble gravid raskt etterpå. 

Det er vondt å gå med tanker om at man kanskje ikke klarer å bli gravid, spesielt hvis dette er et stort ønske. Føler med deg.

Hadde selv vonde tanker rundt dette i årevis på grunn av fraværende menstruasjon i årevis, helt fra ungdomstiden og inn i voksen alder (ikke spiseforstyrrelse elle overtrening).

Da jeg prøvde å bli gravid i 30-årsalderen ble jeg gravid på første forsøk (på den naturlige måten)...

Prøv å ikke ta bekymringen på forskudd ( lett for meg å si, vet det...). Det et god hjelp å få dersom man eventuelt ikke klarer å bli gravid på egengånd.

En god klem til deg, og lykke til med operasjon ❤

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...