Gå til innhold

Tips til en førstegangsnaturist?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt lyst til å prøve en tur til en av fristrendende i Oslo-området for første gang i sommer. Er vel en tanke som har modnet noen år. Har ikke turt før. De siste somrene har det blitt noen nakenbad i vann i nordmarka på usjenerte plasser, men har ikke turt å legge meg til. Er liksom ikke noe gøy om det plutselig skulle komme noen.

Har lest en del om Huk og Kalvøya og mange som anbefaler disse stedene, men det er et litt stort steg for meg å bare strene inn på en slik strand. Alt er liksom helt nytt. Både stedet og situasjonen. Jeg har vært noen ganger på tekstilområdene på Langøyene før, og tenkte å kanskje svippe innom sørøst-delen der, hvor det også står at man kan være naken. Kan noen som har vært der fortelle litt om hvordan det er? Mye folk? Ligger man "oppå" hverandre, eller er det mulig å ligge litt alene der? Har lest at det stort sett er fjell og svaberg, og det passer meg egentlig bedre enn sand eller gress. Eller er det så få folk der at det blir rart å kle seg naken? Er det merket godt, så ikke alle turgåere plutselig står over deg, når du ligger der? Tenkte det kanskje var et lett omeråde å prøve seg første gang? Hvis jeg får kalde føtter, så kan jeg bare gå tilbake til tekstilområdet. Jeg er ikke den som elsker å sprade naken rundt blant folk akkurat, men har veldig lyst til å prøve å kaste alle klærne og ligge i solen med en bok, eller ta et nakenbad uten at alle ser rart på meg. Jeg trenger ikke et sted helst for meg selv altså, men en mellomting mellom det, og å ligge rundt hundrevis av andre første gang. Men ønsker ikke være den eneste som er naken der heller.

Eller finnes det muligheter for å komme i kontakt med andre som er i samme situasjon, og dra sammen til en nudiststrand første gang? Isåfall hvor finner man de? Evt en fadder-ordning? Hehe

Håper noen kan komme med noen gode tips. Det er jo en liten bøyg å skulle kle av seg alt, og ligge naken blant andre. Men gud så deilig det skal bli når det første steget er tatt. Gleder meg til det bli varmere i luften, nå som jeg liksom har bestemt meg for å prøve.

Hilsen Petter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...