Gå til innhold

Incels

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om dette har blitt tatt opp før her, men hva syntes dere om incels? 

Vet at mange syntes de er patetiske tapere og noen syntes de er skumle. Jeg tror det ligger noe bak det de føler og egentlig trenger hjelp. Selvfølgelig er noen av dem nesten psykopater men andre virker som de bare ikke vet hva de skal gjøre liksom.

Anonymkode: 91d64...0ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva det er..

Anonymkode: 490c0...cc2

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hva det er..

Menn som ikke har noen å ligge med. 

Til Trådens spørsmål:

Har vel blandede følelser. Enkelte synes jeg synd på andre synes jeg er både hatske og patetiske. 

Anonymkode: 009de...c5e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hva det er..

For et fantastisk interessant svar, takk for ditt bidrag til tråden.

Anonymkode: 43fb2...c1d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var da voldsomt så hyggelig du var i dag da.

Anonymkode: 9ec56...6a2

• Liker 7
Skrevet

Har en sånn i vennekretsen som jeg av og til spiller med. Han bruker iallefall det ordet om seg selv. Hvis den generelle "incel" har de samme holdningene som han så skjønner jeg veldig godt at de er alene. Så lenge vi snakker spill så er han grei, men det er god grunn til at jeg ikke gjør andre ting med han. Mer negativ person skal man lete lenge etter. 

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis en ikke vet hva det er så må en jo spørre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, _BuseMannen_ said:

Har en sånn i vennekretsen som jeg av og til spiller med. Han bruker iallefall det ordet om seg selv. Hvis den generelle "incel" har de samme holdningene som han så skjønner jeg veldig godt at de er alene. Så lenge vi snakker spill så er han grei, men det er god grunn til at jeg ikke gjør andre ting med han. Mer negativ person skal man lete lenge etter. 

Har noen sånne jeg også som jeg gamer med over nettet. De har ikke så ille holdninger, men de lever i en såpass alternativ verden at jeg forstår godt at de hverken får sex eller forhold. De sliter vel også med å få venner(utenom nettvenner). 

Han ene nettvennene min har f.eks mistet flere jobber fordi han ikke har evnet å oppføre seg på jobb. 

Anonymkode: d0628...a43

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er den typiske holdningen og/eller oppførselen til en "incel"?

Anonymkode: 5716f...cce

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, emilie123 skrev:

Hvis en ikke vet hva det er så må en jo spørre.

Eller du kan plukke en av de første svarene på google...

Anonymkode: 40aab...a46

• Liker 3
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er veldig forskjellige fra hverandre, men ofte kan de være veldig kvinnehatske og bare jævlig sure på damer fordi de føler at siden de fleste jenter ser rett igjennom dem så er alle kvinner like. Ser ofte at de ikke ser på jenter som annet en søppel. De er de værste av dem da, finnes jo også bare stakkarslige menn som er uheldige med utseende og er lei seg isteden for sur på kvinner.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Vet ikke helt hva som generelt menes med begrepet men i følge første google-søket dreier det seg om menn som lever i ufrivillig sølibat? 

Jeg tenker vell at de som gjør dette har det ganske kjipt og går glipp av noe veldig viktig og fint, samtidig som de ser at andre får oppleve det de går glipp av. Det er sikkert veldig usunt og ikke rart om en blir "litt skrudd", både av mangelen på nærhet, bekreftelse og av savnet. 

Så kan jeg ha en viss forståelse for bitterheten en del av disse må føle på. Slik jeg ser det må det å aldri få nærhet og kjærlighet være noe av det vondeste en kan oppleve, og jeg anser de som har det slik, uavhengig av kjønn, som noen av de i samfunnet som må ha det aller verst og er aller minst privilegerte. Når en del av disse samtidig blir fortalt at de er privilegerte grunnet kjønn, hudfarge, legning, kjønnsidentitet osv. samtidig som andre blir løftet opp og frem på bakgrunn av samme parametre skjønner jeg at en kan bli både sint og frustrert. Særlig når en gjerne omtaler denne gruppen så nedlatende, mens tilsvarende omtale av en del andre grupper ville blitt beskrevet som "problematisk". 

Endret av herzeleid
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Lilac skrev:

De er veldig forskjellige fra hverandre, men ofte kan de være veldig kvinnehatske og bare jævlig sure på damer fordi de føler at siden de fleste jenter ser rett igjennom dem så er alle kvinner like. Ser ofte at de ikke ser på jenter som annet en søppel. De er de værste av dem da, finnes jo også bare stakkarslige menn som er uheldige med utseende og er lei seg isteden for sur på kvinner.

Og her bekrefter du jo deres synspunkt... Med et slik nedlatende og hatsk syn du har på dem, og slike fordommer som du her utviser.

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og her bekrefter du jo deres synspunkt... Med et slik nedlatende og hatsk syn du har på dem, og slike fordommer som du her utviser.

Jeg har ikke nedlatende eller hatsk syn på dem, jeg har forståelse og null fordommer. Når man lever et sånt liv er det veldig forståelig at de kommer til visse konklusjoner, men det endrer ikke det faktum at flere av dem kommer med veldig grusomme uttalelser om voldtekt og groteskt syn på kvinner.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
On 5/1/2018 at 12:09 AM, AnonymBruker said:

Den typiske holdningen er at "en partner er uoppnåelig for meg". Noen typisk oppførsel tror jeg ikke man kan snakke om.

Anonymkode: 1bd1d...73a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At de er mentalt syke grunnet sin forhistorie og nåværende liv. Synes ikke noe mer eller mindre om dem enn mennesker med depresjon, borderline, bipolar osv. 

Anonymkode: 15299...ec0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Omvendt voldtekt da gitt. Snakk om tapere.

Anonymkode: f589b...4fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Njaa.. Det er synd på dem om de ikke definerer seg som incels og henger på slike nettsteder, og reagerer med å bli triste og deprimerte. Da håper jeg at de klarer å få opp selvtilitten sin og får ha et godt kjærlighetssliv til slutt.

Blir de derimot bitre og begynner å hate kvinner og drepe så kunne verden ha klart seg uten dem. Jeg får assosiasjoner til Handmaid's Tale... Det er gjerne en grunn til at ingen kvinner vil ha dem (bitre, kvinnehatende), altså at de har helt jævlige personligheter. Kvinner skygger selvsagt unna slike menn. Når det går så langt at de begår drap eller vurderer drap/hevn så er de helt klart psykopater. Incels som definerer seg som det og er bitre og kvinnehatende anser jeg som skumle tapere. Er det noen slike som leser her så jobb med deg selv og ditt kvinnesyn, for det er faktisk hos DEG feilen ligger, ikke hos "Chads" og "Stacys" og et slags hierki. Du vil forbli singel resten av ditt liv om du ikke tar grep.  https://www.dagbladet.no/kultur/de-raser-pa-nett-over-kvinner-som-ikke-ligger-med-dem-og-star-bak-tre-massakrer/69762752#_ga=2.55099499.198757401.1510346858-1392696873.1510346855

Anonymkode: 06177...3a8

Skrevet

Tja, jeg ser ikke bortifra at det finnes menn som er stygge kombinert med dårlige sosiale antenner/ manglende sjarm der de aldri finner noen. Jeg tror fenomenet er mindre utbredt i Norge grunnet janteloven og hvordan nordmenn mener at menn kan ha verdi om de har integritet og står opp for seg selv. Men alikevel, det finnes nok de menn som er stygge og som har en personlighet der de aldri opplever at kvinner synes de er attraktive

Det er selvsagt ikke greit å klandre kvinner og verden, men jeg kan forstå frustrasjonen og selvhatet man opplever når man aldri opplever at noen flørter, synes de er attraktive. I media, reklame osv så er en heit babe som kjæreste ganske viktig for at en mann skal være kul. Se på alle actionfilmer, helten har alltid en sexy babe som kjæreste eller som liker han. Menn "skal" ha sexy kvinner som kjæreste for å vise at de er attraktive. Noe av den mannlige kulturen og de mannlige rollemodellene er giftige og stygge. 

Jeg tror vi bare øker problemet om vi ikke forsøker å forstå hvordan disse mannfolkene har det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...