AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #1 Del Skrevet 30. april 2018 Jeg har latt det ligge en halv dag i badekaret med noen oppvasktabelletter i vannet. Fått ut mye fett, men det er mye igjen også. What to do? (Filteret er for stort for oppvaskmaskiner) Anonymkode: 5dd0b...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #2 Del Skrevet 30. april 2018 Jeg har ikke prøvd det på akkurat ventilatorfiltre før, men å la ting ligge i kombinasjonen oppvaskmaskinpulver, zalo og en stor porsjon natron noen timer pleier å gjøre susen på gammelt inngrodd fett. Anonymkode: c8649...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #3 Del Skrevet 30. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke prøvd det på akkurat ventilatorfiltre før, men å la ting ligge i kombinasjonen oppvaskmaskinpulver, zalo og en stor porsjon natron noen timer pleier å gjøre susen på gammelt inngrodd fett. Anonymkode: c8649...9da Ok, har Zalo for hånden, men ikke natron. Bløtlagt enda en gang sammen med oppvasktabelett nå, er det vits å slenge litt zalo oppi tror du? Anonymkode: 5dd0b...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemming Skrevet 30. april 2018 #4 Del Skrevet 30. april 2018 Kanskje salmiakk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #5 Del Skrevet 30. april 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har latt det ligge en halv dag i badekaret med noen oppvasktabelletter i vannet. Fått ut mye fett, men det er mye igjen også. What to do? (Filteret er for stort for oppvaskmaskiner) Anonymkode: 5dd0b...18c Oppvaskrmiddel skal ikke brukes på de filtrene har jeg fått beskjed om. Metallfilteret legger jeg i salmiakk i vasken eventuelt litt Sunlight oppvaskemiddel. (Svanemerket). Når det meste av fettet er kommet ut, du må gjerne bytte vann og fylle på nytt med salmiakk, så kjørrr jeg det alene i øverste kurven på oppvaskemaskinen. Anonymkode: dcc60...e00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #6 Del Skrevet 30. april 2018 Salmiakk er det absolutt mest effektive for å løse opp fett. Anonymkode: 050ed...4d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #7 Del Skrevet 30. april 2018 Har du brukt varmt nok vann? Siden du har lagt filteret i badekaret så kok opp 10-liters kjeler med vann og hell over. Oppvaskmiddel virker allr best med kokende varmt vann. Så, frem med får-i-kål eller pinnekjøtt kjelen Anonymkode: 2e4c2...fa7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #8 Del Skrevet 30. april 2018 Avfettingsmiddel til bil funket bra her. Er bare å spraye på, og la det virker noen minutter. Så er det bare å spyle det godt med dusjen til slutt. Anonymkode: 2e79a...c26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #9 Del Skrevet 30. april 2018 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oppvaskrmiddel skal ikke brukes på de filtrene har jeg fått beskjed om. Metallfilteret legger jeg i salmiakk i vasken eventuelt litt Sunlight oppvaskemiddel. (Svanemerket). Når det meste av fettet er kommet ut, du må gjerne bytte vann og fylle på nytt med salmiakk, så kjørrr jeg det alene i øverste kurven på oppvaskemaskinen. Anonymkode: dcc60...e00 Haha, det er litt for sent for å ikke bruke oppvaskmiddel. Har brukt sikkert 6 tabeletter samlet Det får bare stå sin prøve. Jeg takler ikke lukten av salmiakk og vil helst unngå det.. Det er for langt til oppvaskmaskinen dessverre. Anonymkode: 5dd0b...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #10 Del Skrevet 30. april 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du brukt varmt nok vann? Siden du har lagt filteret i badekaret så kok opp 10-liters kjeler med vann og hell over. Oppvaskmiddel virker allr best med kokende varmt vann. Så, frem med får-i-kål eller pinnekjøtt kjelen Anonymkode: 2e4c2...fa7 Har brukt kokvarmt vann ja. Jeg har liksom fått ut store mengder med fett (latt det ligge i kokvarmt vann og med en vaskemaskin tabelett i noen timer og spylt det med dusjen på kokvarmt etterpå) men jeg ser det er mye igjen og at det ikke blir skikkelig. Anonymkode: 5dd0b...18c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #11 Del Skrevet 30. april 2018 Glem det, hell over salmiakk, du sliter deg ut lenge før det der er rent, Anonymkode: a1834...03b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #12 Del Skrevet 30. april 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, har Zalo for hånden, men ikke natron. Bløtlagt enda en gang sammen med oppvasktabelett nå, er det vits å slenge litt zalo oppi tror du? Anonymkode: 5dd0b...18c Litt zalo kan ikke skade. Men kjøp en 2-3 poser med natron i morgen og hell i i tillegg, så tipper jeg du får ut det siste. Anonymkode: c8649...9da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #13 Del Skrevet 1. mai 2018 Hvis det er sånn skumgummiaktig filter er det veldig billig å kjøpe nytt som en klipper til selv. Filterholderen kommer en ofte langt med å smøre inn med oppvaskmiddel i et par omganger og gnikke og gnu litt Anonymkode: a8f73...8e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå