Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen tips før man begynner på videregående?

Anonymkode: b28fd...c62

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ikke bruk tiden på kvinneguiden

Anonymkode: cbc57...c67

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, ikke bruk tiden på kvinneguiden

Anonymkode: cbc57...c67

:)

Skrevet

Hva mener du med tips? Pass på å få god karakter i avgangsfagene i 1. klasse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær deg selv, ta vare på de vennene du får og se betydningen av å få gode karakterer. 

Anonymkode: b1e85...2e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær deg selv, ta vare på de vennene du får og se betydningen av å få gode karakterer. 

Anonymkode: b1e85...2e5

Takk:)

AnonymBruker
Skrevet

Nyt tiden. Ikke tenk på at du skal prøve å overgå deg selv på skolen, med mindre det ligger for deg. Det er ikke verdt det i lengden. 

Anonymkode: e947a...bfd

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, funginger skrev:

Hva mener du med tips? Pass på å få god karakter i avgangsfagene i 1. klasse.

Veldig viktig tips!

Jeg var ikke klar over at matte i første klasse var avgangsfag. Veldig takknemlig for at jeg fikk en god karakter det året, ellers hadde jeg ikke kommet inn på masterstudiet jeg går nå.. Så sjekk ut hvilke karakterer fra 1. året som vil stå på vitnemålet ditt, for disse teller når du søker høyere utdanning :) (om du skal gå studiespesialisering eller har bruk for disse karakterene senere) 

utover det: følg med i timene og ta gode notater du får brukt senere. Det du lærer i første året i norsk, kan komme på eksamen i siste året. Gode notater er veldig gratis hjelp når du skal øve til prøver :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Anzii skrev:

Veldig viktig tips!

Jeg var ikke klar over at matte i første klasse var avgangsfag. Veldig takknemlig for at jeg fikk en god karakter det året, ellers hadde jeg ikke kommet inn på masterstudiet jeg går nå.. Så sjekk ut hvilke karakterer fra 1. året som vil stå på vitnemålet ditt, for disse teller når du søker høyere utdanning :) (om du skal gå studiespesialisering eller har bruk for disse karakterene senere) 

utover det: følg med i timene og ta gode notater du får brukt senere. Det du lærer i første året i norsk, kan komme på eksamen i siste året. Gode notater er veldig gratis hjelp når du skal øve til prøver :) 

Tusen takk for dette gode rådet!!:)

AnonymBruker
Skrevet

Ikke få panikk hvis du går ned et par karakterer i enkelte fag. Det tar litt tid å tilpasse seg nivået/kravene, og det er helt normalt

Anonymkode: d8b6a...d0b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk alle sammen :)

Gjest Linaria
Skrevet

Enig med de over. Fokuser på avgangangsfagene. Husk at de kan ha betydning for deg resten av livet. Jeg er snart 27, og søkte nettopp på et nettkurs der karakterene fra VGS teller. 
Jeg synes også du bør finne ut hvem du er og hva du er interessert i. Ikke vær redd for å elske fremmedspråk bare fordi alle andre synes det er teit. Kos deg med fagene når du kan, for det trenger ikke bare være kjedelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...