Gå til innhold

Medlånetaker med betalingsanmerkning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe ny bolig, og alene har jeg ikke mulighet til å ta opp nok lån til å få "drømmeboligen." 

Min bror, som har bodd i Tyskland de siste fem årene, vil hjelpe meg ved å være medlånetaker. Han tjener en god del bedre enn meg, over 800 000. Men, han har i årene han har bodd utenlands ikke fått med seg at en bil han hadde, som han solgte i Tyskland for flere år siden, er grunnlag for tvangstrekk til Statens innkrevingssentral for manglende betalt veiavgift i Norge. 

Banken sa at de skal snakke med han, og finne ut om han likevel kan være medlånetaker.

Nå er jeg veldig nervøs. Siden det er 1.mai i morgen, får jeg/vi ikke svar fra banken før onsdag eller torsdag.

Har googlet litt, og virker som bankene er veldig strenge på det med betalingsanmerkninger.

Både jeg og min bror har faste jobber, og jeg har aldri hatt noen betalingsanmerkninger. Han tjener veldig godt, og vil det faktum at han har bodd utenlands i flere år, og at han har klaget på kravet om betaling av veiavgift for en bil han ikke eier, være noe som kan gjøre at banken lar han være medlånetaker?

Erfaringer? Er det forskjell på hvor strenge bankene er på dette? Er det i så fall noen banker som er strengere enn andre? 

Anonymkode: 6b7df...73c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor betaler han ikke bare det han skylder? Da blir betalingsanmerkningen slettet umiddelbart. 

Anonymkode: b2f7a...64c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor betaler han ikke bare det han skylder? Da blir betalingsanmerkningen slettet umiddelbart. 

Men tar det ikke en stund før de slettes uansett? Noen måneder?

AnonymBruker
Skrevet

Han får ikke være medlåntaker med betalingsanmerkning, men det er bare å betale det han skylder så forvinner anmerkningen når innbetalingen er registrert. Hvis han tjener så voldsomt bra bør det ikke være noe problem å betale veiavgiften.

Anonymkode: 965af...e2e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men tar det ikke en stund før de slettes uansett? Noen måneder?

Nei. Det blir slettet umiddelbart. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...