Gå til innhold

Every-other-day diet, er det noen som har prøvd seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gjort dette en uke.

Råd, erfaringer fra dette? Oppnådde dere resultater. Ifølge forskning skal man gå ned 90 prosent fett, og beholde muskler slik at forbrennigen hele veien vil holde seg opp, stemmer dette? 

Og, hva spiste dere på fastedagene? Man kan spise 500 kalorier. 

Noen som vet om man kan faste helt? Vannfast altså. Vil man ved å gjøre dette allikevel oppnå samme resultater?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, SnoopyBoy skrev:

Har gjort dette en uke.

Råd, erfaringer fra dette? Oppnådde dere resultater. Ifølge forskning skal man gå ned 90 prosent fett, og beholde muskler slik at forbrennigen hele veien vil holde seg opp, stemmer dette? 

Og, hva spiste dere på fastedagene? Man kan spise 500 kalorier. 

Noen som vet om man kan faste helt? Vannfast altså. Vil man ved å gjøre dette allikevel oppnå samme resultater?

Jeg vil få ned fettprosent. Hvor mye den er på vet jeg ikke. Har ikke så fancy vekt. Men kunne vært deilig å oppnå noen forbedringer. Ofte når man slanker seg mister man mye muskler, det er ikke noe jeg vil. Derfor vil jeg gjøre det korrekt. 

Vil helst vannfaste, da jeg går fortere ned på den måten. Jeg er liten, så å gå ned mange kilo er vanskelig, og tar lengre tid for meg en en høy mann. 

Kna man trene? 

Har funnet info om 5:2 diet, men det står ikke like mye om every other diet. Alt er på engelsk, og generelt vanskleih å forstå.

Men, nå må jeg legge til at jeg heller ikke er verdens smarteste ;)

Skrevet

Så lenge du har et moderat (altså ikke ekstremt) kaloriunderskudd, mister du hovedsakelig fett. Jo mindre fett du har på kroppen, jo langsommere vil vektnedgangen gå. 

Trening eller annen aktivitet er bra.

Every other day diet - det er vel den som også går under navnet 4:3, altså fire dager med normalt matinntak, tre dager med 500 kcal? 5:2 regnes som temmelig ekstremt. Å ikke spise noe, blir enda mer ekstremt.

Du kan finne "forskning" som støtter det meste, hvis du vil. Alt kommer an på hva du velger/ønsker å tro på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør det ikke med vilje, men jeg spiser lite 2-3 dager i uka, noen ganger ganske lite, så spiser jeg mer normalt de andre dagene. Det er som om kroppen bare ikke vlir ordentlig sulten eller får behov for mat hver dag, hat alltid vært slank/tynn. 

Anonymkode: dc263...b40

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Pringle skrev:

Så lenge du har et moderat (altså ikke ekstremt) kaloriunderskudd, mister du hovedsakelig fett. Jo mindre fett du har på kroppen, jo langsommere vil vektnedgangen gå. 

Trening eller annen aktivitet er bra.

Every other day diet - det er vel den som også går under navnet 4:3, altså fire dager med normalt matinntak, tre dager med 500 kcal? 5:2 regnes som temmelig ekstremt. Å ikke spise noe, blir enda mer ekstremt.

Du kan finne "forskning" som støtter det meste, hvis du vil. Alt kommer an på hva du velger/ønsker å tro på.

TS: Everyother day diet er faste 3 dager i en uke, for så neste uke å faste 4 dager hver uke. Det er annen hver uke. Vet ikke helt hva 4:3 er. 

Det er mulig å spise litt, jeg faster ikke helt jeg spiser 200 kalorier på faste dager. Bare så lenge jeg holder meg under 500 så er det greit? Det var derfor jeg lurte på om det også kan gå fint å spise 0, og å fylle seg opp med light produkter. 

Hodepine skal visst ikke ha noe med matinntak å gjøre, men heller fordi du får i deg for lite veske, så drikker man mye vil man ikke føle seg uvel. Dagene går fint, men jeg får dårlig sove. Det er det jeg ikke har likt. 

Skrevet
7 timer siden, SnoopyBoy skrev:

TS: Everyother day diet er faste 3 dager i en uke, for så neste uke å faste 4 dager hver uke. Det er annen hver uke. Vet ikke helt hva 4:3 er. 

Det er mulig å spise litt, jeg faster ikke helt jeg spiser 200 kalorier på faste dager. Bare så lenge jeg holder meg under 500 så er det greit? Det var derfor jeg lurte på om det også kan gå fint å spise 0, og å fylle seg opp med light produkter. 

Hodepine skal visst ikke ha noe med matinntak å gjøre, men heller fordi du får i deg for lite veske, så drikker man mye vil man ikke føle seg uvel. Dagene går fint, men jeg får dårlig sove. Det er det jeg ikke har likt. 

Jeg finner motstridende informasjon om definisjonene på nett - men det er uansett en sinnssyk, livsfarlig og ineffektiv plan. 

Vi mennesker er levende vesener som trenger næring. Når vi ikke spiser nok, sier mange alarmsystemer ifra. Hvis du allerede føler deg dårlig på 200 kalorier, tror du ikke at du vil føle deg enda verre på 0?

Det er ikke "greit" å holde seg under 500 kcal. Ikke fortsett med dette opplegget. Skal du ned i vekt, skal du bare holde deg et lite stykke under vedlikeholdsnivået ditt, det er fullstendig trygt, gir ingen bivirkninger eller ubehag, og det gir vektnedgang, men det er vanskelig nok, fordi du må gjøre det på ordentlig, konsekvent, og lenge. For å finne vedlikeholdsnivået ditt, google "TDEE".

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, Pringle skrev:

Jeg finner motstridende informasjon om definisjonene på nett - men det er uansett en sinnssyk, livsfarlig og ineffektiv plan. 

Vi mennesker er levende vesener som trenger næring. Når vi ikke spiser nok, sier mange alarmsystemer ifra. Hvis du allerede føler deg dårlig på 200 kalorier, tror du ikke at du vil føle deg enda verre på 0?

Det er ikke "greit" å holde seg under 500 kcal. Ikke fortsett med dette opplegget. Skal du ned i vekt, skal du bare holde deg et lite stykke under vedlikeholdsnivået ditt, det er fullstendig trygt, gir ingen bivirkninger eller ubehag, og det gir vektnedgang, men det er vanskelig nok, fordi du må gjøre det på ordentlig, konsekvent, og lenge. For å finne vedlikeholdsnivået ditt, google "TDEE".

føler meg ikke dårlig på 0 kalorier. Har ikke hodepine siden jeg drikker masse, men er sulten. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig å faste annenhver dag for friske mennesker, og det skal godt gjøres å ikke gå ned i vekt, og mest fett, hvis man er aktiv og trener i tillegg. Flere studier viser at folk som faster eller spiser veldig lite annenhver dag, ikke overspiser neste dag, selv om de kan spise så mye de vil. Om det vil funke å holde på slik i mange år har man ikke studier på ennå, men det er rimelig å anta at de fleste vil gå over til å spise hver dag når de har nådd vekten de ønsket.

Anonymkode: 832f1...724

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det går fint an å trene når man faster, men man bør lytte til kroppen sin og ikke presse seg hardere enn man orker. Det går også å faste en hel dag, men man bør passe på så man får i seg nok næring og kalorier når man da spiser. Ellers er det også mulig å faste litt hver dag, at man spiser mellom klokken 12 og 20 for eksempel, så faster man i 16 timer. Eller 18 eller 20 eller hva som passer best for en selv. 500 kalorier er jo ikke mye, men det bryter likevel fasten man er i. 

Anonymkode: 7550d...49d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør noe liknende, men dropper 500kcal på "fastedagene". Blir mer sulten av å spise bare litt. Kun vann, svart kaffe og litt salt :) Tenker kanskje 2-3 dager i uka, får se hvordan det passer i hverdagen.

Kommer mer og mer forskning på faste, veldig spennende!

Anonymkode: 412dc...76e

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør noe liknende, men dropper 500kcal på "fastedagene". Blir mer sulten av å spise bare litt. Kun vann, svart kaffe og litt salt :) Tenker kanskje 2-3 dager i uka, får se hvordan det passer i hverdagen.

Kommer mer og mer forskning på faste, veldig spennende!

Anonymkode: 412dc...76e

Ts-, Jeg er helt enig. Hadde jeg foreksempel spist til frokost blir jegf mye mer sulten om kvelden. Så holder meg til vannfaste. Ja, jeg synes også det er veldig artig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...