Gå til innhold

Hva skjer med meg??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja dette kan kalles i lands problem for noen men for meg begynner dette virkelig å bli ganske plagsomt. Jeg har slitt med dårlig energi, overvekt og noen milde former for depresjon og angst. 

Har trent regelmessig med pt og på egenhånd i ett år nå. I januar begynte jeg på ketolyse kuren og er i konstant ketose. Jeg har gått på den før og vet at kroppen fungerer bra på den. Har begynt å ta mct olje regelmessig når jeg trener og dager med en del aktivitet. 

Før når jeg trente ble jeg helt utslitt orket ikke mer og ga opp. Jeg har ikke super kondis og gir opp lett. Har siden januar godt ned 5 kg bare så ikke så voldsomt. Men noe snudde for ca tre uker siden ! Jeg er faktisk helt i sjokk jeg trener drit bra! Vet ikke hva som skjer hode sier stopp men jeg bare fortsetter og fortsetter og forsetter. Vet det høres ut som drømmen for noen men til slutt så sliter jeg meg så fullstendig ut at etter treningen er jeg sjelven , svimmel og kvalm. Og ikke bare litt! Hva skjer????? 

Anonymkode: bb51d...210

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man kan få et «kick» av å trene, og først etterpå merker man hvor sliten man er. 

Anonymkode: 51a8d...a29

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordi du spiser feil i forhold til at du trener mye og hardt. Musklene trenger karbohydrater. Du går akutt tom fordi du spiser lite karbohydrater.

Anonymkode: c8a29...ebd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er fordi du spiser feil i forhold til at du trener mye og hardt. Musklene trenger karbohydrater. Du går akutt tom fordi du spiser lite karbohydrater.

Jeg tror du misforstår det er rake motsetningen!! Jeg trener til jeg stuper! Pt en skjønner ingenting han heller.  (Han vet ikke om ketosen) Plutselig greier jeg ufattelig mye mer en det jeg gjorde før.

jeg har jo trent i ett år dette har kun vert de siste tre ukene.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har blitt i bedre form som er en naturlig konsekvens av regelmessig trening. Hva er problemet? :vetikke: 

Anonymkode: 87e0f...1a3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har blitt i bedre form som er en naturlig konsekvens av regelmessig trening. Hva er problemet? :vetikke: 

Anonymkode: 87e0f...1a3

Nei ! Det er ikke det! Det er det pt tror men nei! Det er noe med ketosen tror jeg og eventuelt mct olje. Fordi at hjernen min sier stopp men jeg bare fortsetter og forsetter til jeg rett og slett over trener meg selv. Jeg blir kjempe dårlig etter det! 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du misforstår det er rake motsetningen!! Jeg trener til jeg stuper! Pt en skjønner ingenting han heller.  (Han vet ikke om ketosen) Plutselig greier jeg ufattelig mye mer en det jeg gjorde før.

jeg har jo trent i ett år dette har kun vert de siste tre ukene.  

Neida, jeg skjønner at du holder lenger en du gjorde før, før du kollapser men det er hverken normalt eller bra å trene seg dårlig. Spesielt ikke når du lever på et kosthold som er lite forlignelig med å presse muskulaturen så hardt fordi du begrenser karbohydrater. Karbohydrater er lett tilgjengelig energi for kroppen og er spesielt viktig om man trener mye både i forhold til å drive muskler der og da og restitusjonen i etterkant. Det er derfor viktig at du forteller at du trener deg dårlig og hvilket kosthold du holder til din PT. 

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei ! Det er ikke det! Det er det pt tror men nei! Det er noe med ketosen tror jeg og eventuelt mct olje. Fordi at hjernen min sier stopp men jeg bare fortsetter og forsetter til jeg rett og slett over trener meg selv. Jeg blir kjempe dårlig etter det! 

Mct oljen gjør det samme for meg. Helt magisk!!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Bimle skrev:

Mct oljen gjør det samme for meg. Helt magisk!!

Ja kanskje det er det det er! Har lurt litt på det. Da er det protein Shake og mct olje før trening!

AnonymBruker
Skrevet

Samme her og- Fikk tips om mct olje av en helskost-dame. Jeg sa jeg var i ketose, men hadde ikke optimal energi utover dagen syns jeg- Forklarte og at jeg trener 3 ganger i uken. Etter å ha inntatt denne daglig i 2 uker, merker jeg STOR forskjell på energinivået og treningen min. Jeg har super energi :) Er ikke i tvil om at mct gir veldig bra kick. Noen tar det like før trening. Det står jo på flasken at det er 100ganger sterkere enn druesukker. 

Anonymkode: fa733...31a

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme her og- Fikk tips om mct olje av en helskost-dame. Jeg sa jeg var i ketose, men hadde ikke optimal energi utover dagen syns jeg- Forklarte og at jeg trener 3 ganger i uken. Etter å ha inntatt denne daglig i 2 uker, merker jeg STOR forskjell på energinivået og treningen min. Jeg har super energi :) Er ikke i tvil om at mct gir veldig bra kick. Noen tar det like før trening. Det står jo på flasken at det er 100ganger sterkere enn druesukker. 

Anonymkode: fa733...31a

Jeg har oljen i kaffen om morgenen, og da varer energien hele dagen :)

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke å spise karbohydrater. Når du er i ketose lager kroppen din alt den trenger av glykogen fra fett og/eller proteiner. Hvis ketose funker for deg er det ingen grunn til at du "må" begynne å spise karbohydrater av noe slag. Det er ikke uvanlig at folk som er i ketose føler de kan trene og trene og trene. Det har sannsynligvis å gjøre med at kroppen ikke først brenner opp det du har av karbohydrater og så "protesterer" når de lagrene er tomme - du brenner fett hele veien, og kroppen bruker fettet mer effektivt enn når den er vant til å bli tilført karbohydrater.

Ellers så har man jo "runner's high" som er en slags rus av endorfiner og adrenalin, som man kan få etter å ha løpt veldig lenge. Da føles det også som om man kan holde på uendelig lenge.

Anonymkode: dfb8a...c27

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er dette reklame? :P 

Anonymkode: 7fed6...068

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uansett, så må du endre måten du føler på egen energi, TS. Dersom dette er sant, så har noe endret seg slik at det du brukte som signal på at du har trent nok er borte. Nå må du lære de nye signalene kroppen din sender deg. Kanskje lære deg å ta pause etter 20min med hard trening og føle etetr hvordan kroppen din føles. Om det kjennes ut som du kan gå mer eller om du trnger pause/ stopp

Om du ikke klarer lære de nye signalene kroppen din bruker, så må du nesten bare sette av tid på klokken. 40min høy aktivitet er nok for 1 dag. Og stanse der. Ellers kan du risikere hjertestopp

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uansett, så må du endre måten du føler på egen energi, TS. Dersom dette er sant, så har noe endret seg slik at det du brukte som signal på at du har trent nok er borte. Nå må du lære de nye signalene kroppen din sender deg. Kanskje lære deg å ta pause etter 20min med hard trening og føle etetr hvordan kroppen din føles. Om det kjennes ut som du kan gå mer eller om du trnger pause/ stopp

Om du ikke klarer lære de nye signalene kroppen din bruker, så må du nesten bare sette av tid på klokken. 40min høy aktivitet er nok for 1 dag. Og stanse der. Ellers kan du risikere hjertestopp

Ja jeg ble rett og slett ekstremt uvel etter treningen på mandag. Til den som lurte på om det var reklame, nei selvsagt ikke! Ingen person i verden hadde skrevet at man ble fryktelig uvel av noe... så må jo bare ta det med ro tydeligvis. 

Skrevet
På 30.4.2018 den 22.08, AnonymBruker skrev:

Hvorfor trener du til du blir kjempe dårlig? Det kan umulig være bra for deg. Det er et slit å komme seg tilbake igjen om du faktisk blir overtrent. 

Mer energi er vel og bra det, supert for deg! Men gi deg før du blir dårlig.

AnonymBruker
Skrevet

Hva om du bestemmer deg for hvor mye du skal gjøre i løpet av en treningsøkt og så gir du deg etter det, før du føler deg dårlig? :) 

Etterhvert som du har levd lavkarbo en stund vil jo kroppen bli flinkere til å forbrenne fett istedet for glukose, det er vel det som skjer. Google fat adapted :)

Anonymkode: f764e...653

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...