Mafoyo Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 ... Dersom du måtte ha med deg et spesifikt kjæledyr, alltid, over alt hvor du var. Du kan ikke gå fra dyret. Hva ville du valgt: 1. En tam pytonslange 2. En vilter (men tam og trofast) liten apekatt 3. En tam rotte (ikke i bur) 4. En tam, men stor og fargerik papegøye. Ikke i bur selvsagt.
Mafoyo Skrevet 30. april 2018 Forfatter #2 Skrevet 30. april 2018 4 minutter siden, Mafoyo skrev: ... Dersom du måtte ha med deg et spesifikt kjæledyr, alltid, over alt hvor du var. Du kan ikke gå fra dyret. Hva ville du valgt: 1. En tam pytonslange 2. En vilter (men tam og trofast) liten apekatt 3. En tam rotte (ikke i bur) 4. En tam, men stor og fargerik papegøye. Ikke i bur selvsagt. Og forklar gjerne hvorfor du ville valgt som du gjør!
Gjest zoyah24 Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 Tror jeg hadde valgt apekatten er redd for de andre dyrene over haha
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 1 og 2 er dyreplageri og papegøyer trenger en partner, forsåvidt rotter også, men kun nr 3 er noenlunde etisk forsvarlig. Anonymkode: ce529...b59 1
Mafoyo Skrevet 30. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 30. april 2018 Hihi, jeg prøver selv å forestille meg de ulike situasjonene. Trur jeg ville droppa pytonslangen. Ville nok aldri klart å stole på at den var 100% tam. Også må den jo være veldig tung å drasse på. Med mindre den bare krøyp etter deg da... De tre andre dyra kunne jeg nok prøvd ut, men de har nok alle sine ulemper i den praktiske hverdagen...
Gjest Hold the door Skrevet 30. april 2018 #6 Skrevet 30. april 2018 (endret) - Endret 9. juni 2018 av Hold the door
Gjest Carressa Skrevet 30. april 2018 #7 Skrevet 30. april 2018 Ape, lett. 🙊 Er sånn ca. det jeg har, bare i hundedrakt.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #8 Skrevet 1. mai 2018 En tam rotte-minst bryderi? Anonymkode: 0aa84...390
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #9 Skrevet 1. mai 2018 Slangen ville jo dødd her i landet pga kulde. Hadde tatt papegøyen, det har jeg hatt før Anonymkode: 13d45...414
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2018 #10 Skrevet 3. mai 2018 Hadde jeg bodd der det er varmt nok, slangen. Her jeg bor nå kunne jeg kommet unna med papegøyen, så ville tatt den. Rotten ville dynket deg i "avfall" siden de markerer mye, apekatt har jeg ikke tålmodighet for Anonymkode: 704b1...df9
Macro Skrevet 3. mai 2018 #11 Skrevet 3. mai 2018 3. Den dør innen 2-3 år og har det godt mens det står på. Kan smugles med over alt.
Skadeskutt Skrevet 4. mai 2018 #12 Skrevet 4. mai 2018 Rotte. Den kunne sittet på skulderen med den søte halen rundt halsen min. Savner å ha omgang med rotter. Har ikke hatt selv, men min nære venninne hadde to hetterotter. De elsket å sitte i skulderkroken og kose med håret. Ikke minst den gode oversikten de fikk av å kunne se så høyt. Selv om papegøyer er nydelige og artige fugler så ville jeg ikke skaffet meg en. De er til for å fly og være med sine artsfrender. Ikke sitte vingleklipt inne hos noen som vil ha et vilt dyr som kjæledyr. Kan sikkert funke å ha i et klima som er mens for dem hvor fuglen er blitt matet og tatt hånd om fra utklekking, knytter sterke bånd til sin eier og det uten vingeklipp så den kan fly. Da vil jo fuglen ønske å komme tilbake til eieren etter en tur på vingene, men det er jo en risiko for at den flyr seg vill eller noe annet skjer. Alt i alt tenker jeg disse fuglene ikke burde være i noens hjem. Selv om de virker fornøyde når man ser filmer på YouTube og sånt. De har det kanskje bra, men de vet jo neppe bedre. De vet ikke den fantastiske naturen de egentlig hører til.
Mafoyo Skrevet 5. mai 2018 Forfatter #13 Skrevet 5. mai 2018 6 timer siden, Skadeskutt skrev: Rotte. Den kunne sittet på skulderen med den søte halen rundt halsen min. Savner å ha omgang med rotter. Har ikke hatt selv, men min nære venninne hadde to hetterotter. De elsket å sitte i skulderkroken og kose med håret. Ikke minst den gode oversikten de fikk av å kunne se så høyt. Selv om papegøyer er nydelige og artige fugler så ville jeg ikke skaffet meg en. De er til for å fly og være med sine artsfrender. Ikke sitte vingleklipt inne hos noen som vil ha et vilt dyr som kjæledyr. Kan sikkert funke å ha i et klima som er mens for dem hvor fuglen er blitt matet og tatt hånd om fra utklekking, knytter sterke bånd til sin eier og det uten vingeklipp så den kan fly. Da vil jo fuglen ønske å komme tilbake til eieren etter en tur på vingene, men det er jo en risiko for at den flyr seg vill eller noe annet skjer. Alt i alt tenker jeg disse fuglene ikke burde være i noens hjem. Selv om de virker fornøyde når man ser filmer på YouTube og sånt. De har det kanskje bra, men de vet jo neppe bedre. De vet ikke den fantastiske naturen de egentlig hører til. TS her. Gøy å lese forstillingene rundet dette. Men klart, som noen nevner, er det ikke spesielt lovlig eller dyrevennlig å ha med disse dyrene rundt omkring. Jeg ville nok selv ha endt opp med rotta. Ikke fordi det er rotter jeg liker best. Det ville blitt mye fortløpende tissing og bæsjing i hender, på klær og i lommer. Men rotta er nok enklest likevel. Mange ville vel blitt livredde om du kom gående med en stor slange. Hadde det ikke vært for at apen og papegøyen har det aller best ved å fly fritt og være høyt og lavt ville også jeg kunne valgt disse. Artige og fine dyr. Men levealderen er jo så lang at forholdet fort kunne blitt for resten av livet.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #14 Skrevet 5. mai 2018 Ville dyr er ikke kjent for å trives med fangenskap, og jeg ville ikke satt pris på å ha et vilt (men såkalt "temmet") dyr fastlenket til meg hele dets liv. Apekatter, papegøyer, og forsåvidt også rotter, er intelligente, sosiale skapninger. Rotter er kanskje i størst grad avlet til å være sosiale med mennesker, og er også best tilpasset det norske klimaet. De fleste papegøyer og aper ville ikke trives utendørs i Norge på vinteren, og et liv uten artsfrender mener jeg er mishandling. Enkelt og greit. Det ser sikkert søtt ut med en liten pippi-ape på skulderen, men hvor godt liv har den? Slanger kan jeg ikke nok om til å ha en formening, men det høres jo uansett upraktisk ut å ha med seg en slage overalt. Hva skal den finne på mens jeg trener vekter? Dusjer på treningssenteret? Hos fysioterapeuten? Idiotisk. Anonymkode: c4b2a...063
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2018 #15 Skrevet 5. mai 2018 Rotta, for jeg tror den ville bydd på minst bryderi. Dessuten er rotter sosiale og intelligente dyr, så det går an å ha en slags kontakt med den. Aper er riktignok også intelligente, men når du skriver «vilter» ser jeg for meg uendelige mengder ødeleggelse, masse mas og mye uro, og det har jeg ikke tålmodighet til. En slange ser jeg ikke for meg at er særlig interessant å leve med, og vi har i tillegg problemer med klimaet. Papegøyen ville også hatt et klimaproblem, og jeg kan ikke forestille meg at den ville være med på skitur. Apekatten kan man alltids kle på, og rotta kan man ha i en isolert veske e.l. Anonymkode: 1547b...16e
Mafoyo Skrevet 5. mai 2018 Forfatter #16 Skrevet 5. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ville dyr er ikke kjent for å trives med fangenskap, og jeg ville ikke satt pris på å ha et vilt (men såkalt "temmet") dyr fastlenket til meg hele dets liv. Apekatter, papegøyer, og forsåvidt også rotter, er intelligente, sosiale skapninger. Rotter er kanskje i størst grad avlet til å være sosiale med mennesker, og er også best tilpasset det norske klimaet. De fleste papegøyer og aper ville ikke trives utendørs i Norge på vinteren, og et liv uten artsfrender mener jeg er mishandling. Enkelt og greit. Det ser sikkert søtt ut med en liten pippi-ape på skulderen, men hvor godt liv har den? Slanger kan jeg ikke nok om til å ha en formening, men det høres jo uansett upraktisk ut å ha med seg en slage overalt. Hva skal den finne på mens jeg trener vekter? Dusjer på treningssenteret? Hos fysioterapeuten? Idiotisk. Anonymkode: c4b2a...063 TS her. Jeg er selvfølgelig enig i alt du skriver. Det var virkelig ikke ment som en seriøs tråd. Kun for å kalle frem bilder i hodet på hvordan det ville vært med de ulike dyrene. Hadde håpet folk skjønte det da. Nettopp at det ville bli veldig upraktisk og vanskelig. I ytterste konsekvens helt umulig selvfølgelig, fordi reguleringer og regelverk ville hindret deg i å ta med alle disse dyrene rundt omkring. Og de fleste ville også mest sannsynlig hatt tanker om at det ikke ville vært til det beste for dyret. Men tilbake til bildene i hodet: Når det gjelder treningssenter så kunne jo slangen kveilet seg rundt vektstangen, så ville du fått noen ekstra kilo å jobbe med?
Mafoyo Skrevet 5. mai 2018 Forfatter #17 Skrevet 5. mai 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Rotta, for jeg tror den ville bydd på minst bryderi. Dessuten er rotter sosiale og intelligente dyr, så det går an å ha en slags kontakt med den. Aper er riktignok også intelligente, men når du skriver «vilter» ser jeg for meg uendelige mengder ødeleggelse, masse mas og mye uro, og det har jeg ikke tålmodighet til. En slange ser jeg ikke for meg at er særlig interessant å leve med, og vi har i tillegg problemer med klimaet. Papegøyen ville også hatt et klimaproblem, og jeg kan ikke forestille meg at den ville være med på skitur. Apekatten kan man alltids kle på, og rotta kan man ha i en isolert veske e.l. Anonymkode: 1547b...16e Hadde nok lurt litt om jeg så en papegøye fly over hodet på en skigåer på fjellet! Nei, den har det nok best i Amerika eller Kardemomme By (der er det palmer har jeg sett) som Egner skriver. Rotte skulle vel gått, men huff for et gris. Aper kan man kanskje trene opp til å gå på do? Det hadde jo vært greit
Raven Emerald Skrevet 5. mai 2018 #20 Skrevet 5. mai 2018 Rotte. <3 Det har jeg allerede. =P Har dem riktignok ikke med meg overalt, da. =P Men jeg har hatt en jeg tok med alle veier, og det var veldig hyggelig. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå