AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Jeg lurer på hva andre gjør med bekjente (ofte velmenende sådan) som tar helt av i sosiale medier og spammer og spammer. Ignorerer du dem? Svarer dem? Sletter eller unfollower dem? Jeg har for første gang på lenge sittet på fingrene mine i dag. Mine hyggelige amerikanske venner fra studietiden (konservativ småby...) har de siste dager overgått hverandre i å spamme med Alfie Evans-saken. Konsekvent bare kilder fra religiøse sider og alt-right, og kommentarene er alltid de samme "This is what socialized medicine does to you!", "Medical kidnapping!", "I just cancelled my trip to England, they're not a civilized country to do this to their smallest and weakest..." "Poor Alfie, why not give him a chance at LIFE?" og bla bla bla. Som oftest scroller jeg bare forbi når jeg er uenig med andre, men dette er så massivt og så motbydelig ignorant at jeg faktisk blir opprørt. Samtidig er det jo sosialt kamikaze å gå inn i politiske diskusjoner på Facebook, det er uansett bare et ekkokammer der alle hører det de vil høre (jeg også, sikkert), og er det egentlig vits i å kjempe mot vindmøller? Hva gjør du når slike situasjoner oppstår? Og hvor ille skal det være før du unfriender gamle kjente? Anonymkode: 43a65...32a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #2 Skrevet 1. mai 2018 Jeg bare skjuler innhold fra dem. Anonymkode: e729f...77a 5
Gjest Faerunpedia Skrevet 1. mai 2018 #3 Skrevet 1. mai 2018 (endret) Unfollower dem slik at jeg ikke får de i newsfeeden min. Endret 1. mai 2018 av Faerunpedia
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #4 Skrevet 1. mai 2018 Skjuler innhold hos noen, kutter ut folk jeg er dypt uenig med, (Freppere, gærne dyrevelferdsfolk osv.). Anonymkode: 8dc87...9ad 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 Skjuler de! Så slipper jeg å se ting som jeg irriterer meg over. Anonymkode: 11c3e...c5c 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2018 #7 Skrevet 1. mai 2018 Skjuler de fra nyhetsoppdateringene. Det er ikke verdt å slette folk for, men det er lett å slippe å se innholdet. Anonymkode: 07c18...2f5
Perelandra Skrevet 3. mai 2018 #8 Skrevet 3. mai 2018 Lar være å følge dem, enkelt og greit. Jeg følger få av dem jeg er venner med på Facebook. Det meste er uinteressant for meg uansett. For meg er Facebook først og fremst et arbeidsverktøy i forbindelse med foreninger og aktiviteter jeg deltar i.
Poppie Skrevet 3. mai 2018 #9 Skrevet 3. mai 2018 Jeg har faktisk begynt å kommentere...spesielt på de som deler propaganda om anti-vaksine, eller skriver rasistiske utsagn. Leste en artikkel om at man stoppet ikke hat fra å spre seg dersom man lukket øynene for det, og nå har jeg sluttet å godta kommentarer fra folk som andre unnskylder og sier "han/hun er bare sånn". Nei, det er ikke greit at de er sånn, og jeg orker ikke stryke folk med hårene når de oppfører seg som komplette idioter. 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #10 Skrevet 4. mai 2018 På 1.5.2018 den 13.04, AnonymBruker skrev: Skjuler innhold hos noen, kutter ut folk jeg er dypt uenig med, (Freppere, gærne dyrevelferdsfolk osv.). Anonymkode: 8dc87...9ad Samme her. Spesielt de to gruppene du nevner. Anonymkode: c6c88...20c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #11 Skrevet 4. mai 2018 Snoozer dem i 30 dager. Anonymkode: 6ae98...cc7
Gjest N-Nøff Skrevet 4. mai 2018 #13 Skrevet 4. mai 2018 På 30.4.2018 den 21.46, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hva andre gjør med bekjente (ofte velmenende sådan) som tar helt av i sosiale medier og spammer og spammer. Ignorerer du dem? Svarer dem? Sletter eller unfollower dem? Jeg har for første gang på lenge sittet på fingrene mine i dag. Mine hyggelige amerikanske venner fra studietiden (konservativ småby...) har de siste dager overgått hverandre i å spamme med Alfie Evans-saken. Konsekvent bare kilder fra religiøse sider og alt-right, og kommentarene er alltid de samme "This is what socialized medicine does to you!", "Medical kidnapping!", "I just cancelled my trip to England, they're not a civilized country to do this to their smallest and weakest..." "Poor Alfie, why not give him a chance at LIFE?" og bla bla bla. Som oftest scroller jeg bare forbi når jeg er uenig med andre, men dette er så massivt og så motbydelig ignorant at jeg faktisk blir opprørt. Samtidig er det jo sosialt kamikaze å gå inn i politiske diskusjoner på Facebook, det er uansett bare et ekkokammer der alle hører det de vil høre (jeg også, sikkert), og er det egentlig vits i å kjempe mot vindmøller? Hva gjør du når slike situasjoner oppstår? Og hvor ille skal det være før du unfriender gamle kjente? Anonymkode: 43a65...32a Jeg pleier å blokkere sånne som deg.
Gjest N-Nøff Skrevet 4. mai 2018 #14 Skrevet 4. mai 2018 19 timer siden, Poppie skrev: Jeg har faktisk begynt å kommentere...spesielt på de som deler propaganda om anti-vaksine, eller skriver rasistiske utsagn. Leste en artikkel om at man stoppet ikke hat fra å spre seg dersom man lukket øynene for det, og nå har jeg sluttet å godta kommentarer fra folk som andre unnskylder og sier "han/hun er bare sånn". Nei, det er ikke greit at de er sånn, og jeg orker ikke stryke folk med hårene når de oppfører seg som komplette idioter. Men når min svoger poster "kule bilder og sitater" fra skepsis.no (? skeptisk.no? Aner ikke), så er det jo ikke akkurat husfredbevarende om jeg kommentere hvor trangsynte mange av dem er. Du velger dine kamper.
Poppie Skrevet 4. mai 2018 #15 Skrevet 4. mai 2018 6 minutter siden, Neinøff skrev: Men når min svoger poster "kule bilder og sitater" fra skepsis.no (? skeptisk.no? Aner ikke), så er det jo ikke akkurat husfredbevarende om jeg kommentere hvor trangsynte mange av dem er. Du velger dine kamper. Ja, jeg kommenterer ikke på bilder fra type «hjerteklem» og «vi som lærer av livet», ei heller religion eller ting a la pro-Trump. Ting jeg velger å kommenterte er usannheter og anti-propaganda som omhandler f.eks abort, vaksiner eller innvandring. Om noen skriver at de elsker Sylvi Listhaug og mener Trump er reinkarnasjonen av Jesus, så orker jeg ikke legge meg bort i det (men tenker mitt). 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #16 Skrevet 4. mai 2018 2 minutter siden, Poppie said: Ja, jeg kommenterer ikke på bilder fra type «hjerteklem» og «vi som lærer av livet», ei heller religion eller ting a la pro-Trump. Ting jeg velger å kommenterte er usannheter og anti-propaganda som omhandler f.eks abort, vaksiner eller innvandring. Om noen skriver at de elsker Sylvi Listhaug og mener Trump er reinkarnasjonen av Jesus, så orker jeg ikke legge meg bort i det (men tenker mitt). Og slike som deg som lar hatet ditt for andre, blant annet USA's president, sive frem er en som vi andre ikke orker å legge oss borti da det blir litt tafatt Anonymkode: ff6dd...db0
Gjest N-Nøff Skrevet 4. mai 2018 #17 Skrevet 4. mai 2018 8 minutter siden, Poppie skrev: Ja, jeg kommenterer ikke på bilder fra type «hjerteklem» og «vi som lærer av livet», ei heller religion eller ting a la pro-Trump. Ting jeg velger å kommenterte er usannheter og anti-propaganda som omhandler f.eks abort, vaksiner eller innvandring. Om noen skriver at de elsker Sylvi Listhaug og mener Trump er reinkarnasjonen av Jesus, så orker jeg ikke legge meg bort i det (men tenker mitt). Ja, men jeg snakker også om propaganda. F.eks. "allergi er ikke ekte", som mange skeptikere mener. Hadde du kommentert på det? Jeg velger heller å overse idioti, og det er kun i grupper jeg er medlem av at jeg kommenterer på faktafeil eller dumskap.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2018 #18 Skrevet 4. mai 2018 Hvis det er folk jeg har en relasjon til IRL og kommer til å omgås jevnlig så bare unfollower jeg de. men har de ekstreme høyrevridde meninger eller kvinneundertrykkende utsagn så sletter jeg de, for sånne folk vil jeg ikke omgås hverk på nett eller i livet mitt ellers. Anonymkode: f848b...6eb
Poppie Skrevet 4. mai 2018 #19 Skrevet 4. mai 2018 50 minutter siden, Neinøff skrev: Ja, men jeg snakker også om propaganda. F.eks. "allergi er ikke ekte", som mange skeptikere mener. Hadde du kommentert på det? Jeg velger heller å overse idioti, og det er kun i grupper jeg er medlem av at jeg kommenterer på faktafeil eller dumskap. Ja, jeg hadde nok kommentert dersom noen sa allergi var oppspinn, skulle gjerne ha sett argumentasjonen deres for hvorfor jeg ble lagt inn på sykehus med anafylaktisk sjokk da jeg fikk i meg kamskjell for noen år tilbake men det kommer an på hvordan de sier det og, er forskjell på å like et bilde som kommer opp i feeden min og det å skrive et innlegg og linke til en sketchy nettside eller bare referere til «studier» uten å komme med kilder.
Tibbie Skrevet 4. mai 2018 #20 Skrevet 4. mai 2018 Jeg sletter aldri kontakter, men jeg fjerner dem fra tidslinja. Har en gammel studievenninne som er fra Portugal. Hun er av typen som oppdaterer ofte, og selvfølgelig på portugisisk. Så ingen grunn til å få de oppdateringene (jeg kan ikke portugistisk) Ellers er det de med provoserende meninger, de voksne damene som deler 14 visdomsord om dagen ol. Om dette bare er en kortvarig, politisk ting av studievennene dine, så hadde jeg latt det passere. Men om det alltid har vært sånn, så er det kanskje greit å fjerne dem fra feeden, sånn at det blir plass til det som faktisk er interessant : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå