Gå til innhold

Ringorm hos katt - noen med peiling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to katter, en korthåret og en langhåret. Den korthårede har en liten hårløs flekk på ene øret. Har hatt den et par dager uten at den har forandret seg, ikke blitt større. Den langhårede røyter voldsomt for tida. Den er ikke glad i pelsstell, noe som gjør at det blir noen tover av og til. De klipper jeg av, eller hun river den løs selv. Nå oppdaget jeg at hun har et større hårløst felt, godt gjemt under "skjørtet" på ene bakfoten. Hun klør seg ikke der.

Matmor starter selvfølgelig googling.... Leser at dette kan være ringorm. Har hatt katt hele mitt liv, men ingen som har hatt ringorm. Jeg er derfor helt kunnskapsløs på feltet, og lurer på om noen med erfaring kan uttale seg? Jeg skal ringe dyrlegen onsdag, men hva gjør jeg i mellomtiden?

Anonymkode: 78cd4...d3e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får ikke gjort noe før de får middel fra dyrlegen. men du kan bli smittet. Bare pass på om du får små tørre flekker på huden så du kan få en salve for det hos legen som du smører på :) 

Anonymkode: 796a3...8df

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Nå lurer samboer på om det kan være skabb.... Han har sett det hos rev, og sier at det i begynnelsen ikke klør, bare gir håravfall... Jaja det blir i alle fall dyrlege next!

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Nå lurer samboer på om det kan være skabb.... Han har sett det hos rev, og sier at det i begynnelsen ikke klør, bare gir håravfall... Jaja det blir i alle fall dyrlege next!

Er nok lurt :) å skabb er heller ikke så farlig som man tror. Det er behandling å få, men de ville dyrene får vi ikke behandlet å de blir heller ikke oppdaget før de gjerne er ganske syke blitt. 

Anonymkode: 796a3...8df

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...