Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg jogget for første gang på veldig lenge i går og det var skikkelig deilig! Tenkte jeg skulle begynne å jogge litt utendørs:) Men i den anledning har jeg noen spørsmål..

1. Hvor mange ganger i uken jogger dere? Holder det med bare én gang? Ellers er jeg på spinning en gang i uken + danser ballett og gjør yoga.

2. Bruker dere noen slags løpe-app?

3. Er det vanlig å sette seg mål?

4. Noe utstyr man burde ha?

.. og ellers blir jeg veldig glad for tips om noen har det :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1. En til fire dager i uken.

2. Ja, jeg bruker Runkeeper.

3. De aller fleste som løper litt seriøst setter seg mål underveis, ja. Det hjelper både på motivasjonen og på å vite mer nøyaktig hva man bør trene på.

4. Gode sko :) 

Anonymkode: 69846...24c

AnonymBruker
Skrevet

1. Hvor mange ganger i uken jogger dere? Holder det med bare én gang? Ellers er jeg på spinning en gang i uken + danser ballett og gjør yoga. Det kommer an på hva du vil oppnå. Med bare en gang i uken så vil du ikke bli særlig raskere eller mer utholden. Jeg løper 3-4 ganger i uken, og opplever at formen stiger for hver uke. 

2. Bruker dere noen slags løpe-app? Bruker Enomondo og pulsklokke av og til. 

3. Er det vanlig å sette seg mål? Det kan være motiverende å sette seg mål. Om du allerede syns det er deilig, så vil du garantert syns det er mer deilig etter hvert, og har lyst til å jogge mer enn bare én gang per uke. Følelsen jeg får av min ukentlige rolige langtur på 15-18 km er helt fantastisk. Runners high som sitter i lenge etterpå. 

4. Noe utstyr man burde ha? Det viktigste er gode sko som er tilpasset foten din og løpesteget ditt. Ta deg en tur på Løplabbet for å få tips om de rette skoene. Ellers så er det greit å ha en del klær tilpasset vær og føre. Sportsklær som puster.

Anonymkode: 46265...1b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg løper en dag i uka for å opprettholde kondisen, da styrketrening er greia mi(trener styrke fem dager, løper en dag). For meg er det nok med den ene løpeøkta, men for å komme dit så løp jeg to ganger i uka tidligere(og mye langrenn om vinteren). Pleier å veksle på å løpe ei mil(da er jo målet at den skal bli raskere og raskere. Var superfornøyd her rett etter påske da jeg "perset" på mila på mølla, etter jeg KUN har brukt skigåing som kondisjonstrening de fem siste månedene), eller intervalltrening i trapp(der er jo målet å øke med flere runder etterhvert som formen tilsier det). 

Bruker pulsklokke for å følge med pulsen, sånn at jeg veit når jeg kan pushe på litt ekstra og når jeg har nådd makspuls(det er skikkelig motiverende). Og da får jeg jo samtidig oversikt over hvor langt jeg løper, gj.snittfart, gj.snittpuls osv. Da er det lett å se når man slår sine egne rekorder. Og musikk så klart, rikker meg ikke en meter uten musikk på øret!

Anonymkode: 52806...762

AnonymBruker
Skrevet

1. 4-7

2. Nei

3. Vet ikke. 

4. Musikk, gode løpesko, klær man ikke blir for varm eller for kald i.

Anonymkode: daae4...5f0

Skrevet

Akkurat nå jogger jeg ikke. Allergisesong og hysteriske dager på jobb har bremset det kraftig, men ellers så er svaret: 

1. Vanligvis 2

2. Ikke egentlig. Registrerer på Endomondo, og brukte en tid "Run Zombies" for moro skyld. 

3. For min del var det målet å løpe mosjonsløp enten lokale eller litt større. 

4. Gode sko.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de som sier at dersom du skal ha noe fremgang, og mening i mål du evt. setter, så må du opp i 3 ganger i uka. Men det er jo kondisjonstrening uansett da og du gjør mye annet du trives med! Bare fortsett med det, men ikke løp for langt. Selv om kondisen tillater det, så er ikke musklene klare. Får du lyst til å løpe mer så finnes det mange gode løpeprogrammer.

1. 3-5 (avhenger av sesong og tid)

2. Pulsklokke som jeg syncer med Endomondo

3. Jeg deltar på 1-3 løp hvert år, så det er mine mål

4. Gode sko

Anonymkode: df6bf...8b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...