Gå til innhold

Innafor å ta med venn som +1 i bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bryllup i en annen by hvor jeg har en venn jeg ikke har sett på en stund. Er invitert med +1.

Anonymkode: 85a9f...1e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er det selvfølgelig ikke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei! +1 er hvis man har kjæreste, og forholdet har vart lenge nok til at man har/kunne ha introdusert kjæresten for familien.

Anonymkode: a31d1...283

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør brudeparet. Jeg syns ikke du skal invitere med deg en venn du ikke har sett i bryllup for å tilbringe tid med vedkommende. Det er veldig frekt. I bryllupet bør du fokusere på brudeparet, ikke vennen din som tilfeldigvis bor i samme by så du kan slå to fluer i en smekk

Anonymkode: 0a197...14e

• Liker 2
Gjest O.G.
Skrevet

Hvis du er invitert med +1 uten at det er spesifisert noe navn på den du kan ta med deg, så ser jeg ikke problemet.

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Spør brudeparet. Jeg syns ikke du skal invitere med deg en venn du ikke har sett i bryllup for å tilbringe tid med vedkommende. Det er veldig frekt. I bryllupet bør du fokusere på brudeparet, ikke vennen din som tilfeldigvis bor i samme by så du kan slå to fluer i en smekk

Anonymkode: 0a197...14e

Ærlig talt da, vi skal da vel ikke sitte å glane på brudeparet hele dagen og kvelden, man snakker gjerne med de rundt seg også.

Det er fetteren min som bor i en annen by som gifter seg, og vi ses vel et par ganger i året, så vi har ikke veldig nær kontakt. Jeg er ikke i et forhold, og det tror jeg ikke han vet. Er invitert til både kirke og fest "med følge", og det blir et veldig stort bryllup med over 150 gjester.

Slik jeg ser det kan jeg ta med en god venn, men er interessant å høre hva andre mener.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker at "følge" er kjæreste/samboer, ikke en eller annen venn. 

Jeg hadde syntes det var rart om en venn jeg ikke hadde sett på lenge ville ha med meg i bryllupet til fetteren sin. Såå gøy er det ikke å gå i bryllup heller. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke så opptatt av at man MÅ ha et kjæresteforhold til den som er +1, egentlig. Som jeg skrev i mitt første innlegg: det er ikke innafor å be med seg noen som har kjæreste, men å ta med en singel venn ser jeg ikke noe galt i. 

I min omgangskrets er det ikke helt uvanlig at man tar med en venn i denne sammenhengen. Lenge før vi ble sammen var mannen min med som +1 sammen med en kvinnelig bekjent i et bryllup. Hun som inviterte ham med hadde garantert ingen baktanker med invitasjonen. Hun var kronisk avstandsforelsket i en annen mann. 

Skrevet

Hadde deff tatt med meg en venn dersom jeg kjente få i bryllupet. Så lenge følge ikke er spesifisert og brudeparet vet at du er singel, så åpner de jo for at du kan ta med deg en du ikke er i forhold med. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ullvott said:

Jeg er ikke så opptatt av at man MÅ ha et kjæresteforhold til den som er +1, egentlig. Som jeg skrev i mitt første innlegg: det er ikke innafor å be med seg noen som har kjæreste, men å ta med en singel venn ser jeg ikke noe galt i. 

I min omgangskrets er det ikke helt uvanlig at man tar med en venn i denne sammenhengen. Lenge før vi ble sammen var mannen min med som +1 sammen med en kvinnelig bekjent i et bryllup. Hun som inviterte ham med hadde garantert ingen baktanker med invitasjonen. Hun var kronisk avstandsforelsket i en annen mann. 

Beklager for at jeg ikke svarte deg- jeg trodde svaret ditt var ironisk (jeg har selvfølgelig lest den tråden).

Just now, Silfen said:

Hadde deff tatt med meg en venn dersom jeg kjente få i bryllupet. Så lenge følge ikke er spesifisert og brudeparet vet at du er singel, så åpner de jo for at du kan ta med deg en du ikke er i forhold med. 

Følge er ikke spesifisert, og de har vel egentlig ikke peiling på om jeg er singel eller ei. Det må vel være omtrent 1 år siden jeg har sett dem sist nå. Jeg er dog litt usikker på om "følge" tilsier at jeg kan ta med kjæreste dersom jeg har en, eller om jeg kan ta med følge uansett hvem de er, på en måte.

Jeg vil kjenne ganske få i bryllupet, og vet at jeg og vennen min (som selvfølgelig er singel) kan få det veldig hyggelig. Vi drikker heller ikke, så det er ikke snakk om å utnytte fri bar og ta seg en fest for dem som måtte tro det.

Gjest O.G.
Skrevet
10 minutter siden, Silfen skrev:

Jeg trodde det var sånn at når det var uspesifisert så kunne man ta med den man ville.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Spør brudeparet.

Skrevet (endret)

Hvis brudeparet ikke vet om du er singel eller ikke, ville jeg tolket det som "Ta gjerne med evnt kjæreste", ikke en åpen ta-med-hvem-du-vil-invitasjon. Men snakk med brudeparet, det er de som vet hva som ligger i innbydelsen.

Endret av Daria
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...