Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nettopp hoere om en som hadde funnet en doed katt langs veien. Kontaktet Noah, men fikk bare til svar om at jeg burde hente den og ta den til veterinaer(Obs, jeg visste ikke at den var doed foer etterpå). 

Jeg har tidligere ringt politiet ang et doedt pinnsvin, og ble koblet til kommunen. H'n mente at den angivelig skal ha blitt hentet, men har ikke fått inn noe hos de lokale veterinaerene. Så den kan ha blitt lagt lenger inn langs veien. 

Hun avgjorde aa kontakte kommunen på Onsdag(pga 1 Mai). 

Det er veldig langt unna der jeg bor(et helt annet fylke). Er det mulig man kan kontakte Falken e l? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan da like gjerne være andre som har plukket opp katten dersom den ikke er der lenger. Man kontakter ikke fallen for å plukke døde katter.

Anonymkode: 29d44...10d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan da like gjerne være andre som har plukket opp katten dersom den ikke er der lenger. Man kontakter ikke fallen for å plukke døde katter.

Falken**

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo det kan man. De har chipleser så de kan finne ut av hvor den døde katten hører hjemme om den er chippet.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kjører man på en katt eller finner en langs veien som er skadet eller død, så har man hen med til vætrinær. Da kan vætrinær sjekke chip og finne eieren.

Da min katt ble påkjørt, så var jeg veldig takknemlig for at noen hadde verdsatt livet hennes så mye at de ikke lot henne ligge der langs veien😢

Andre som har chipleser er frivillige organisasjoner som dyrebeskyttelsen, kattens vern ol.

Endret av Kim91
  • Liker 2
Skrevet
På 1.5.2018 den 22.35, Kim91 skrev:

Kjører man på en katt eller finner en langs veien som er skadet eller død, så har man hen med til vætrinær. Da kan vætrinær sjekke chip og finne eieren.

Da min katt ble påkjørt, så var jeg veldig takknemlig for at noen hadde verdsatt livet hennes så mye at de ikke lot henne ligge der langs veien😢

Andre som har chipleser er frivillige organisasjoner som dyrebeskyttelsen, kattens vern ol.

Joda, men det blir litt langt for meg aa reise for å plukke opp en doed katt. Derfor jeg vurderte Falken. Nå har jeg heller ikke bil, men jeg tror undertegnede skulle ringe kommunen i går. Så får vi bare haape at det har blitt gjort. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle falken gjøre noe? De er jo et privat selskap som ikke tjener på å hente døde katter

Ellers så får du vel nesten håpe at noen andre som kjører forbi leverer den til dyrlegen. Er vel ingen som driver med sånt (henter døde katter), som jeg vet om

Anonymkode: c24f1...bad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta den med og hrav ned. Trenger ikke å ringe land og strand rundt.

Anonymkode: 3208d...a7f

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta den med og hrav ned. Trenger ikke å ringe land og strand rundt.

Grav ned*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...