Mari Y Skrevet 30. april 2018 #1 Skrevet 30. april 2018 Jeg fikk nettopp hoere om en som hadde funnet en doed katt langs veien. Kontaktet Noah, men fikk bare til svar om at jeg burde hente den og ta den til veterinaer(Obs, jeg visste ikke at den var doed foer etterpå). Jeg har tidligere ringt politiet ang et doedt pinnsvin, og ble koblet til kommunen. H'n mente at den angivelig skal ha blitt hentet, men har ikke fått inn noe hos de lokale veterinaerene. Så den kan ha blitt lagt lenger inn langs veien. Hun avgjorde aa kontakte kommunen på Onsdag(pga 1 Mai). Det er veldig langt unna der jeg bor(et helt annet fylke). Er det mulig man kan kontakte Falken e l?
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #2 Skrevet 30. april 2018 Det kan da like gjerne være andre som har plukket opp katten dersom den ikke er der lenger. Man kontakter ikke fallen for å plukke døde katter. Anonymkode: 29d44...10d 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2018 #3 Skrevet 30. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kan da like gjerne være andre som har plukket opp katten dersom den ikke er der lenger. Man kontakter ikke fallen for å plukke døde katter. Anonymkode: 29d44...10d Falken** Anonymkode: 29d44...10d
Duckie Skrevet 30. april 2018 #4 Skrevet 30. april 2018 16 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan da like gjerne være andre som har plukket opp katten dersom den ikke er der lenger. Man kontakter ikke fallen for å plukke døde katter. Anonymkode: 29d44...10d Jo det kan man. De har chipleser så de kan finne ut av hvor den døde katten hører hjemme om den er chippet. 3
Kim91 Skrevet 1. mai 2018 #5 Skrevet 1. mai 2018 (endret) Kjører man på en katt eller finner en langs veien som er skadet eller død, så har man hen med til vætrinær. Da kan vætrinær sjekke chip og finne eieren. Da min katt ble påkjørt, så var jeg veldig takknemlig for at noen hadde verdsatt livet hennes så mye at de ikke lot henne ligge der langs veien😢 Andre som har chipleser er frivillige organisasjoner som dyrebeskyttelsen, kattens vern ol. Endret 1. mai 2018 av Kim91 2
Mari Y Skrevet 3. mai 2018 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2018 På 1.5.2018 den 22.35, Kim91 skrev: Kjører man på en katt eller finner en langs veien som er skadet eller død, så har man hen med til vætrinær. Da kan vætrinær sjekke chip og finne eieren. Da min katt ble påkjørt, så var jeg veldig takknemlig for at noen hadde verdsatt livet hennes så mye at de ikke lot henne ligge der langs veien😢 Andre som har chipleser er frivillige organisasjoner som dyrebeskyttelsen, kattens vern ol. Joda, men det blir litt langt for meg aa reise for å plukke opp en doed katt. Derfor jeg vurderte Falken. Nå har jeg heller ikke bil, men jeg tror undertegnede skulle ringe kommunen i går. Så får vi bare haape at det har blitt gjort.
Rosalie Skrevet 6. mai 2018 #7 Skrevet 6. mai 2018 Ring 114. https://dnbfeed.no/privatokonomi/dnb-tar-initiativ-til-nodnummer-for-dyr/
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #8 Skrevet 7. mai 2018 9 timer siden, Rosalie skrev: Ring 114. https://dnbfeed.no/privatokonomi/dnb-tar-initiativ-til-nodnummer-for-dyr/ 114 er ikke i bruk ennå. Reagerer for øvrig på at DNB mener at 9 av 10 ikke vet de skal ringe dyrlegen hvis katten eller hunden blir syk ? Anonymkode: b65fb...b2d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #9 Skrevet 7. mai 2018 Hvorfor skulle falken gjøre noe? De er jo et privat selskap som ikke tjener på å hente døde katter Ellers så får du vel nesten håpe at noen andre som kjører forbi leverer den til dyrlegen. Er vel ingen som driver med sånt (henter døde katter), som jeg vet om Anonymkode: c24f1...bad 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #10 Skrevet 7. mai 2018 Ta den med og hrav ned. Trenger ikke å ringe land og strand rundt. Anonymkode: 3208d...a7f
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2018 #11 Skrevet 7. mai 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ta den med og hrav ned. Trenger ikke å ringe land og strand rundt. Anonymkode: 3208d...a7f Grav ned* Anonymkode: 3208d...a7f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå